تبیان، دستیار زندگی
این روزها، روزهای جشن و شادمانی برای اهالی باواریاست. بعد از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آنها قهرمانی خود در بوندس‌لیگا را قطعی كردند تا بهانه دیگری برای پایكوبی كردن داشته باشند .........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بایرن جام را در آغوش کشید

بایرن مونیخ

این روزها، روزهای جشن و شادمانی برای اهالی باواریاست. بعد از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آنها قهرمانی خود در بوندس‌لیگا را قطعی كردند تا بهانه دیگری برای پایكوبی كردن داشته باشند. خوشحالی آنها زمانی كامل شد كه شالكه هم در خانه خودش دو بر صفر به وردربرمن باخت. یك بازی بیشتر به پایان فصل نمانده و بایرن با سه امتیاز بیشتر از شالكه در رتبه نخست جدول جای گرفته. تفاضل گل آنها هم از شالكه 17 تا بیشتر است تا جای هیچ امیدواری برای مردان ماگات باقی نماند.

بایرن همچنین به فینال جام حذفی آلمان هم رسیده و باید با برمن روبه‌رو شود. در لیگ قهرمانان هم حریفشان اینتر است.

در این میان حال و هوای لوئیس فان گال از همه جالب‌تر به نظر می‌رسد. مربی كه اول فصل با آن شروع ناامیدكننده مونیخی‌ها هر لحظه بیم اخراجش می‌رفت حالا یك جام را زیر بغل گرفته و مدعی دو جام دیگر فصل هم هست. از حالا بازی هفته بعد بایرن برابر هرتابرلین تشریفاتی به نظر می‌رسد. مولر 20 ساله كه این فصل زیر دست فان گال مجال هنرنمایی پیدا كرد در دیدار با بوخوم كه حال و روز خوشی نداشت هت‌تریك كرد. بوخوم مربی خودش را 48 ساعت قبل از دیدار با بایرن اخراج كرده بود. فان گال می‌گوید: «در 25 دقیقه اول بازی شاهد زیباترین نمایش بایرن در آلیانتس آره‌نا از اول فصل تاكنون بودم. گل‌های بسیار زیبایی را به ثمر رساندند. حدس می‌زدم كه امروز شالكه نمی‌تواند در بازی خودش به پیروزی برسد. امروز روز زیبایی است. به خاطر این پیروزی حسابی جشن می‌گیریم.» بازیكنان بایرن بعد از این مسابقه جلوی بخشی از جایگاه كه محل قرارگیری هواداران قدیمی و متعصب تیم است زانو زدند.

از آن طرف فلیكس ماگات پیش‌بینی كرده بود كه بایرن آخر فصل اشتباه خواهد كرد اما مجبور شد پس از باخت تیمش حرف خودش را پس بگیرد. شالكه برای چهارمین بار از سال 2001 تاكنون مجبور است روی همان رتبه دومی جدول حساب كند.

بوخوم با باخت به بایرن با 28 امتیاز از 33 بازی به قعر جدول رفته و با خطر سقوط هر لحظه‌ای مواجه است.

ایویكا اولیچ،‌ ستاره بایرن در دیدار با لیون در این مسابقه فرصت‌های بسیار زیادی را از دست داد.

مهاجم كروات با فیلیپ هیرواگن تك به تك شد ولی توپش به تور دروازه ننشست. در صحنه بعدی هم پاس ریبری را نتوانست به مقصد برساند.

اما بایرن عزم خودش را برای گلزنی حسابی جمع كرده بود. مولر پاس خوب فیلیپ لام را با سینه مهار كرد و بالاخره طلسم دروازه بوخوم را شكست. دو دقیقه بعد ریبری پاس خوبی برای او فرستاد تا هنوز بوخوم از جایش بلند نشده گل دوم را هم به آنها بزنند. مولر در دقیقه 69 بازی به كمك مارك فان بومل هت‌تریك خودش را كامل كرد. فان گال همراه سه باشگاه مختلف در دو كشور به قهرمانی لیگ رسیده و این هم بیست‌ودومین جام قهرمانی بایرن‌مونیخ است.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری