تبیان، دستیار زندگی
شنیده های خبرنگار جهان حاکی است، هر برنامه به صورت متوسط 40 میلیون تومان برای عادل فردوسی پور، تهیه کننده و مجری جوان این برنامه هزینه دربردارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صدا و سیما چقدر برای برنامه نود هزینه می کند؟

صدا و سیما چقدر برای برنامه نود هزینه می کند؟

برنامه نود که سالهاست تقریبا هر هفته یک نوبت و در برخی موارد استثنا، دو نوبت به روی آنتن شبکه 3 سیما می رود، طولانی ترین برنامه زنده تلوزیونی است.

به گزارش جهان این برنامه که در هر نوبت به صورت میانگین بین دو ساعت و نیم تا سه ساعت به صورت زنده پخش می شود، یکی از پرمخاطب ترین برنامه های تلوزیونی و گران ترین برنامه زنده ورزشی قلمداد می شود که صدا و سیما برای هر نوبت آن حدود 50میلیون تومان پرداخت می کند.

این برنامه هم اکنون در همه مسابقات مربوط به لیگ برتر، جام حذفی و مسابقات داخلی لیگ قهرمانان باشگاههای آسیا و نیز بازی های ملی ، گروه خبری اعزام می کند.

ارتباط با کارشناسان، دعوت از مهمانان، سایت برنامه و نیز پیگیری های مربوط به تدوین مسابقات از جمله هزینه های حاکم بر این برنامه زنده تلوزیونی است.

این برنامه که رکورددار دریافت اس ام اس در یک برنامه زنده تلوزیونی است هر هفته اسپانسرهایی نیز جهت جوایز و هزینه های مسابقات پیامکی دارد که متقاضیان بسیاری در نوبت اسپانسری آن هستند.

شنیده های خبرنگار جهان حاکی است، هر برنامه به صورت متوسط 40 میلیون تومان برای عادل فردوسی پور، تهیه کننده و مجری جوان این برنامه هزینه دربردارد.

پس از برنامه 90، برنامه فوتبال برترشبکه 3 که در استادیوم شبیه سازی شده در استودیو با حضور تماشاچیان (مدل سازی شده از شبکهZDF آلمان) و نیز برنامه ورزش از نگاه دو شبکه 2 سیما در نوبت های بعدی برنامه های پرهزینه ورزشی و زنده قرار دارند.

گفتنی است بسیاری از تهیه کنندگان این برنامه ها علاوه بر شغل ظاهری خود، کارمند صدا و سیما و حقوق بگیر آن نیز می باشند که این حقوق ها با اندکی تفاوت در رنج بقیه کارمندان رسانه ملی است.

صدا و سیما که اخیرا طراحی لوگوی شبکه ورزش را به مسابقه گذاشته است، بنا دارد با توسعه کمی برنامه های خود به زودی شبکه مستقل ورزش را راه اندازی کند.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی