تبیان، دستیار زندگی
5 تازه وارد قطعى، لطفى و انصافى در لیست فروش ایران ورزشى - امروز صبح اولین تمرین استقلال براى بازى در لیگ پنجم در زمین گلف مجموعه ورزشى انقلاب آغاز مى شود، این بار به نظر مى رسد نفرات بیشترى به تمرین بروند، در تمرینات دوشنب...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارشی از نقل و انتقالات باشگاه استقلال

5 تازه وارد قطعى، لطفى و انصافى در لیست فروش

ایران ورزشى - امروز صبح اولین تمرین استقلال براى بازى در لیگ پنجم در زمین گلف مجموعه ورزشى انقلاب آغاز مى شود، این بار به نظر مى رسد نفرات بیشترى به تمرین بروند، در تمرینات دوشنبه هفته گذشته فقط 3 نفر در تمرین بودند و مرفاوى به ناچار تمرین را تعطیل كرد، اما حالا شرایط بهتر شده است. استقلال مجموعه تیمى خود را حفظ كرده و پیش بینى مى شود امروز نفرات جدید به اضافه بازیكنان فصل گذشته در تمرینات حاضر شوند. در این زمینه مرفاوى، بابازاده و نظرى جویبارى تماس هاى لازم را برقرار كرده اند. با توجه به مشكلات مالى و جیب خالى، استقلالى ها تیم خوبى را جمع و جور كرده اند. این را باید از رضایت قلعه نویى فهمید. او در سال سوم سوداى قهرمانى در سر دارد.

این 3 نفر دیگر نیستند

ابتدا باید به رفتنى هاى استقلال كه جدایى آنها حتمى شده است اشاره كرد. فرد ملكیان از خط حمله. او دیگر با استقلال تمرین نمى كند و به احتمال زیاد به تیم جدیدى مى رود. برخى از حضور او در لیگ یك مى گویند. مهدى شیرى هم بازیكنى است كه دوباره سر جاى اولش استقلال اهواز برمى گردد و شاید هم برق شیراز. در هر حال او دیگر در لیست استقلال جایى ندارد. داود حقدوست سومین بازیكنى است كه به دنبال تیم جدید مى گردد. او از استقلال به قندى یا راه آهن و... مى رود.

لطفى و انصافى در لیست فروش

سعید لطفى و مجتبى انصافى گرچه در لیست استقلال هستند اما این دلیل نمى شود كه آنها به طور حتم استقلالى باشند. با خرید بازیكنان جدید در خط دفاعى و عملكرد آنها در لیگ چهارم، باشگاه با تشخیص كادر فنى آنها را در لیست فروش قرار داده، انصافى و لطفى اگر تیم جدیدى پیدا كنند باشگاه در صدور رضایتنامه آنها مكث و تعلل نمى كند.

این چهار نفر قرضى مى روند

مصطفى اكرامى، بهشاد یاورزاده، منصور امینى و احمدزاده 4 بازیكن جوان (از رده سنى امیدها) استقلال قرار است براى رشد به تیم هاى دیگر بروند. مذاكرات اولیه براى فروش آنها با شهید قندى، پیام ارتباطات مشهد و راه آهن انجام شده و این 4 نفر به طور حتم از لیست استقلال خارج مى شوند و در تیم هاى جدید به مدت یك سال به طور قرضى بازى مى كنند تا پس از كسب تجربه لازم به استقلال برگردند.

نفرات جدید چه كسانى هستند

در استقلال مدل 84 تا به امروز حضور بازیكنانى مثل اصغر طالب نسب، مرتضى ابراهیمى، هاشمى زاده، رامین محرم نژاد و على علیزاده حتمى شده و به احتمال زیاد آنها در لیگ پنجم با پیراهن استقلال در اولین دیدار مقابل صباباترى حاضر مى شوند. در كنار این نام ها باید به وضعیت مبهم مجتبى جبارى اشاره كرد. او بازیكن استقلال است اما به گفته بهرام امیرى معاونت پشتیبانى باشگاه هنوز مدت و مبلغ قراردادش مشخص نشده است. جبارى براى یك سال 80 میلیون مى خواهد اما استقلالى ها دوست دارند این مهره ارزشمند را به مدت دو سال استخدام كنند. باید دید كه طى امروز و فردا چه اتفاقى رخ مى دهد. مسعود شجاعى دیگر هافبك ارزنده سایپا هم مد نظر آبى ها است. شجاعى و استقلال به نقاط مشترك رسیده اند و باید منتظر ادامه گفت وگوها در روزهاى آینده بود. رسول خطیبى و سیدمهدى رحمتى دو بازیكن دیگر هستند كه باشگاه به دنبال جذب آنهاست اما قیمت بالا و مبالغ درخواستى این دو براى صدور رضایتنامه، باعث شده تا مذاكره با كندى پیش برود. باشگاه سپاهان مبلغ 150 میلیون تومان براى رضایتنامه رحمتى مى خواهد و همین باعث شده تا استقلالى ها در انگلیس با رحمتى تماس بگیرند، رحمتى قول داده كه با ساكت تماس مى گیرد اگرچه روز گذشته ساكت به خبرگزارى مهر گفت: »رحمتى دیگر استقلالى شده است.» تا او به استقلالى ها تخفیف لازم را بدهد. همین روند درباره رسول هم صادق است اما استقلالى ها تمایل بیشترى به جذب رسول دارند چرا كه تفاوت فاحشى میان رحمتى، طالب لو و توپالوویچ نمى بینند. استقلالى ها مهدى واعظى را مى خواستند اما پیكانى ها 250 میلیون براى رضایتنامه او در نظر گرفته اند و اعلام كردند تا آبى ها از خرید این دروازه بان سرپنجه منصرف شوند.

2 نفر از طریق لیگ یك

اگر لیست خرید استقلالى ها (سهمیه لیگ برترى) از 5 نفر بالا بزند، آنها با تیم دسته یكى اكباتان هماهنگ كرده اند تا دو بازیكن خود را ازاین طریق به لیست اضافه كنند شاهین خیرى و مهرداد میناوند در لیگ چهارم از این طریق به استقلال و سپاهان رفتند. به هر حال باید منتظر بود و دید كه كدام یك از این نفرات طى روزهاى آینده به طور قانونى با استقلال ثبت مى كنند.

كادر فنى با یك تغییر

دامنه تغییرات استقلال امسال به كادر فنى هم سرایت كرده است. پس از تغییر در مدیریت و بازیكنان نوبت به كادر فنى مى رسد. گمالوویچ از این تیم جدا مى شود و مسعود اقبالى به عنوان آنالیزور برنامه هاى تمرینى با آنها همكارى مى كند.