تبیان، دستیار زندگی
مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: باید تلاش کنیم تا زمینه های مساعدی با راهبردهای انسانی و اساسی برای تقویت گفتمان فکری ایران و اتریش فراهم شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتمان فکری ایران و اتریش تقویت شود

بابائی

مدیر مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: باید تلاش کنیم تا زمینه های مساعدی با راهبردهای انسانی و اساسی برای تقویت گفتمان فکری ایران و اتریش فراهم شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق یوسفی در نشستی با سفیر اتریش در ایران، خاطرنشان کرد: لازم است زمینه گفت و گو و تبادل نظر و همکاری‌های علمی میان دو کشور ایران و اتریش تقویت شود.

رییس گروه مطالعات اسلام و غرب پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی در ادامه این نشست گفت:  با توجه به تجربه‌ای که از دنیای غرب و مخصوصا امریکا دارم، احساس می‌کنم که شناخت از اسلام در دانشگاه‌های آمریکا، حتی در میان اندیشمندان ودانشگاهیان، بسیار ضعیف است.

حجت الاسلام بابایی اظهار داشت: این ضعف اسلام شناسی در کشوری مانند آمریکا، دقیقا بر سوء تفاهم‌های  بین دو فرهنگ و دو دین و ادیان مختلف، سایه انداخته و سوء تفاهم‌ها را تشدید کرده است.

براساس گزارش اداره همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی، وی اظهار داشت: فاصله دنیای غرب از دنیای اسلام و مخصوصا شکاف غرب در ایران، این سوء تفاهم‌ها را در حوزه‌های فکری و فرهنگی بیشتر و عمیق‌تر می‌کند و امید است که با تداوم چنین جلسات و نشست هایی زمینه برای همکاری و رفع این سوء تفاهم ها فراهم شود.

دکتر توماس بوکس باوم، سفیر اتریش درایران نیز در این نشست گفت: من فرصتی در اروپا داشتم که با بسیاری از ایرانیان و دانشمندان ایرانی و غربی ملاقات داشته باشم و می‌دانستم که به یک کشور خیلی پیشرفته، دارای فرهنگی بسیار کهن و فعال و دارای مؤسسات علمی استثنایی می آیم.