تبیان، دستیار زندگی
دومین فراخوان آثار مبلغان اهل قلم خراسان با معرفی نفرات برتر در هر بخش به کار خود پایان داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اختتامیه دومین فراخوان آثار مبلغان اهل قلم خراسان
مصباح یزدی

دومین فراخوان آثار مبلغان اهل قلم خراسان با معرفی نفرات برتر در هر بخش به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، اختتامیه فراخوان آثار مبلغان اهل قلم با حضور آیت الله مصباح یزدی عصر دوازده اردیبهشت ماه در محل دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد.

حجت الاسلام عیسی نژاد، معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این همایش اظهار داشت: آنانکه پروژه رسالت را در عصر غروب خورشید حقیقت راهبری می کنند، فقیهان، فیلسوفان، متکلمان، عرفا و مبلغان هستند که در کنار دیگر متفکران پیام دین را در لایه های عمومی، اجتماعی و سیاسی ترویج می کنند و نقش انحصاری و تعیین کننده دارند از این رو جریان های سکولار از این ظرفیت به وحشت افتاده و در صددند از آن به نفع خود استفاده کنند.

وی، شبکه سازی تبلیغ دین و تثبیت، توسعه و ترویج آن از طریق ابزارهای روز و نوپدید را ضروری دانست و افزود: ما اغلب متفکر شهید مطهری را به نقش فیلسوف و متکلم و مفسری می شناسیم که گفتمان ایشان در سطوح مختلف نفوذ کرده و تأثیرگذار است اما فعالیت منبر و خطابه وی را کمتر شنیده ایم در حالی که ایشان در جایگاه خطابه نیز خطیبی برجسته بود که معاندان روشنگری هایش را تاب نیاورده و در نهایت زبان منبر و جوهر قلمش با خون آمیختند.

در ادامه این همایش،‌حجت الاسلام علی اصغر تقوی، مسوول مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) و عضو هیئت داوران فراخوان مبلغان اهل قلم تصریح کرد: آنچه که از بررسی شبکه های مختلف ماهواره ای و اینترنتی به وضوح به دست می آید، این است که امروز دشمن با همه توان و ابزار به جنگ با مکتب و انقلاب ما اقدام کرده است و این می طلبد که ما هم با همه امکانات به مقابله برخیزیم .

وی گفت: البته طبق آمار و ارقام موجود، حوزه ها حتی بیش از حد توان در امر تبلیغ به صورت گسترده کار می کنند؛ در حوزه خراسان مقداری جای نگرانی بود که بعد از حضور فعال دفتر تبلیغات، این خلأ با برنامه ریزی های صحیح و نظارت های مدبرانه رهبری جبران شد ولی با این حال هنوز هم تلاش طلاب جوان را می طلبد.

‌حجت الاسلام علی اصغر تقوی در خصوص داوری آثار ارسالی به دبیرخانه ابراز داشت: سطح آثار ارزشمند و امیدوار کننده بود که از جهات مختلفی چون کشش تبلیغی آثار مطالعاتی، نگرش به جهان روز، نگرش به نیاز امروز و نگرشی وسیع به گستره تبلیغ مورد بررسی قرار گرفت.

مسوول مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مشهد ادامه داد: اقدام دفتر تبلیغات خراسان در برگزاری این برنامه، در تشویق مبلغان اهل قلم قابل تقدیر است چرا که امروز همه ابزار فر هنگی و فکری دشمن اعم از اینترنت و ماهواره و.... را می توانیم به وسیله قلم پوشش دهیم.

بر اساس این گزارش، در این مراسم که امام جمعه مشهد و جمعی از علما و اساتید سطح عالی حوزه علمیه خراسان نیز حضور داشتند، جایزه ویژه استانی «تبلیغ مطهر» به حجت الاسلام سیدمحمد مرتضوی صاحب آثار «مروری برنهج البلاغه»، «تلاش رسول خدا در رهبری امام علی(ع)» اهدا شد.

گفتنی است در بخش کتاب، از کتاب های «مبانی اموزش نماز برای کودکان» اثر سیدکاظم کاظمی،«خدایی که در این نزدیکی است» از حجت الاسلام مسلم گریوانی، «مدیرت زمان در اسلام» اثر راضیه ملک، در بخش مقاله، مقالات «اسراف و مبارزه با آن چرا؟» از مهدی کرامتی،«اصلاح الگوی مصرف در نهج البلاغه» از فاطمه دهقان،«مهارت غلبه برفقرمالی» از عبدالعلی پاکزاد، در بخش پایان نامه، پایان نامه های «فقه و مناسک عزاداری امام حسین(ع)»،«مهارت زندگی در قرآن» عبدالعلی پاکزاد،«سیره نبوی در تبلیغ دین» از عذرا رستمی، در بخش سایت، پایگاه اینترنتی «گفت و گوی آرام میان شیعه و سنی» از مصطفی جوادی نسب، «بصیرت» از محمدابراهیم فلاحی و در بخش وبلاگ، وبلاگ «یک پلان دین» از سیدمجتبی نریمانی، «روی خط طلبگی» از محمدحسین جمال زاده، «نیم قطره» محمدنبی بندار به ترتیب رتبه های اول تا سوم این همایش را به خود اختصاص دادند.

همچنین در بخش تقدیر ویژه مکتوب از حجت الاسلام قنبرعلی تیموری، حسین حیدری فرد و اصلاح الگوی مصرف از ابراهیم خردکیش، محمدتقی اسطیری و در بخش نرم افزار با عنوان «آموزش دین در روستا» اثر علیرضا جعفریانی با اهداء لوح تقدیر و تندیس جشنواره تقدیر شد