تبیان، دستیار زندگی
نمی دانم چه می خواهم بنویسم؟دغدغه ای دارم که هر روز با دیدن خبر های تلخ بر دلم،غبار سیاه دیگری می نشیند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گوشت خوک در رستورانها و ....

نمی دانم چه می خواهم بنویسم؟ دغدغه ای دارم! که هر روز با رؤیت خبرهای تلخ، بر دلم غبار سیاه دیگری می نشیند و این همان چیزی است که نمی دانم چگونه بنگارم؟

در لابلای لحظه های کار، گاهی که وب گردی می کنم، آنچه مانند سایرین نظر  مرا به خود جلب می کند اخبار است. گاهی خبری خوش و گاهی خبری خاکستری و گاهی خبری ناخوش و این همان غبار نشسته بر روی دل من است.

و اما  امروز، انگشت چشمانم این خبرها را شکار کرد :

شیطان پرستی

« رواج پوشاک منقوش به آرم شیطان پرستان»

به قول قدیمی ها وقتی انسان خیلی خوش بود ، خوشی زیر دلش می زنه. در رابطه با این خبر روی سخنم اولاً به مسئولین امر است، یعنی متصدیان فرهنگی کشور اعم از حوزه های علمیه ، نهادهای تبلیغات اسلامی در کشور و وزارت متصدی فرهنگ  و  روی دوم سخنم به آنانی است که تحت تاثیر این افکار پوچ و پلید قرار گرفته و ممکن است در دام چنین بلایایی گرفتار  شوند.

سخن قابل ذکر آن است که : اگر در کتابهای مقدس اسلامی اعم از قرآن، نهج البلاغه و سایر کتب حدیثی شیعه و سنی بگردیم، آنچه بیشتر جلب توجه می کند، توصیه به  دوری از شیطان به عنوان مهمترین و بزرگترین دشمن دین و دنیای بشر است. درست است که بسیاری از مردم، با شیطان هم کاسه می شوند، لیکن لااقل در ظاهر آن را مورد لعن قرار داده و از او دوری می جویند و از شر او به خدا پناه می برند در این زمانه آن قدر  وقاحت بالا گرفته که در ظاهر و باطن به او عرض ادب می کنند، بزرگش می شمارند به خاطر خشنودی او دست به هر جنایت کوچک و بزرگ می زنند، آدم می کشند، فساد می کنند تا شیطان خوشحال شود، واقعاً که اینگونه پرستش نوبر است، در طول تاریخ بشریت، چنین چیزی که این سالها می بینیم و می شنویم  دیده و شنیده نشده .

و از اینکه انسان بدترین ها را سرلوحه دین و دنیای خود، قرار دهد، چگونه در مقابل خود و خدای خود می تواند سر بلند کند ، آیا شایسته است، انسانی که اشرف مخلوقات است، به بدترین وجه بازیچه دستان بزرگترین دشمن انسان و خدا قرار گیرد؟

حتی بت پرستان که به نوعی تحت تاثیر ابلیس اند در ظاهر  از او  بیزارند، مجوسیان، اهریمن را دشمن اصلی بشر می دانند!! اما دریغ که در کشور شیعه آل محمد (صلی الله علیه و آله و سلم) فرقه ای با این شعار فعالیت می کنند! گروههای زیرزمینی دارند! لباس و شلوار و پوششهای شان را  با نشان خودشان تولید می کنند!! اما دغدغه جدی هم برای رفع و دفع آنان دیده نمی شود، گرچه سازمان های ذیربط ،  در جهت برخورد سلبی و ایجابی با آنان چاره جویی کرده و مشغول عملیات هستند اما خواسته کاربران تبیان برخوردهای جدی تر و قهرآمیز با آنان است. به کاربران هم توصیه می شود مراقب القائات آنان باشند، از آنان دوری کرده و با آنان برخورد نمایند ، و از اینکه انسان بدترین ها را سرلوحه دین و دنیای خود، قرار دهد، چگونه در مقابل خود و خدای خود می تواند سر بلند کند ، آیا شایسته است، انسانی که اشرف مخلوقات است، به بدترین وجه بازیچه دستان بزرگترین دشمن انسان و خدا قرار گیرد؟

