تبیان، دستیار زندگی
همزمان با هفته معلم، مراسم گرامیداشت مقام استاد مطهری و تجلیل از استادان برتر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استادان برتر مؤسسه امام خمینی قم تجلیل شدند
مؤسسه امام خمینی

همزمان با هفته معلم، مراسم گرامیداشت مقام استاد مطهری و تجلیل از استادان برتر مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت مقام معلم عصر روز سه شنبه با حضور آیت الله مصباح یزدی در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم برگزار شد و با حضور این استاد برجسته حوزه علمیه قم از اساتید نمونه و برتر این مؤسسه با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.

بر اساس این گزارش در این مراسم آیت الله مصباح یزدی در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری ابراز داشت: مدت سی سال از شهادت استاد مطهری می گذرد و با وجود اینکه دراین مدت سخنان و نوشته های بسیاری در مدح و ستایش این متفکر برجسته بیان شده است، اما به عقیده من نه تنها با این نوشته ها و سخنان حق وی ادا نشده است بلکه در دو دهه آینده نیز موفق نخواهیم شد حق استاد مطهری را ادا کنیم.

حجت الاسلام فیاضی از اساتید حوزه علمیه قم نیز در این مراسم در سخنانی با تجلیل از خدمات علمی و فرهنگی آیت الله استاد مطهری به جامعه و انقلاب اسلامی ابراز داشت: شهید مطهری و دیگر شاگردان امام راحل از جمله مقام معظم رهبری و آیت الله مصباح یزدی درس قیام برای خدا را از امام راحل آموختند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی معاون آموزش مؤسسه امام خمینی(ره) نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های آموزشی این مرکز علمی، خدمات استاد مطهری به انقلاب و کشور را بسیار فراوان دانست و از این متفکر برجسته جهان اسلام به عنوان پرچمدار انقلاب اسلامی یاد کرد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از حجج اسلام آقایان نوروزی فرانی، سید احمد فقیهی، سید محمود نبویان، عسکری سلیمانی امیری، محسن منطقی و همچنین احمد جلیلی با اهدا لوح تقدیر و جوایزی تجلیل به عمل آمد.

شایان ذکر است اساتید و دانش پژوهان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قم نیز در این مراسم با اهدا لوح تقدیر و هدایایی از تلاش های آیت الله مصباح یزدی رییس این مؤسسه قدردانی کردند.