تبیان، دستیار زندگی
میلاد میداوودی موثرترین بازیکن استقلال اهواز که بعد از بازی با پرسپولیس سکوت اختیار کرده بود، روز گذشته بالاخره سکوتش را شکست ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

افشاگری میداوودی پس از سقوط

میلاد میداودی

میلاد میداوودی که این فصل یکبار دیگر به فوتبال ایران سقوط با استقلال اهواز به لیگ یک را تجربه کرد. میداوودی موثرترین بازیکن استقلال اهواز که بعد از بازی با پرسپولیس سکوت اختیار کرده بود، روز گذشته بالاخره سکوتش را شکست و صحبت های تندی را علیه سرمربی سابق این تیم مطرح کرد. بی شک افشاگری های میداوودی در خصوص مجید باقری نیا می تواند جنجال های فراوانی را برای خودش ایجاد کند اما او مدعی است پای حرف هایش ایستاده و عقب نمی نشیند. میداوودی با وجود مطرح کردن این صحبت ها مدعی شده در پایان فصل با حضور در رسانه ملی خیلی از مسایل را مطرح می کند.

اگر شهامت دارند اسم بیاورند!

قصد داشتم تا پایان لیگ مصاحبه نکنم اما دیدم که بعضی ها میدان را خالی یافته و یکطرفه به بازیکنان استقلال اهواز حمله می کنند. آقایانی که در هنگام پیروزی ها، من من می کردند و به لطف گل میلاد میداوودی مقابل پرسپولیس، از استانداری خوزستان لوح تقدیر می گرفتند، حالا حتی یک درصد از ناکامی تیم را گردن نمی گیرند و با مظلوم نمایی قصد فریب مردم را دارند. کسی که به بازیکن اتهام کم کاری می زند، باید شهامت و مردانگی داشته باشد و اسم بازیکن را بیاورد تا در مراحل قانونی، اتهامات را ثابت کند. البته منظورم شهرام شفیعی زاده نیست. ایشان هفته قبل مرا به دفترش دعوت کرد و در حضور سایر مسوولان باشگاه گفت با هر یک از بازیکنان مشکل داشته باشد، شهامت آوردن اسمش را دارد.

ترکیب شفیعی زاده و تعویض های باقری نیا

دو شب قبل از بازی مقابل از بازی مقابل صبای قم، تمام بازیکنان استقلال اهواز میهمان مدیرعامل بودند تا در غیاب مربیان، حرف هایشان را بزنند. سه بازیکن به نام های محمد فعال، محمد کوتی و جواد رزاقی اعتراض داشتند که حق آنها ضایع شده و باید بازیکن ثابت تیم باشند. شفیعی زاده حرف آنها را تایید کرد و روز بعد که ترکیب اعلام شد، هر سه نفر در ترکیب اصلی قرار گرفتند!

عبدالمجید باقری نیا که می دانست دخالت مدیرعامل علنی شده و همه بازیکنان واقعیت را فهمیده اند، تمرکزش را از دست داد. این مربی از ابتدای مسابقه مقابل صبای قم با سه بازیکن مذکور جنگ اعصاب راه انداخت و هر سه بازیکن را در اوایل نیمه دوم تعویض کرد! بازی که تمام شد، شفیعی زاده با عصبانیت به رختکن آمد و بعد از کوبیدن دو مشت محکم به جعبه تقسیم برق، حرف هایی نثار سرمربی کرد که قابل گفتن نیست. مطمئنم هر مربی دیگری بود، شان مربیان را حفظ می کرد و همانجا استعفا می داد اما باقری نیا گوشه رختکن نشسته بود و از جایش تکان نمی خورد.

مجید باقری نیا سرمربی پیشین استقلال اهواز

شفیعی زاده در رختکن از خجالت باقری نیا درآمد

ماجرای بازی با ذوب آهن هم در برنامه 90 پخش شد و همه دیدند که بصورت تلفنی دستور تعویض مهدی دغاغله صادر گردید. چون این دستور با چند دقیقه تاخیر به اجرا رسید و بازی را باختیم، در رختکن جنجال ایجاد شد. مدیر عامل بار دیگر از خجالت سرمربی درآمد و با فریادهای بلند از باقری نیا می خواست تا دست از سر تیم استقلال اهواز بردارد که این بار موفق به تحقق این کار شد. در همان لحظات، دو بازیکن باتجربه تیم قصد کتک زدن سرمربی را داشتند که شفیعی زاده مانع آنها شد.

شکست مشکوک مقابل تراکتورسازی!

تنها شکست عجیب استقلال اهواز، در اهواز و مقابل تراکتورسازی اتفاق افتاد که اولین باخت در زمان حضور باقری نیا بود. ظهر روز قبل از مسابقه، بازیکنان ما مطلع شدند که کادر فنی و مسوولان تراکتورسازی در منزل باقری نیا میهمان هستند و ضمن صرف ناهار، جلسه ای را برگزار کرده اند. عصر همان روز آقای سرمربی برای نخستین بار با کت و شلوار در محل تمرین حاضر شد و از تمرین دادن بازیکنان خودداری کرد! روز بازی هم در کمال تعجب دیدیم ترکیب تیم نسبت به بازی قبلی که سایپا را در کرج با چهار گل شکست داده بودیم، تغییرات اساسی کرده است! جالب بود که در همان بیست دقیقه ابتدایی سه گل عجیب و غریب خوردیم و تا دو گل را جبران کردیم، نفرات موثر تیم تعویض شدند و بعد از تعویض ها حتی یک فرصت گلزنی پیدا نکردیم!

شفیعی زاده گفت باقری نیا را با لگد بیرون می کنم!

زمانی که در برنامه 90 دیدم شفیعی زاده از باقری نیا حمایت کرد، تعجب کردم. آقاشهرام چشم دیدن باقری نیا را نداشت و بارها در جلسه با بازیکنان و هواداران این موضوع را گفته بود. البته سرمربی سابق هم برای تخریب مدیرعامل در بین بازیکنان و هواداران از هیچ کاری کوتاهی نمی کرد. قبل از بازی با پرسپولیس تهران که 24 امتیازی بودیم. در خصوص مطالبات مالی ام جلسه ای با شفیعی زاده داشتم که ایشان گفت: «منتظرم دو بازی دیگر را ببرید و 30 امتیازی شوید تا کمی خیالم از ماندن تیم در لیگ راحت شود و سپس باقری نیا را با لگد از تیم بیرون می کنم!» آقاشهرام می گفت برای فصل آینده فیروز کریمی را می آوریم و اگر دو بازی دیگر را ببریم، حشمت شیخ رباط (کمک مربی سابق) بازیکنان را تمرین خواهد داد و خودش هم بالای سر تیم هست. در واقع، اگر بازیکنان قصد خالی کردن زیر پای باقری نیا را داشتند، نیازی به کم کاری نبود و با کسب دو پیروزی می توانستند زمینه اخراج سرمربی را فراهم کنند، چرا که همه بازیکنان از هدف باشگاه اطلاع داشتند.

میلاد میداوودی

باقری نیا می خواست ما را در لیگ قهرمان کند

شفیعی زاده در خصوص دلایل ناراحتی اش از باقری نیا می گفت: « از روزی که این آقا آمده، بحث دوپینگ در خصوص استقلال اهواز ایجاد شده آبروی باشگاه زیر سوال رفته است. از نظر فنی هم من به شدت نگران وضعیت فنی تیم و ادامه روند نزولی بازیکنان هستم.» آقای شفیعی زاده حتی بعد از پیروزی مقابل پرسپولیس نیز به درستی نگران بود، اما باقری نیا که برای اولین بار در لیگ برتر حضور یافته بود، در رویا به سر می برد و یک روز قبل از بازی مقابل مس در کرمان به بازیکنان گفت: «من مطمئنم که من استقلال اهواز را در لیگ برتر و جام حذفی قهرمان می کنم!» این حرف ها و غرور کاذبی که به بازیکنان جوان و در حال افت استقلال اهواز تزریق شد، روز به روز تیم ما را بدتر کرد. حتی ما در همان چند هفته ای که نسبتاً خوب نتیجه می گرفتیم، فراز و نشیب فاحشی داشتیم. در واقع، بازی های سه امتیازی مقابل بالاجدولی ها یا به قولی بازی های روی آنتن را پیروز می شدیم اما مقابل تیم های پایین جدول، بازی های شش امتیازی را شکست می خوردیم!