کتاب

"توزیع و فروش مشکوک کتاب های انحرافی در تهران و شهرستانها"

تیتر دیگری که در خبرها آمده بود چنین است "توزیع و فروش مشکوک کتاب های انحرافی در تهران و شهرستانها"  بنا بر همین نقل ، این کتاب ها با شکلی زیبا و جلدی زرین و با قیمتی نازل در جای جای ایران به راحتی به فروش می رسد!! سخن این است که چرا مسئولان دلسوز وزارت ارشاد بجای اجازه اکران فیلمهای خاک خورده و مشکوک ، در این خصوص تصمیمی نمی گیرند؟ چرا عوامل این فساد، دستگیر نمی شوند. چرا شناسایی نمی شوند؟ این پرسشی است که برخی کاربران تبیان می پرسند؟ و منتظر پاسخ آن هستند، چرا نباید فرزندانمان، در مدرسه و دانشگاه امنیت فکری داشته  باشند ؟ چرا فرزندی که بر فطرت خویش در خانواده پرورش یافته ، تا به دانشگاه می رود، با کوله باری از شک و شبهه و در کوران اندیشه های خراب و لاطائل ، به انسانی و یا ناانسانی تبدیل شده است، که گاهی نیز با استهجان و خروج از زندگی عادی همراه است و باید روزها و شب ها به حال او گریست؟ چرا در چهارراه ها و خیابانها ، کوی ها و برزنها بجای فروش محصولات خوب فرهنگی ، CD های مبتذل، مستهجن  و گمراه کننده در دسترس آنان است؟ احتمال نمی دهیم ، این معضلات ناشی از همین بی خیالی و بی تفاوتی های ماست ، که نمی دانیم برخی از اساتید محترم دانشگاه ، به جای پرداختن به مباحث علمی پر نتیجه، به مباحث پوچی می پردازند که خوشبینانه این است که بگوییم از بافته های ذهن خودشان است و بد بینانه آن است که بگوییم بافته های انسانهای مبهم و موهوم و اندیشه های تباه دیگران را به فرزندان ما القاء می کنند و شاید خود نیز ندانند به کدام ناکجا آباد ، ره می برند .

گوشت خوک

" توزیع گوشت گراز در شهرهای شمالی کشور"

در تیتر دیگری می بینیم  " توزیع گوشت گراز در شهرهای شمالی کشور"  همانگونه که می دانید گراز همان خوک وحشی است که در شریعت اسلامی نجس بوده و خوردن گوشت آن حرام است. متاسفانه رستورانهای شهرهای شمالی به دلیل ارزان بودن آن گوشت استقبال گسترده ای از خرید آن نموده اند. این خبر توسط بخش هایی از شبکه یک سیما نیز، مورد بررسی قرار گرفت.

ما قضاوت ، در خصوص این خبر را به کاربران عزیز واگذار می نماییم و البته پیشتر که می شنیدیم در تهران و یا در مثلا لرستان ، رستورانی اقدام به ذبح اسب و الاغ کرده و با گوشت آنها، از مشتریان پذیرایی می نموده است ، خبری چندش آور بود ، در صورتی که گوشت اسب و "پوزش می طلبم" الاغ ، حداکثرش، این بود که خوردن آن از لحاظ شرعی مکروه است و در برخی شهرهای کشورهای مسلمان نشین نیز از آن برای خوردن استفاده می شود ، اما اکنون می شنویم در کشور مسلمان نشین ایران ، برخی سود جویان دست به چنین اقدامی که نه در شرع مقدس اسلامی حلال است و نه با موازین بهداشتی سازگار است ، می زنند و اما آیا سازمانی و یا نهادی ، در صدد دستگیری، عوامل آن هست ؟ و آیا کسی توجه دارد که در برخی از فروشگاههای بزرگ تهران در لابلای گوشتهای حلال، گوشتهای حرام و یا حتی نجس فروخته می شود و در بازارهای ماهی به وفور گوشت کوسه و خرچنگ خرید و فروش می شود ؟

