تبیان، دستیار زندگی
كمتر كسی فكر می‌كرد كه بعد از حذف تیم فوتبال بانوان از بازی‌های المپیك نوجوانان- كه به خاطر پوشش آنها رخ داده بود ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موافقت فیفا با حجاب دختران فوتبالیست

فوتبال بانوان

كمتر كسی فكر می‌كرد كه بعد از حذف تیم فوتبال بانوان از بازی‌های المپیك نوجوانان- كه به خاطر پوشش آنها رخ داده بود- فیفا در تصمیمش تجدیدنظر كند ودوباره برای فوتبالیست‌های ایرانی مجوز بازی صادر كند.

به خصوص آنكه بعد از تصمیم ابتدایی فیفا مبنی بر جلوگیری از حضور فوتبالیست‌های ایرانی در المپیك، كمیته ملی المپیك به هر جا كه فكرش را بكنید نامه نوشته بود و همین قضیه ناراحتی مقامات فیفا را به دنبال داشت اما پیگیری‌های علی كفاشیان نتیجه داد و رییس فدراسیون در جلسه‌اش با سپ‌بلاتر توانسته رضایت فیفا را برای بازگرداندن دختران فوتبالیست‌ ایرانی به المپیك سنگاپور جلب كند.

فیفا در نامه‌ای كه برای فدراسیون فوتبال ایران فرستاده،‌نوشته:«لباس‌های جدید تیم ملی دختران ایران از نظر ما مشكلی ندارد و اگر كلاه مورد استفاده كلاهی باشد كه بتواند با توجه به قوانین بازی مجموعه‌ موی سر را پوشش دهد و دختران فوتبالیست بتوانند از آن استفاده كند، حضور دختران زیر 15 سال ایران در المپیك 2010 سنگاپور بلامانع است.» باید دید فیفا برای حضور تایلند در این رقابت‌ها كه به جای ایران انتخاب شده بود چه فكری خواهد كرد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری