تبیان، دستیار زندگی
چین بیشترین میانگین تعداد حضور تماشاگران در رقابت‌های مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چین ركورددار تماشاگر در آسیا

هواداران استقلال

چین بیشترین میانگین تعداد حضور تماشاگران در رقابت‌های مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.

به نقل از ایسنا؛ كنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام كرد چین همچون سال گذشته، بیشترین میانگین حضور تماشاگران را در رقابت‌های نمایندگان این كشور در مسابقه‌های لیگ قهرمانان آسیا به دست‌ آورده است.

بیجین گوان، چانگ چون، شاندونگ و هنان جیان، چهار تیم چینی هستند كه در فصل 2010 نمایندگان كشور چین در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بوده‌اند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی AFC میانگین 20 هزار و 272 نفر برای هر بازی نمایندگان چین در لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه حاضر شدند. این در حالی است كه سال گذشته 18 هزار و 764 نفر چینی به طور میانگین بازی‌های نمایندگان این كشور را از نزدیك تماشا كردند.

هواداران پرسپولیس

پس از چین، ایران در رتبه دوم قرار دارد. در حالی كه سال گذشته به طور میانگین برای هر بازی نمایندگان ایران 21 هزار و 791 نفر در ورزشگاه‌ها حاضر می‌شدند، در رقابت‌های سال 2010 این رقم به 19 هزار و 149 نفر رسیده است كه این نشان دهنده 12 درصد كاهش در حضور تماشاگران ایرانی در ورزشگاه‌ها بوده است. در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس به عنوان یكی از نمایندگان ایران حضور داشته است.

پس از ایران، عربستان با 12 هزار و 591 نفر تماشاگر برای هر بازی در جایگاه سوم ایستاده است. در میان كشورهای آسیایی، قطری‌ها با رشد 338 درصدی مواجه شدند به طوری كه در بازی‌های نمایندگان این كشور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا، به طور میانگین 6 هزار و 570 نفر در ورزشگاه‌ها حاضر شدند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری