تبیان، دستیار زندگی
دیدار تیم‌های رئال مادرید و اوساسونا در حالی با پیروزی 3 بر 2 رئال مادرید پایان یافت كه قوهای سپید دو بار در جریان مسابقه از مردان تیم شهر پمپلونا عقب افتاده بودند ........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اوساسونا به ایران می آید

اوساسونا - رئال مادرید

دیدار تیم‌های رئال مادرید و اوساسونا در حالی با پیروزی 3 بر 2 رئال مادرید پایان یافت كه قوهای سپید دو بار در جریان مسابقه از مردان تیم شهر پمپلونا عقب افتاده بودند.

به نقل از ایسنا، رئال مادرید یكشنبه شب در دیدارهای هفته سی و پنجم لالیگا میزبان اوساسونا بود. در این مسابقه رئال مادرید 2 بار عقب‌افتادگی خود از تیم میهمان را جبران كرد و در نهایت پیروز از میدان خارج شد.

نخستین گل این مسابقه پرهیجان را بازیكنان اوساسونا به ثمر رساندند. آراندا در دقیقه 7 در میان بهت و حیرت هواداران رئال در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو توانست دروازه كاسیاس را باز كند. این گل تنها 18 دقیقه دوام داشت. چرا كه كریستیانو رونالدو توانست آن را جبران كند. بازی تا دقیقه 43 با همین نتیجه ادامه داشت اما وادوژ در فاصله دو دقیقه مانده به پایان نیمه نخست بار دیگر اوساسونا را كه جواد نكونام را پس از مدت‌ها دوری از میدان به دلیل آسیب دیدگی در تركیب می‌دید توانست از حریف پیش بیاندازد.

این گل تنها یك دقیقه دوام داشت. مارسلو مدافع برزیلی رئال اجازه نداد تا مادریدی‌ها نیمه نخست را با شكست به رختكن بروند. دو تیم با تساوی 2 بر 2 در نیمه نخست به كار خود پایان دادند و راهی رختكن شدند. در فاصله 15 دقیقه وقت استراحت میان دو نیمه نیمكت‌نشینان اوساسونا از جمله مسعود شجاعی به رختكن نرفتند و در درون میدان به گرم كردن خود با توپ پرداختند.

شجاعی با شروع نیمه دوم و از دقیقه 61 راهی میدان شد. او در این دیدار می‌توانست نام خود را در فهرست گلزنان دیدار در ورزشگاه تاریخی سانتیاگو برنابئو جای دهد، اما بی‌دقتی او مانع از گشوده شدن دروازه كاسیاس دروازه‌بان شماره یك تیم ملی اسپانیا شد.

شجاعی درفاصله چند متری دروازه نتوانست دروازه خالی دروازه‌بان رئال را باز كند و توپ را به كنار دروازه فرستاد.

دو تیم در نیمه دوم درحالی به رقابت با یكدیگر می‌پردازند كه رئال مادرید برای عقب نماندن از بارسا در كورس قهرمانی نیازی مبرم به هر سه امتیاز مسابقه داشت. هواداران تیم پایتخت اسپانیا در ورزشگاه از هیچ كاری برای پشتیبانی از تیم محبوب خود ابا نداشتند. از تشویق بی‌امان بازیكنان گرفته تا اعتراض به وقت كشی‌های دروازه بان اوساسونا و یا اعتراض به سوت‌های داور بر علیه رئال مادرید.

یكی از نكات جالب بازی در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو آن بود كه پس از آن كه رئال در ورزشگاه خود و در برابر هزاران هوادار درورزشگاه در دقیقه 7 دروازه‌اش را بازشده دید. هواداران این تیم تنها چند لحظه در بهت فرو رفتند و خیلی زود دوباره با تشویق بازیكنان رئال سعی كردند آنها را به جریان بازی برگردانند. این رفتار و روحیه تماشاگران باعث شد تا شاگردان پیگرینی تا آخرین دقیقه مبارزه برای رسیدن به خواست خود تلاش كنند. تلاشی كه در آخرین دقیقه جواب داد و رونالدوی پرتغالی در فاصله كمتر از یك دقیقه مانده به پایان مسابقه دروازه اوساسونا را بازكرد. به این ترتیب رئال مادرید توانست 3 بر 2 پیروز شده و هر سه امتیاز مسابقه عصر یكشنبه را از آن خود كند.

اوساسونا به ایران می آید

در پایان مسابقه تماشاگران رئال از پیروزی تیم خود سرازپا نمی‌شناختند. تشویق‌های آنها پس از به صدادرآمدن سوت مسابقه به بیرون ورزشگاه نیز كشیده شد. ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو در یكی از خیابان‌های مركزی شهر مادرید قرار دارد. با آن كه این ورزشگاه در مركز شهر قرار دارد اما ورود و یا خروج تماشاگران تاثیر چند انی در برهم خوردن ترافیك شهر نداشت. وجود درب‌های ورودی متعدد در ورزشگاه باعث می‌شود تا تماشاگران به راحتی وارد ورزشگاه شده و خیلی زود هم بتوانند آنجا را ترك كنند. حضور تماشاگران چند ده هزار نفری هم باعث ایجاد ازدحام یا شلوغی در بیرون و یا داخل ورزشگاه نمی‌شود.

