تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم برای خمیر پاستری : آرد  یک و سه چهارم پیمانه کره  155 گرم زرده تخم مرغ  1 عدد آب لیمو  1 قاشق چای خوری مواد لازم برای خمیر پای : آرد  5/1 پیمانه کره  60 گرم آب  یک چهارم پیمانه تخم مرغ زده شده  1 عدد خمیر پاستری  2...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پای سیب زمینی و گوشت

مواد لازم برای خمیر پاستری :

آردیک و سه چهارم پیمانه
کره155 گرم
زرده تخم مرغ1 عدد
آب لیمو1 قاشق چای خوری

مواد لازم برای خمیر پای :

آرد5/1 پیمانه
کره60 گرم
آبیک چهارم پیمانه
تخم مرغ زده شده1 عدد
خمیر پاستری2 ورقه

مواد لازم برای داخل پای :

سیب زمینی متوسط2 عدد
روغن زیتون2 قاشق سوپ خوری
گوشت خرد شده1 کیلوگرم
سیر ریز شده1 حبه
فلفل سیاه1 قاشق چای خوری
پوره گوجه فرنگی400 گرم
آب2 پیمانه
استیک گوشت2 عدد
گوجه فرنگی خرد شده2 عدد

طرز تهیه خمیر پاستری :

آرد را در ظرفی ریخته و کره را با نوک انگشتان به خورد آن می دهیم. سپس زرده ی تخم مرغ  و آب  لیمو  را به آن افزوده و خوب با هم مخلوط می کنیم تا خمیر لطیفی به دست آید. خمیر را روی سطح صافی قرار داده و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم. این خمیر در بیشتر شیرینی ها و غذاها استفاده می شود.

طرز تهیه خمیر پای :

برای تهیه خمیر پای ، آرد را در ظرفی ریخته و کره  را با نوک انگشت به آن اضافه کرده و آب را کم کم می افزاییم. تخم مرغ  را به مواد درون ظرف افزوده و خمیر را خوب ورز می دهیم و به صورت یک توپ در می آوریم و در کیسه قرار داده و به مدت 30 دقیقه در یخچال می گذاریم.

طرز تهیه مواد داخل پای :

در تابه ای روغن زیتون  را می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم. سپس گوشت های خرد شده را همراه سیر  درون تابه ریخته و به مدت 5 دقیقه آن را تفت می دهیم، در حدی که گوشت کاملاً تغییر رنگ بدهد. سیب زمینی ها را هم خرد می کنیم . سپس سیب زمینی  ، فلفل سیاه و پوره ی گوجه فرنگی را اضافه کرده و استیک گوشت و آب را هم زمان به مواد می افزاییم و به مدت یک ساعت به آن زمان پخت می دهیم. در انتهای پخت گوجه فرنگی  های خرد شده را به مواد قبلی افزوده و پس از 2 دقیقه تابه را از روی حرارت برمی داریم.

طرز تهیه پای سیب زمینی و گوشت :

خمیر پای را با وردنه پهن می کنیم و در قالب قرار می دهیم، به صورتی که خمیر از اطراف قالب آویزان باشد.

یک کاغذ روغنی روی خمیر پای می گذاریم و روی آن را با لوبیا و نخود پر کرده و به مدت 10 دقیقه در دمای 200 درجه ی سانتی گراد و در طبقه ی وسط فر قرار می دهیم. قالب را از فر بیرون آورده و کاغذ و لوبیا را از روی سطح خمیر برداشته و به مدت 10 دقیقه ی دیگر در فر قرار می دهیم تا قهوه ای رنگ شود. بعد آن را از فر بیرون آورده و پس از خنک شدن، مواد داخل پای را روی خمیر بریزید. سپس خمیر پاستری را که تهیه کرده بودید روی مواد داخل پای قرار دهید. سپس با زرده ی تخم مرغ سطح خمیر را آغشته کرده و در فر به مدت 10 دقیقه قرار می دهیم .

منبع : سلامتی و تغذیه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.