تبیان، دستیار زندگی
حجت الاسلام ناصر شکریان، دبیر کنگره ملی علامه امامی مازندرانی، گفت: نخستین کنگره ملی علامه امامی مازندرانی فردا با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی و نیز با حضور شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی کشور در بابل آغاز خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نخستین کنگره ملی علامه امامی مازندرانی
کنگره

حجت الاسلام ناصر شکریان، دبیر کنگره ملی علامه امامی مازندرانی،  گفت: نخستین کنگره ملی علامه امامی مازندرانی فردا با پیام حضرت آیت الله جوادی آملی و نیز با حضور شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی کشور در بابل آغاز خواهد شد.

وی با بیان این‌که محمد جواد لاریجانی، نماینده ولی فقیه در مازندرن، استاندار  مازندران و برخی از شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاهی نیز در کنگره فردا سخنرانی خواهند کرد، افزود: این کنگره از صبح فردا آغاز و تا عصر ادامه خواهد داشت.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران از ارائه بیش از سی مقاله علمی از سوی محققان حوزه ودانشگاه به دبیرخانه این کنگره خبر داد و تصریح کرد: پس از بررسی های صورت گرفته از سوی هیأت داوران در کنگره علمی چهار مقاله به عنوان مقالات برتر انتخاب شد که در روز برگزاری کنگره قرائت خواهد شد.

وی با اشاره به انتشار دو ویژه نامه به همت دبیرخانه این کنگره در مازندران افزود: در این ویژه نامه ها زندگی‌نامه، شرح حال و نیز مصاحبه هایی از شاگردان و علمای برجسته حوزه به چاپ رسیده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران کنگره ملی علامه امامی مازندرانی به منظور تبیین سیره علمی، عملی و بررسی زوایای زندگی، آرا و افکار نورانی این عالم برجسته برگزار خواهد شد، ابراز داشت: ‌مباحث، علامه شیخ مهدی امامی مازندرانی احیاگر حکمت متعالیه در عصرخویش، روش شناسی علامه در تبیین مسایل فلسفی، شیوه الگوبرداری نسل جوان از سیره علمی و عملی عالمان دین، نقش علامه در مبارزه با فرقه های ضاله، کارکرد عالمان منطقه به ویژه علامه شیخ مهدی در ولایت‌مداری و دین داری مردم، ترجمه، تصحیح و تعلیق آثار علامه به زبان فارسی، عربی و لاتین بخشی از موضوعات فراخوان این کنگره بوده است.

وی در ادامه همچنین سیری در زندگی، احوالات و شخصیت علامه، تأثیر اندیشه های فلسفی علامه بر حکما و فلاسفه متاخر، مبانی فقهی، اصولی و فلسفی علامه شیخ مهدی مازندرانی، مروری بر سیره آموزشی، پژوهشی و تربیتی علامه، پیوند دین و سیاست از دیدگاه علامه، سیری در آثار ادبی (نظم ونثر) علامه را از دیگر موضوعات در برگزاری این کنگره عنوان کرد.

دبیر کنگره ملی علامه امامی مازندرانی همچنین از چاپ دوباره رساله عملیه علامه امامی مازندرانی توسط دبیرخانه این کنگره خبر داد و افزود: این کتاب نیز از سوی اساتید برجسته دانشگاه شرح وتعلیق شد وبه عنوان رساله عملیه از دیدگاه فقهی در دو جلد به چاپ رسید.

حجت الاسلام شکریان ادامه داد: افزون براین دو جلد کتاب نیز از زندگی نامه و سیره اخلاقی علامه امامی مازندرانی با عناوین جرعه ای از اقیانوس و خورشید حکمت به چاپ رسیده است.

وی در پایان افزود: دانشگاه پیام نور، ادارات کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و امورخیریه استان مازندران و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی منطقه سه کشور از ‌برگزارکنندگان این کنگره هستند./