تبیان، دستیار زندگی
این مجسمه یک مجموعه است که ترند، هفت بچه می‌گذارد، یکی بلبل است نام دارد و از شش پرنده تشکیل شده بود که 500 کیلو وزن داشتند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مجسمه برنزی پارک استقلال هم به سرقت رفت

مجسمه برنزی پارک استقلال هم به سرقت رفت

این مجسمه یک مجموعه است که "ترند، هفت بچه می‌گذارد، یکی بلبل است" نام دارد و از شش پرنده تشکیل شده بود که 500 کیلو وزن داشتند.

روح الله شمسی‌زاده ملکی از سرقت مجسمه برنزی‌اش در پارک استقلال واقع در منطقه 21 شهرداری خبر داد. این اثر منتخب دوسالانه مجسمه‌سازی در سال 1386 بود.

روح الله شمسی‌زاده ملکی، مجسمه‌ساز در تماس با خبرگزاری مهر از سرقت مجسمه‌برنزی‌اش که در سال 1386در پارک استقلال نصب شده بود خبر داد و گفت: بعد از آگاهی از جریان سرقت مجمسه‌های برنزی به فکر این افتادم که از وضعیت این مجسمه آگاه شوم اما وقتی روز شنبه 11 اردیبهشت به محل نصب سرزدم متوجه شدم مجسمه سرجایش نیست.

وی افزود: با سازمان زیباسازی تماس گرفتم ولی آنها جوابی به من ندادند و وقتی از مسئولان پارک هم سوال کردم آنها نیز از مسئله آگاه نبودند. موقعی که این اثر را نصب می‌کردم برای استحکام بیشتر میلگردی به طول یکمتر در پایه قرار دادم تا به راحتی کنده نشود اما در بازدیدی که داشتم متوجه شدم کار قلوه‌کن شده است.

شمسی‌زاده با اشاره به اینکه این اثر به عنوان منتخب دوسالانه مجسمه‌سازی از سوی سازمان زیباسازی به مبلغ 16 میلیون تومان خریداری شده بود عنوان کرد: این مجسمه یک مجموعه است که "ترند، هفت بچه می‌گذارد، یکی بلبل است" نام دارد و از شش پرنده تشکیل شده بود که 500 کیلو وزن داشتند.

به گفته شمسی‌زاده ارتفاع این مجسمه دو متر و 20 و عرض آن سه متر و 20 سانتی‌متر بوده است و در کنار نگهبانی پارک نصب شده بود: علاوه‌بر اینکه خودم تمهیداتی برای استحکام اثر بکار بردم، این مجسمه در کنار نگهبانی پارک و در کنار خیابان که مورد دید همه است قرار داشت.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی