تبیان، دستیار زندگی
علی شجاعی صائین، مدیر کمیته جنبی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: در این دوره در سالن‌فعالیت جنبی، ایده طرح تولد یک کتاب ، تهیه کاغذ به روش سنتی، کتابخانه‌های دیجیتالی و بسیاری موارد دیگر به علاقه‌مندان کتاب عرضه خواهند شد. در طرح تولد یك
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایده طرح تولد یک کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
شجاعی

علی شجاعی صائین، مدیر کمیته جنبی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، گفت: در این دوره در سالن‌فعالیت جنبی، ایده طرح تولد یک کتاب ، تهیه کاغذ به روش سنتی، کتابخانه‌های دیجیتالی و بسیاری موارد دیگر به علاقه‌مندان کتاب عرضه خواهند شد. در طرح تولد يك كتاب، مراحل تهيه آن اعم از حروفچيني، صفحه آرايي و... يك كتاب در حضور بازديدگنندگان از نمايشگاه اجرا خواهد شد.

شجاعی صائین به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: در این دوره تلاش شده، مسایل مربوط به حوزه کتاب با نگاهی عمیق بررسی شوند.

وی به عرضه کتاب‌های چاپ اول که در سال گذشته منتشر شده‌اند، اشاره کرد و افزود: کارگاه‌های آموزشی در حوزه چاپ و نشر که از ارزشمندی زیادی برخوردارند، نیز برگزار می‌شود.

مدیر کمیته جنبی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران تصریح کرد: ترمیم کتاب به شیوه گذشتگان و برگزاری نشست‌های تخصصی کتابخانه‌های عمومی کشور در زمینه کتابداری، از دیگر فعالیت‌های این کمیته در این دوره است.

شجاعی همچنین گفت: فعاليت غرفه‌هایی مربوط به صنف چاپ و همچنین کتاب‌های دیجیتالی نیز از برنامه‌های دیگر این دوره از نمایشگاه است.

وی در پایان، همه علاقه‌مندان کتاب را به حضور در نشست‌های سرای اهل قلم در بیست وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران دعوت کرد.

بیست‏وسومین نمایشگاه بین‏المللی کتاب تهران 15 تا 25 اردیبهشت ماه سال جاری در مصلای امام‏خمینی (ره) برگزار می شود.