تبیان، دستیار زندگی
کنگره بزرگداشت آیت الله سیدعبدالاعلی سبزواری از مفسران قرآن کریم با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی در قم و سبزوار برگزار می شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کنگره بزرگداشت آیت الله سیدعبدالاعلی سبزواری برگزار می‌شود
آیت الله سیدعبدالاعلی سبزواری

کنگره بزرگداشت آیت الله سیدعبدالاعلی سبزواری از مفسران قرآن کریم با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی در قم و سبزوار برگزار می شود.

حجت‌الاسلام محمد سعیدی، دبیر اجرایی کنگره سیدعبدالاعلی سبزواری در گفت و گو با خبرگزاری رسا گفت: کنگره بزرگداشت این مفسر قرآن کریم، 21 اردیبهشت ماه در سبزوار با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح و 23 اردیبهشت ماه در قم برگزار خواهد شد.

وی عنوان کرد: اختتامیه کنگره بزرگداشت عبدالاعلی سبزواری در قم و در پژوهشکده تفسیر علامه طباطبایی واقع در مجتمع فرهنگی اهل البیت(ع) با حضور حضرت آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید و آیت الله مقتدایی برگزار خواهد شد.

وی افزود: انتشار هشت جلد اثر درباره ایشان، تدوین دو پایان نامه و نزدیک به 30 مقاله از جمله فعالیت هایی است که در آستانه برگزاری این کنگره صورت گرفته است و تا چند روز آینده از چاپ خارج و در همایش به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.

گفتنی است؛ آیت‌الله سیدعبدالاعلی سبزواری بیش از 110 جلد کتاب در موضوعات مختلف تالیف کرده‌ است که تنها 45 جلد آن منتشر شده است.وی نخستین عالمی که به خود جرأت داد، اندیشه های فلسفی ملاصدرا را نقد کند و این نشان از توانمندی ایشان در مباحث فلسفی دارد.

این عالم ربانی در مباحث کلامی، حدیث، تفسیر و فلسفه صاحب نظر بوده و با اندیشه های عالمان غربی هم دوره خود آشنایی کامل داشته است.