مطرح شدن بحث دوپینگ تصادفی نبود

سه روز بعد از معرفی باقری نیا به عنوان سرمربی تیم ما بود که خبرگزاری ها و روزنامه ها خبر دادند نتیجه تست دوپینگ رضا نصیری بازیکن فصل پیش کوثر لرستان مثبت اعلام شده و این بازیکن به همراه پزشک کوثراز سرمربی وقت تیم اسم بردند و او را به مشارکت در انجام این کار متهم کردند. برای بازی با شاهین بوشهر نگذاشتند باقری نیا روی نیمکت ما بنشیند که در نهایت رایزنی هایی انجام و پرونده بسته شد. بعد که استقلال را شکست دادیم، سیامک رحیم پور، مربی استقلال که در اهواز بچه محل و بازیکن باقری نیا بوده، بحث دوپینگ را در خصوص استقلال اهواز مطرح کرد و بعد از وی نوبت به مجید جلالی رسید. الان هم اگر دقت کنید، متوجه می شوید بازیکنی که اخیراً به علت دوپینگ دو سال محروم شده، سال قبل بازیکن کوثر لرستان بوده و چند هفته قبل، همزمان با یک مربی به تیم فعلی رفته بودند! رخ دادن این اتفاقات در تیم های تحت هدایت یک مرد حتی اگر به صورت اتفاقی باشد، باعث می شود سایر مربیان مشکوک شوند و اتهاماتی نیز وارد کنند.

باقری نیا با چه کارنامه ای در استقلال قربانی شد؟

اگر باقری نیا در سال های گذشته کارنامه موفقی داشت، می توانست ادعا کند که در استقلال اهواز قربانی شده است. متاسفانه ایشان در هر تیم خوزستانی حضور یافته، آن تیم یا به دسته پایین تر سقوط کرده یا مدیران باشگاه مجبور به انحلال آن تیم شدند و یا هم سقوط کرده و هم منحل شده است. می خواهم بپرسم آیا بازیکنان فعلی استقلال اهواز در سقوط یا منحل شدن تیم هایی نظیر جنوب اهواز، گروه ملی اهواز، پگاه خوزستان، دیهیم اهواز، عملیات غیرصنعتی ماهشهر، فولاد خوزستان سال 86 و ... نقش داشتند؟ آیا استقلال اهواز را در سال 76 به دسته پایین تر بردند؟ عموی من و چند بازیکن بازنشسته دگیر که در گذشته بازیکن باقری نیا بودند، خیلی از مسایل را برایم گفته اند. البته شنیده ام که باقری نیا 21 سال قبل با شاهین اهواز جام حذفی را برده اما همان تیم نیز بلافاصله به خاک سیاه نشسته است.

میلاد میداوودی

تبریک رضاییان برای سقوط فولاد به باقری نیا

یک روز بعد از سقوط فولاد خوزستان به لیگ دسته اول در سال 86 باقری نیا که همان سال مشاور فنی فولاد بود، در یک برنامه پخش زنده تلویزیون خوزستان شرکت کرد و در حالی که مشغول ابراز دلسوزی برای تیم فولاد بود، مسعود رضاییان، مدیرعامل سابق باشگاهن فولاد وارد استودیوی برنامه شد و بلافاصله گفت: «آقای مجید باقری نیا! من قصد داشتم به شما تبریک بگویم که بالاخره به هدفت رسیدی و فولاد سقوط کرد، اما می بینم که اینجا مظلوم نمایی می کنی و به مردم اطلاعات غلط می دهی و ...!» به نظر شما چرا مدیر تحصیل کرده و انسان خونسردی مثل رضاییان باید در یک برنامه پخش زنده تلویزیونی چنین حرف هایی بزند؟ آیا غیر از این است که می دانست چه بلاهایی بر سر تیم فولاد آورده بودند؟ دوست دارم از حسن رضایی منش قائم مقام سابق فولاد خوزستان بپرسید چه اتفاقاتی در آن فصل افتاد که مجبور شد به وسط زمین تمرین فولاد برود و جلوی چشمان بازیکنان و مربیان، باقری نیا را به بیرون هدایت کند و سپس قفل های زمین تمرین را عوض کنند؟