دیدار عصر یكشنبه رئال مادرید و اوساسونا تماشاگران ویژه‌ای هم داشت. برخی از مدیران اتحادیه فوتبال و همچنین روسای باشگاه‌ها كه برای سفری چند روزه به اسپانیا سفر كرده بودند در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو حاضر شده و از نزدیك تماشاگر این بازی بودند. در حالی كه ناصر شفق، محمدعلی مرتضوی و علی اصغر مانوسی فر بازی را از جایگاه ویژه ورزشگاه تماشا می‌كردند دیگر اعضاء در سكوهای ورزشگاه نشسته و از نزدیك تلاش جواد نكونام و مسعودشجاعی را زیرنظر داشتند.

هیات ایرانی حاضر در ورزشگاه با پرچم‌های سه رنگ ایران در ورزشگاه حاضر شده بودند و با توجه به بازی‌های خوبی كه جوادنكونام در برابر رئال مادرید انجام داده بود امید فراوانی داشتند تا او باز هم بتواند دروازه این تیم را بازكند.

حضور نكونام در تركیب اساسونا در حالی كه گفته می‌شد او آسیب‌دیده است و در چند هفته گذشته هم به همین دلیل نتوانسته بود راهی میدان شود باعث خوشحالی اعضاء اتحادیه و مدیران باشگاه‌ها شده بود. نكونام در جریان بازی نمایش درخور توجه‌ای داشت. یكی از دیدنی‌ترین دوئل‌ها در میدان پیكار شماره شش اوساسونا با سومین بازیكن گرانقیمت تاریخ فوتبال جهان یعنی كاكا بود. نكونام و كاكا در جریان مسابقه با یكدیگر به طور مستقیم پیكار داشتند. پیكاری كه در بسیاری از صحنه‌ها با برتری ستاره ایرانی اوساسونا همراه بود. نكونام بارها و بارها كاكا را از تاثیرگذاری بازداشت و شاید یكی از دلایل تعویض زودهنگام هافبك سال‌های پیش میلان خود او بود. نكونام در مركز میدان همانند فرمانده تلاش داشت تا بازیكنان تیمش را در زمین مسابقه هدایت كند.

در پایان مسابقه و زمانی كه هیات اعزامی از ایران مشغول گرفتن عكس‌های یادگاری و همچنین ترك ورزشگاه بودند چند تماشاگر دیگر ایرانی با دیدن پرچم‌های ایران به سمت این عده آمدند و پس از خوش و بش با آنها عكس یادگاری گرفتند. هیات ایرانی هم پرچم ایران را به خواست ایرانیان حاضر در ورزشگاه سانتیاگوبرنابئو به آنها داد.

با آن كه اعضای اتحادیه فوتبال و همچنین مدیران باشگاه‌ها با دعوت اتحادیه فوتبال اسپانیا به این كشور سفر كرده بودند اما این موضوع باعث نشد تا هیات اعزامی از ایران بتواند بدون داشتن بلیت راهی ورزشگاه شود. اعضای هیات با بلیت‌هایی كه از سوی اتحادیه فوتبال خریداری شد توانستند این بازی را در ورزشگاه تهیه كنند. بلیت‌هایی كه هر كدام 75 یورو قیمت داشتند. این نشان‌دهنده اهمیت كسب درآمد برای باشگاه‌های حرفه‌ای است. باشگاه‌هایی كه تلاش فراوانی می‌كنند تا تماشاگران خود را به ورزشگاه‌ها بیاورند و حضور تماشاگران در ورزشگاه‌ها یكی از منابع درآمد اصلی آنها به شمار می‌آید.

اعضای هیات اعزامی از ایران چند روز پیش از ورزشگاه خالی از تماشاگر سانتیاگو برنابئو دیدن كرده بودند اما تماشای ورزشگاه در حضور چند ده هزار تماشاگر و جو باشكوهی كه در ورزشگاه وجود داشت برای بر روی هر فردی می‌توانست تاثیرگذار باشد.

در حالی كه تماشاگران می‌توانند در فاصله كمتر از چند دقیقه وارد ورزشگاه شوند. درب‌های ورزشگاه چند ساعت مانده به شروع بازی برای حضور تماشاگران در ورزشگاه باز شده بود. نگهداری از چمن ورزشگاه سانتیاگو برنابئو نیز یكی از نكات دیگر تماشای این بازی برای هیات ایرانی بود. در فاصله میان دو نیمه گروهی به ترمیم چمن ورزشگاه مشغول بودند ضمن آن كه این چمن برای دقایقی آبپاشی شد تا طراوت خود را برای انجام مسابقه حفظ كند.

هیات ایرانی در هنگام ورود به ورزشگاه و در مقابل ورودی مخصوص اعضای بلندپایه و تماشاگران ویژه با رئیس باشگاه اوساسونا روبرو شد. رییس باشگاه اوساسونا در این دیداربه هیات ایرانی خوشآمد گفت و ابراز امیدواری كرد اوساسونا به زودی به ایران سفر كرده و دیدارهایی در ایران داشته باشد.

جواد نكونام در محل هتل محل اقامت اوساسونا كاپیتان تیم ملی فوتبال ایران از انجام این مسابقه اظهار بی‌اطلاعی كرده بود.