تبیان، دستیار زندگی
وی در پاسخ به این پرسش که بسیاری از مجسمه‌های دزدیده شده وزن بالایی دارند و با جرثقیل دزدیده شده‌اند، گفت: به همین دلیل است که می‌گویند دزد‌های عادی این کار را انجام نداده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چه کسی مجسمه ها را می دزدد؟

خبرگزاری فارس: شهردار تهران گفت: دزدیدن مجسمه‌های شهر اقدامی سازماندهی شده است و افراد عادی دست به این کار نمی‌زنند؛ این کار به صورت باندی صورت گرفته است.

قالیباف

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، محمدباقر قالیباف امروز در حاشیه دویست و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر دزدیده شدن مجسمه‌های سطح شهر تهران، اظهار داشت: با آشنایی بنده در این زمینه باید بگویم، این اقدام کاری سازماندهی شده است و سارقان به صورت باندی عمل کرده‌اند.

وی افزود: نیروی انتظامی اطلاعات خوبی در این زمینه بدست آورده است و همچنین شهرداری تهران نیز شکایت خود را در این زمینه ارائه کرده است.

قالیباف تصریح کرد: در بسیاری از دزدی‌ها مانند دزدیدن گاردریل‌های جنبه اقتصادی دارد؛ اما درباره دزدی مجسمه‌های شهر ممکن است جنبه اقتصادی مد نظر باشد و ممکن است موضوع عمیق‌تر از این حرف‌ها هم باشد.

شهردار تهران در پاسخ به این پرسش که اقدام شهرداری تهران در این زمینه چیست؟ خاطرنشان کرد: بنا نیست شهرداری مسئولیت امنیت را نیز به عهده بگیرد.

وی در پاسخ به این پرسش که بسیاری از مجسمه‌های دزدیده شده وزن بالایی دارند و با جرثقیل دزدیده شده‌اند، گفت: به همین دلیل است که می‌گویند دزد‌های عادی این کار را انجام نداده‌اند

وی ادامه داد: نگهبان‌های پارک‌ها باید حساسیت بیشتری داشته باشند و این موضوع نیز در حال پیگیری است.

وی در پاسخ به این پرسش که بسیاری از مجسمه‌های دزدیده شده وزن بالایی دارند و با جرثقیل دزدیده شده‌اند، گفت: به همین دلیل است که می‌گویند دزد‌های عادی این کار را انجام نداده‌اند.

شهردار تهران در پاسخ به پرسش دیگری درباره ضرورت داشتن شناسنامه فنی ساختمان‌ها تصریح کرد: هر ساختمانی با هر ابعادی که باشد باید برای آن شناسنامه فنی صادر شود چرا که این امر یک ضرورت است.

وی افزود: در چند سال اخیر شورای شهر و شهرداری تهران این دغدغه را داشته‌اند که این امر به سرعت محقق شود.

قالیباف خاطرنشان کرد: سازمان نظام مهندسی یک مجموعه صنفی با جمعی از مهندسان است که می‌تواند در این زمینه اقدامات خوبی انجام دهد و در آن شکی نیست.

تنظیم:س.آقازاده