منظور مربی تراکتورسازی از فوتبال پاک

در شرایطی که سه بازی به پایان لیگ مانده و شانس بقا داریم، کمک مربی تراکتورسازی با زدن اتهام کم کاری به بازیکنان استقلال اهواز و حاشیه سازی برای تیم  ما، انگیزه بچه ها را از بین برد! این آقا مصاحبه می کند و می گوید سقوط استقلال اهواز قطعی است و شفیعی زاده باید از الان به فکر لیگ دسته اول باشد و یک تیم پاک، سالم و جوان برای لیگ یک آماده کند. احتمالاً منظور باقری نیا از تیم پاک، سالم و جوان، مثل همان تیمی است که خودش سال قبل برای شاهین اهواز بست و آن تیم بین 12 تیم گروهش دوازدهم شد.

تهدید شده ام اما حرف هایم را می زنم

آقای شفیعی زاده بهتر از هر کسی می تواند شهادت بدهد که من 15 مسابقه ابتدایی لیگ برتر را بدون دریافت حتی یک ریال برای استقلال اهواز بازی کردم. قسط اول قراردادم روز پانزدهم آبان ماه 88 پرداخت شد. من در همین فصل که تیمم خوب نتیجه نگرفته، 9 گل زده ام و 11 پاس گل داده ام و نفر ششم جدول موثرترین بازیکنان لیگ برتر هستم. اتفاقاً هشت گل را در زمان حضور باقری نیا زدم که اکثر آنها روی حرکات فردی و شوت های از راه دور مقابل پرسپولیس، سایپا، راه آهن، استیل آذین، پیکان و ... به ثمر رسید.

بعضی ها که در آن روزها جلوی من دست به سینه می ایستادند و با همین گل ها معروف شدند، حالا قیافه طلبکار به خودشان گرفته اند! متاسفانه باید بگویم برخی افراد که نمی توانم اسم آنها را بگویم، پیغام می فرستند که اگر حرف بزنی، برایت مشکل درست می کنیم و نمی گذاریم در ایران فوتبال بازی کنی. این افراد عنوان می کنند که با سردبیران و خبرنگاران چند روزنامه ورزشی رابطه دارند و اگر علیه آنها مصاحبه کنم، روزگارم را در روزنامه ها سیاه خواهند کرد ... حتی چند روز پیش، یکی، دوبار این کار را انجام دادند تا به قول خودشان از من زهرچشم بگیرند!

وقتی آبدارچی سابق یک تیم اهوازی که سه کلاس درس نخوانده، به یکباره از راه زد و بند با یک مربی، صاحب چندین خانه و ثروت کلان می شود، باید هم سینه سپر کرده و میلاد میداوودی را چنین تهدید کنند. من هم تصمیمم را گرفته ام و در خاتمه لیگ برتر، در یک برنامه زنده تلویزیونی تمام مسایل را خواهم گفت تا مشخص شود چه کسانی به فوتبال خوزستان خیانت کرده اند. کاملاً مطمئنم که برایم مشکل درست می کنند حتی اگر به قیمت رفتنم از لیگ ایران هم باشد، حرف هایم را خواهم زد و این فوتبال به قول خودشان ناپاک را برای مدعیان پاک بودن می گذارم!

برای پاسخ سوال به لینک زیر مراجعه فرمایید

سپاهان در ایستگاه قهرمانی

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری     منبع: گل