سگ

 "خرید و فروش انواع سگ ها در مراکز مجاز سگ فروشی"

اما در آخرین فراز از این نوشته، خبری هم راجع به انواع سگ های آپارتمانی و نگهبان بشنوید "خرید و فروش انواع سگ ها در مراکز مجاز سگ فروشی" قصد ندارم ، چیزی را القاء کنم ، فقط نظر شما را به برخی نکات، جلب می نمایم

1- سگ از معدود حیواناتی است که عامل عمده بسیاری از بیماری هاست.

2- وجود سگ در آپارتمانهای کوچک موجب آزار همسایگان می شود.

3- سگ های خانگی در راه و نیم راه موجب آزار و ترس کودکان و حتی بزرگترها شده اند و می شوند.

4- برخی از افراد اعم از بزرگ و کوچک توسط این سگ ها در محل های عمومی مانند پارک ها مجروح گردیده اند.

5- وجود سگ در برخی منزل ها موجب نگرانی افراد متدین و دینمدار شده و مشکلات روانی ناشی از نجاست این حیوان آنان را رنج می دهد.

6- در شریعت اسلامی سگ نجس است و کشیدن دست و لباس خیس به آن موجب نجاست شده و انسان نمی تواند با بدن و لباس نجس نماز بخواند .

7 -  عبور سگها در روزهای بارانی موجب  آلودگی بیشتر و نجاست  راهها ، میدانها و معابر   می گردد.

8- چنانچه سگ از ظرفی بخورد باید آن ظرف را هفت بار خاک مال کرده و سپس بشویند،  تا پاک شود.

با توجه به اینکه ، ما مسلمانیم و با توجه به ذکر تمامی مواردی که ملاحظه فرمودید ! آیا صلاح هست در آپارتمانهای 50 و 60 متری از وجود سگ ها جلوگیری نگردد و در معابر، مانع تعرض آنان به افراد نشد و آیا فرزندان ما که بعضاً از حضور در پارکها صرفاً به جهت وجود سگ های خانگی می ترسند، تا کی باید تحمل این وضع را بنمایند و در آخر نمی دانیم برخی فضاهای سبز تهران برای کودکان ماست یا برای سگهای دیگران ، این در حالتی است که در برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس که مانند کشور ما اسلامی هم نیستند ، وجود سگ ، در خانه ها، خلاف قانون است و چه بسا، جرمی نیز ، بر آن مترتب می شود ، اما متاسفانه در کنار خانه ما و در خیابانهای ما، سگ موجب آزار است! اما دریغ از یک نهاد رسیدگی کننده ، که بتوان به  آن مراجعه کرد و گفت : سگ همسایه موجب ترس پیوسته فرزند من شده است ، تا از وجود آن در آپارتمان 50 متری جلوگیری شود .

در آخر پیشنهاد می شود ، همانگونه که عده ای علاقه وافری به نگهداری اسب دارند، که البته علاقه خوب و سفارش شده ای نیز می باشد  و باشگاههایی و اسطبلهایی در خارج از شهر برای  آنان تعبیه شده ، علاقمندان به سگ نیز بتوانند در خارج از شهر از سگ های خود پذیرایی کنند و موجب رنجش همسایگان و کودکان و بانوان نشوند.   

دوستان تبیانی شما هم می توانید در این رابطه ،نظر خود را در ذیل این عنوان مکتوب فرمایید. 

کتاب ها و نرم افزار هایی چون سایه های خورشید ، شیطان شناسی ، و جن شناسی در فروشگاه تبیان قابل ارائه به شما عزیزان می باشد.

نوشته شده توسط میرموسوی

بخش خانواده و زندگی تبیان

مقالات مرتبط :

اصول شیطان پرستی

علت جذب جوانان به شیطان پرستی

این نمادها شیطانی است(تصویری)

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.