تبیان، دستیار زندگی
با حضور 210 تولیدکننده داخلی و 51 شرکت خارجی هشتمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه و تجهیزات از تاریخ 19 لغایت 24 اردبیهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار می شود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با حضور 210 تولیدکننده داخلی و 51 شرکت خارجی

هشتمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه و تجهیزات پارکی برگزار می شود

با حضور 210 تولیدکننده داخلی و 51 شرکت خارجی هشتمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه و تجهیزات از تاریخ 19 لغایت 24 اردبیهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه های تخصصی شهرداری تهران واقع در بوستان گفتگو برگزار می شود.

علی محمد مختاری؛ مدیرعامل

به گزارش روابط عمومی، علی محمد مختاری، مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران با بیان این مطلب اظهار داشت: صنعت گل و گیاه از جمله صنایع مولدی است که ضمن ترویج فرهنگ طبیعت دوستی سبب ایجاد اشتغال و حضور موثر تر تولید کنندگان داخلی در بازار جهانی می شود.

وی با اشاره به حضور 37 شرکت خارجی در هفتمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه و تجهیزات پارکی ادامه داد: در هشتمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه و تعداد شرکت های خارجی به 51 شرکت از 17 کشور جهان ارتقا یافته است. کشورهای هلند، فلاند، سریلانکا، نروژ، آلمان، یونان، اسپانیا، کاندا، چین، تایلند، کره جنوبی، هندوستان، لتونی، ژاپن و ایتالیا از شرکت کنندگان این دوره از نمایشگاه بین المللی گل و گیاه و تجهیزات پارکی هستند.

وی افزود: در این نمایشگاه عرضه کیفی و متنوع گل ها، گیاهان آپارتمانی و طیف وسیعی از اقلام گل و گیاه از جمله بذر، کود، سم، صنایع و تجهیزات پارکی و توسعه عمودی فضای سبز پیگیری می شود.

مختاری تصریح کرد: در پنج سالن سرپوشیده به مساحت 10 هزار و 600 متر مربع گیاهان آپارتمانی و شاخه بریده تولید کنندگان داخلی و خارجی به نمایش گذاشته می شود. همچنین تجهیزات گلخانه ای در فضای باز نمایشگاه به مساحت پنج هزار متر مربع عرضه خواهد شد.

علی محمد مختاری؛ مدیرعامل

وی هدف از برگزاری هشتمین نمایشگاه گل و گیاه و تجهیزات پارکی را حمایت از تولید کنندگان داخلی اعلام کرد و تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه های تخصصی بسترهای بازار های جدید را برای تولید کنندگان داخلی فراهم می کند.

وی با اشاره به سهم بسیار پایین ایران در صادرات جهانی گل و گیاه گفت: با توجه به تنوع گونه های گیاهی در کشور با تقویت بستر های حملی و نقلی و صنایع بسته بندی می توانیم در صنعت جهانی گل و گیاه حرف اول را بزنیم.

وی از انتشار کتاب ویژه هشتیمن نمایشگاه بین المللی گل و گیاه و تجهیزات پارکی با هدف معرفی تولید کنندگان داخلی و خارجی خبر داد و افزود:شهرداری تهران طی سال های اخیر با برنامه ریزی های کوتاه و بلند مدت در حوزه فضای سبز شهری توانسته است گام های موثری بردارد. با اجرای طرح محله محوری توزیع عادلانه فضای سبز در کلان شهر تهران محقق شده است.

وی تصریح کرد: با بهره گیری از بام سبز به سمت توسعه عمودی کلان شهر تهرام گام برداشته ایم.

مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به برگزاری همایش یکروزه در طول برگزاری نمایشگاه ادامه داد: در این همایش یک روزه میزگردهای تخصصی با حضور نمایندگان وزارتخانه مرتبط و اساتید فن در حوزه گل و گیاه برگزار خواهد شد.

مختاری اظهار داشت: در هشتمین نمایشگاه بین المللی گل و گیاه و تجهیزات پارکی نحوه کاشت و نگهداری گیاهان به وسیله کارشناسان آموزش داده می شود.

وی با اشاره به بازید 700 هزار نفر طی سال گذشته از نمایشگاه گل و گیاه و تجهیزات پارکی در پایان خاطر نشان ساخت: دو روز آخر نمایشگاه به عرضه گل و گیاه اختصاص یافته است.

تنظیم: هومن بهلولی