تبیان، دستیار زندگی
اگر منتظرید که همه مسائل شما از میان بروند تا به شادی و نشاط برسید بدانید که لذت زندگی را از بین می برید. توجه داشته باشیم که زبان تن ما سیراب کننده است و به دیگران پیام می دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افزایش نرخ تبسم

تبسم

یکی از رموز موفقیت در زندگی، این است که سرودی را که خداوند در دل شما گذاشته است بخوانید.

جمع کثیری از مردم مایوس و تحت تاثیر باورهای منفی حرکت می کنند. می گذارند تا مسائل و مشکلات روحیه شان را خراب کند. استرس زده زندگی می کند. هیجانی درباره زندگی ندارند، کسانی را می شناسیم که می گویند:

«مشکلات بیش از اندازه در زندگی مان داریم یا علت ناخشنودی مان در این است که همه چیز برخلاف میل و خواسته مان است». و این در حالی است که چاهی از خوشبختی در درون همه ما نهفته است، ممکن است با شرایط منفی روبه رو باشیم. ممکن است اوضاع بر وفق مراد ما نباشد. اما اگر بتوانیم به این نشاط درون خود دسترسی پیدا کنیم همه چیز تغییر می کند.

به زمانی درگذشته فکر کنید که کسی به فرزند شما به مناسبت روز تولدش یک بادکنک داد. چند روز اول بعد از مهمانی، بادکنک ها روشن و زیبا به نظر می رسند. وقتی با نخی که به آنها بسته شده اند رها می شوند، به هوا می رود. اما پس از گذشت چند روز چین و چروک پیدا می کند و تا حدودی از هوا خالی شده، کوچک و کوچک تر می شود و سرانجام بدون آنکه بادی در آن باشد به زمین می افتد. این بادکنک ها زندگی و جذابیت خود را از دست می دهند و البته نمی توانند باز هم ارتفاع بیشتری بگیرند. تنها کاری که می توانید بکنید این است که این بادکنک ها را از نو باد کنید تا شروع جدیدی پیدا کنند. اگر این کار را به طور مرتب انجام دهید، آنها ماه ها دوام می آورند و همه کسانی که آنها را می بینند. شاد می شوند و لذت می برند. همین مسئله در مورد زندگی های ما نیز صدق می کند.

اگر منتظرید که همه مسائل شما از میان بروند تا به شادی و نشاط برسید بدانید که لذت زندگی را از بین می برید

در تمام روز، بدون توجه به اینکه در شروع چقدر پر بوده ایم، انرژی مان تحلیل می رود، تحت فشار قرار می گیریم و استرس زده می شویم، در ترافیک گیر می کنیم و... می بینید نتوانسته اید قراردادی را که امیدوار بودید، امضا کنید. به خانه می آیید و آنجا با مشکلاتی از ناحیه فرزندان خود روبه رو می شوید. باز هم بادکنک شما کمی شکل و قیافه خود را از دست می دهد. تنها راهی که می توانید شادابی خود را حفظ کنید. این است که از خود و دلتان تمجید کنید. باید پیوسته در اندیشه هایتان شکرگزار باشید. وقتی در خانه کار می کنید به جای شکایت کردن ترانه وجودتان را بخوانید. وقتی ظرف غذا را می شویید. در مقام تعریف از خود باشید. می توانید در حال شستن ظروف گله و شکایت کنید که چرا این همه کار می کنید و کسی قدرشناس شما نیست، اما راه دیگر این است که از خود و کارتان تعریف کنید.

باران

همه چیز در دل شما شروع می شود

به راستی اگر سخت نگیریم چه اتفاقی می افتد؟ اگر اجازه ندهیم جزئی ترین موضوعات ما را ناراحت کنند، چطور می شود؟

ممکن است متوجه شده باشید که اخیراً به اندازه گذشته ها تبسم نمی کنید. ممکن است به این نتیجه برسید که نمی خندید. ممکن است به دشواریهای زندگی اجازه داده اید که بر دوش شما سنگینی کنند. شاید از زندگی خود لذت نمی برید. آن حرارت و اشتیاق گذشته را از دست داده اید.

