تبیان، دستیار زندگی
ن حکمت گشایش یافت اهدای تندیس بزرگان علم و ادب کشور به یک واحد آموزشی شورای عالی سینما به زودی تشکیل می شود رنگ خدا بهترین فیلم جشنواره اروگوئه همایش ملی میزان حکمت گشایش یافت تهران- همایش ملی " میزان حکمت " ، بزرگد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همایش ملی میزان حکمت گشایش یافت

اهدای تندیس بزرگان علم و ادب کشور به یک واحد آموزشی

شورای عالی سینما به زودی تشکیل می شود

رنگ خدا بهترین فیلم جشنواره اروگوئه

همایش ملی میزان حکمت گشایش یافت

تهران- همایش ملی " میزان حکمت " ، بزرگداشت صدمین سال تولد علامه سید محمد حسین طباطبایی با سخنان آقای لاریجانی رئیس سازمان صدا و سیما در تهران گشایش یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این همایش که (چهارشنبه) در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما گشایش یافت ، جمعی از علماء، مسوولان سازمان صدا و سیما ، استادان و صاحب نظران حوزه فکر و اندیشه حضور دارشتند.

در این همایش سخنرانان درباره اندیشه های فکری و ابعاد شخصیتی این اندیشمندان فرزانه و عالم ربانی سخنرانی کردند. بر پایی نمایشگاه آثار هنری ، خطاطی ، نقاشی و گرافیک با موضوع شخصیت علامه طباطبایی ، آثار علامه به دست خط ایشان از برنامه های جنبی این همایش یک روزه بود.

همچنین در مراسم پایانی ، بهترین مقالات ، کتابها ، و آثار هنری ارسال شده به دبیر خانه همایش ، معرفی و به پدید آورندگان هر یک جوایزی اهدا شد.

به دبیر خانه این همایش ، 80 مقاله رسیده که از میان آن ها 35 مقاله برای چاپ در یادنامه میزان حکمت انتخاب شده است. همچنین در آستانه یکصدمین سال تولد علامه طباطبایی دو عنوان کتاب با نام های "ز مهر افروخته" و "سیمای مهر در آیینه تصویر" چاپ شد.

کتاب " ز مهر افروخته " شامل دو بخش است که مؤلف در بخش اول آن ، جملات و نکات نغز از علامه طباطبایی را جمع آوری کرده است و در بخش دوم ، اشعار علامه طباطبایی که به صورت پراکنده در مجله ها و کتابهای گوناگون آمده ، گرد آوری شده است.

کتاب " سیمای مهر در آیینه تصویر " نیز ، مجموعه ای نفیس از تصاویر ماندگار علامه سید محمد حسین طباطبایی است. در این تصاویر دوران کودکی ، ایام تحصیل در نجف و قم ، جلسات بحث و تدریس و صحنه های عرفانی علامه مشاهده می شود.

اهدای تندیس بزرگان علم و ادب کشور به یک واحد آموزشی

تهران- یک جوان نیشابوری تندیس بیست تن از بزرگان علم و ادب ایران را ساخت و به یک واحد آموزشی اهد کرد.

آقای قدمیاری هدف از ساخت این تندیس ها را بزرگداشت یاد و خاطره شخصیتهای فرهنگ و ادب پارسی بیان کرد. تندیسهای بسیاری از این هنرمند جوان پیش از این در مراکز مختلف شهرهای نیشابور و کرمان نصب شده است.

شورای عالی سینما به زودی تشکیل می شود

تهران- رئیس هیات مدیره سینما از تشکیل شورای عالی سینما در آینده نزدیک خبر داد.

آقای داودی گفت: این شورا با موافقت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور رفع مشکلات سینماهای کشور تشکیل می شود. او تشکیل شورای عالی سینما را گام مهمی در رفع مشکلات صنعت سینمای کشور دانست و گفت: چگونگی فعالیت ، نحوه انتخاب اعضا و عملکرد این شورا تا چند هفته دیگر اعلام می شود.

رنگ خدا بهترین فیلم جشنواره اروگوئه

واشنگتن- فیلم ایرانی رنگ خدا بهترین فیلم جشنواره فیلم اروگوئه شناخته شد.

به گزارش خبر گزاری جمهوری اسلامی ، فیلم ایرانی رنگ خدا به کارگردانی آقای "مجید مجیدی" به همراه فیلم "با او صحبت کردم" از کشور اسپانیا به عنوان بهترین فیلمهای اروگوئه در سال 2002 شناخته شدند. مجیدی در  فیلم " رنگ خدا " که مانند فیلمهای دیگر خود در آن از بازیگرانی غیر حرفه ای استفاده کرده است ؛ با نگاه واقعگرایانه ای به زندگی روستایی مردم ایران به تشریح یک موضوع ساده اما در عین حال پیچیده پرداخته است. فیلم رنگ خدا با پیام انسانی خود تا کنون جوایز گوناگونی را از جشنواره های مختلف دریافت کرده است.