تبیان، دستیار زندگی
امام جمعه قم گفت: اگر در راه تربیت، بر اساس مبانی اصولی و دینی حرکت کنیم، نتیجه آن بسیار مطلوب و متعالی‌ خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در عرصه تربیت بر اساس مبانی دینی حرکت کنیم
امام جمعه قم

امام جمعه قم گفت: اگر در راه تربیت، بر اساس مبانی اصولی و دینی حرکت کنیم، نتیجه آن بسیار مطلوب و متعالی‌ خواهد بود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی،  امروز در دیدار مربیان و کارکنان کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان قم اظهار داشت: با توجه به اینکه قم نه تنها برای ایران، بلکه برای جهان الگو است لذا حضور در جوار کریمه اهل‌بیت‌(ع) وظیفه ما را سنگین‌تر می‌کند، چرا که دسترسی به منابع علمی تحصیل و تدریس بسیار آسان‌تر از بسیاری نقاط دیگر است.

وی خطاب به مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: تربیت در جهت رشد و کمال انسانی بسیار با ارزشی است، اظهار داشت: اعتلای شخصیت وجودی انسان هم رشد نیازهای درونی بشر را می‌طلبد و هم ایجاد فضایلی که مسیر رشد را هموار سازد.

امام جمعه قم با بیان اینکه روح انسان می‌تواند با تهذیب نفس به تکامل دست یابد، گفت: اگر رشد و تعالی در روح انسان حاصل شود، نتایج بسیار ارزشمند و شگفت‌انگیزی خواهد داشت.

وی اظهار داشت: هدف اسلام تربیت انسان‌هایی است، که در مسیر دین، ثابت قدم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه اگر چه آدمی نیاز به رشد جسمی دارد، اما روح آدمی می‌تواند به رشد مضاعف برسد، بیان داشت: رشد و اعتلای جسم همانند حرکت در جهت خلاف مسیر آب است ولی حرکت در مسیر خود آب مانند حرکت در مسیر رشد و تربیت روح آدمی است که نتایجی گرانبهایی در پی دارد.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سالگرد شهید مطهری، خاطرنشان کرد: شهید مطهری بر اساس نیاز زمان حرکت می‌کرد و وقتی دید که در دنیای امروزی به بسیاری از برنامه‌های تخیلی اهمیت داده می‌شود، کتاب داستان راستان را با توجه به مبانی اصولی دین اسلام برای جوانان و نوجوانان تدوین کرد.

وی در پایان خطاب به مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اظهارداشت: باید همانگونه که به تربیت دیگران حساس هستید، برای تربیت و رشد روح خود نیز  حساس باشید.

در ابتدای این دیدار محمد مخلصی، رییس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، گزارشی از نحوه فعالیت و عملکرد این کانون ارائه داد.