باید گهگاه از روی ایمان تبسمی بکنید. اگر صادقانه تبسم کنید، بدانید دیری نمی گذرد که شادی و نشاط خود را باز می یابید. تبسم کردن پیامی به همه جسم شما مخابره می کند که همه چیز رو به راه خواهد بود.

وقتی تبسم می کنید. مواد شیمیایی در شما ترشح می شوند که به شما احساس بهتری می دهند. وقتی تبسم می کنید. لطف خداوند را شامل حال خود می نمایید. در کارتان موفق تر می شوید. با تبسم کردن بهتر می توانید با مردم رو به رو شوید. بررسی های مختلف نشان داده است کسانی که تبسم می کنند و رفتاری دوستانه دارند، موفق تر از کسانی که رفتار غیردوستانه دارند، عمل می کنند. گاهی فکر می کنید که با مشکلات مختلف روبه رو هستید. اما واقعیت این است که همه ما زمانی با مشکلات روبه رو هستیم. همه ما در مواقعی باید بار سنگین حمل کنیم. اما اجازه ندهید که مشکلات شادی و نشاط را از شما دریغ کنند.

بررسی های مختلف نشان داده است کسانی که تبسم می کنند و رفتاری دوستانه دارند، موفق تر از کسانی که رفتار غیردوستانه دارند، عمل می کنند.

سال ها قبل، در علفزاری که همه علف هایش خشک و قهوه ای رنگ شده بود، راه می رفتم. هر جا را که نگاه می کردم علف های خشک بود. اما همان طور که قدم می زدم، ناگهان چشمم به گل زیبایی افتاد. رنگارنگ و درخشان بود که در میان آن همه علف خشکیده باز شده بود. بلافاصله به ذهنم رسید که ما هم باید این گونه باشیم. ممکن است مسائل مختلفی داشته باشیم. ممکن است اشخاص منفی ما را احاطه کرده باشند. اما مجبور نیستید تا سطح نازل آنها فروکش کنید. هنوز می توانید عجله کنید و گلتان باز شود. ممکن است نتوانید دیگران را تغییر بدهید اما می توانید در میان علف ها گل بدهید.

با خود بگویید:

اجازه نمی دهم شرایطی دیگر مسئله ای دیگر و یا شخصی دیگر شادی و نشاط را از من بگیرد. من می دانم که مسائل جدی دارم. می دانم که در مواقعی زندگی به شدت دشوار می شود .اما وقتی مسئله را پشت سر می گذارید. وقتی بر این چالش غلبه می کنید. همیشه چالش دیگری بر سر راهتان سبز می شود. کار دیگری هست که باید انجام دهید. اگر منتظرید که همه مسائل شما از میان بروند تا به شادی و نشاط برسید بدانید که لذت زندگی را از بین می برید. توجه داشته باشیم که زبان تن ما سیراب کننده است و به دیگران پیام می دهد.

دقت کنید و بدانید که چه پیامی را می خواهید مخابره کنید.

حالت شما تبسم شما و نشاطی که مخابره می کنید. می تواند از شما انسان بهتری بسازد.

قاصدک

خانواده و زند گی- تنظیم برای تبیان: کهتری

شما می توانید کتاب "60 روش کاربردی برای بهبود زندگی" را از فروشگاه تبیان تهیه و مطالعه نمایید. همچنین مشاوین و روان شناسان سایت در ارائه الگوی زندگی بهتر در خدمت کاربران عزیز می باشند.

مقالات مرتبط

راه تبدیل ناکامی به کامیابی

آنچه شما خواسته اید

شکار خواسته ها

راز سبز زندگانی

مثل جواهر در زندگی بدرخشید

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.