تبیان، دستیار زندگی
متروی تهران در محدوده سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهر تهران نیست و پلیس مترو متولی معرفی متکدیان به سازمان است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درآمد ماهیانه گدایان تهران!؟

گدایان تهران ماهیانه 1.5 میلیون تومان درآمد دارند

گدا و متکدی

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه بیشتر متکدیان پایتخت از روستاها، شهرستانها و حتی اتباع کشورهای دیگر هستند گفت: گدایان تهران روزانه بیش از 50 هزار تومان و ماهیانه یک و نیم میلیون تومان درآمد دارند.

سید صادق اوالی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه با سپری شدن فصل سرما تغییراتی در برنامه های گشتهای جمع آوری بی خانمانها داده شده است گفت: با همکاری نیروی انتظامی مناطق و شهرداریهای ناحیه، روزانه بیش از 300 متکدی و کارتون خواب از سطح شهر تهران جمع آوری می شود.

وی گفت: در طرح جدید این سازمان، کارتن خوابها شبها جمع آوری می شوند که بر اساس جنسیت، زنان به مرکز اقامتی خاوران و مردان به لویزان منتقل می شوند.

اوالی افزود: متکدیانی که سابقه تکدی گری نداشته اند پس از تشکیل پرونده، عکس و تعهد و حکم قاضی در صورتی که کودک و نوجوان باشند تحویل خانواده می شوند. همچنین متکدیان بزرگسالی که برای نخستین بار دستگیر شده اند رها می شوند و در صورت سابقه دار بودن با حکم قاضی به مراکز حمایتی و ذیصلاح معرفی می شوند.

متروی تهران در محدوده سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهر تهران نیست و پلیس مترو متولی معرفی متکدیان به سازمان است

معاون اجتماعی سازمان خدمات اجتماعی شهر تهران با بیان اینکه فشار اقتصادی، کم سوادی و رویای زندگی بهتر در پایتخت یکی از دلایل تکدی گری است گفت: بیشتر متکدیان از روستاها، شهرستانها و حتی اتباع کشورهای دیگر هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با متکدیان داخل مترو برخورد نمی شود گفت: متروی تهران در محدوده سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهر تهران نیست و پلیس مترو متولی معرفی متکدیان به سازمان است.

تنظیم:س.آقازاده