تبیان، دستیار زندگی
به اعتقاد نویسنده كتاب «كگارد و اقبال: فیلسوفان عشق» این دو فیلسوف نگاه صرفا علمی به زندگی بشر نداشته، می‌كوشند با استفاده از آموزه‌های دین پاسخی برای معمای هستی بیابند. این اثر از سوی انتشارات یادآوران در نمایشگاه كتاب عرضه می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هواداران پيوند علم و دين در نمايشگاه 23
هواداران پیوند علم و دین

به اعتقاد نويسنده كتاب «كگارد و اقبال: فيلسوفان عشق» اين دو فيلسوف نگاه صرفا علمی به زندگی بشر نداشته، مي‌كوشند با استفاده از آموزه‌هاي دين پاسخی برای معمای هستی بيابند. اين اثر از سوي انتشارات يادآوران در نمايشگاه كتاب عرضه مي‌شود.

خسرو آذربايجاني، مدير عامل انتشارات يادآوران، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: در شکاف پدید آمده میان دنیای علم و ایمان، الهیات اگزیستانسیالیستی به دست کگارد در غرب بالیدن گرفت و در شرق نيز بینش موحدانه معتقد به پیوند دین و علم توسط اقبال لاهوری پرورش یافت.

آذربايجاني ادامه داد: به اعتقاد دکتر غلام صابر، نویسنده اين کتاب، اقبال و کگارد نمايندگان دو مکتب فکری‌اند که در عین تفاوت، تشابه معنوی قابل توجهی نيز در آنها به چشم مي‌خورد.

وي افزود: صابر معتقد است اين دو فيلسوف نگاه صرفا علمی به زندگی بشر نداشته، مي‌كوشند پاسخی برای معمای هستی با استفاده از آموزه‌هاي دين بيابند. این دو شخصیت کوشیده‌اند معرفت را با محبت و ایمان، دین را با علم و الهیات را با تمام حوزه‌های عقلانی پیوند دهند.

آذربايجاني با اشاره به تلاش نويسنده براي انجام یک تحقیق تطبیقی در مورد این دو متفکر بزرگ گفت: وي در اين پژوهش دريافت كه نظر آنان در جنبه‌های مصیبت‌بار تخریب بنای معنویت بشری انسان نوین مشترك است. او با تامل درباره دیدگاه‌های عقل‌گرایانه اين دو انديشمند نشان داد كه شرق و غرب می‌توانند با جست‌وجوی زمینه معنوی مشترک در زندگی خویش، به یکدیگر نزدیک شوند.

كتاب «كگارد و اقبال: فيلسوفان عشق» نوشته غلام صابر و با ترجمه محمد بقايي (ماكان) با بهاي 64000 ريال از سوي انتشارات يادآوران در نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران (15 تا 25 ارديبهشت در مصلاي امام خميني"ره") عرضه مي‌شود.