تبیان، دستیار زندگی
می گوید دوست داشتم نقش " کاپیتان جک" را باردیگربازی کنم چرا که این نقش با سرگرمی بسیاری همراه است "جانی دپ" این روزها به شدت پرکار است. فیلمبرداری قسمت دوم و سوم فیلم "دزدان دریایی کارائیب" به صورت همزمان درجریان است و این مس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جانی دپ" از فیلم جدید خود می گوید

دوست داشتم نقش " کاپیتان جک" را باردیگربازی کنم چرا که این نقش با سرگرمی بسیاری همراه است


"جانی دپ" این روزها به شدت پرکار است. فیلمبرداری قسمت دوم و سوم فیلم "دزدان دریایی کارائیب" به صورت همزمان درجریان است و این مسئله، مانع از آن نمی شود که هنرپیشه نامی فیلمهای "ادوارد دست قیچی" و "اسلیپی هالو" درگفت وگوهای مطبوعاتی حاضر نشود و از پروژه جدیدش "چارلی و کارخانه شکلات سازی" سخن نگوید.

آنچه می خوانید حرفهای این هنرپیشه 42 ساله درواپسین اثر" تیم برتون " است که در این فیلم در نقش" چارلی " ایفای نقش می کند ..

همکاری شما با "تیم برتون" از فیلم "ادوارد دست قیچی" آغاز شد و با چهار اثر دیگر ، ادامه یافت. اینطور نیست ؟

"تیم برتون" کارگردانی بود که دردهه 90 من را به مخاطبان معرفی کرد . تنها کارگردان دیگری که دراین برهه اززمان به من کمک کرد " جان واترز" بود که فرصت بازی درفیلم " بچه گریه کن " را به من داد. من همواره از "جان واترز" به سبب این فرصت سپاسگزارخواهم بود اماحقیقت امراین است که " برتون " برای معرفی من به دنیای سینما ریسکهای بزرگتری را پذیرفت. زمانیکه اومرا برای بازی درفیلم " ادوارد دست قیچی " انتخاب کرد به وضوح یک ریسک جدید را پذیرفت . می دانم که اوبه این منظوربا استودیوهای بسیاری مبارزه کرد تا اجازه حضورمن دراین اثررا بگیرد چرا که درآن زمان من هنرپیشه محبوب استودیوها نبودم .اومبارزات بسیاری کرد وسرانجام به پیروزی رسید .ازهمین رومی توانم بگویم که بین ما یک رابطه دوستانه واحترام آمیزاست که همواره برجای می ماند.

نکته دیگراین است که " تیم برتون " درزمره مستعد ترین وتواناترین کارگردانهای حاضرجای دارد . نوع نگاه ما ، احساس ما وحس طنزما بسیارشبیه است واین کاررا آسان ترمی کند

ایفای نقش " ویلی ونکا " برای شما چه جذابیتی داشت ؟

من یکی ازطرفداران "جین وایلدر" بودم با این وجود این عامل باعث کشش من به این پروژه نشد. باید بگویم که من کتاب " رونالد داهل " را دوست دارم وهمواره علاقه داشتم درفیلمی که براساس کتابهای وی ساخته می شوند حضورداشته باشم اما عامل اصلی که بازی دراین اثررا پذیرفتم این بود که " تیم برتون " به من این پیشنهاد را داد .او اولین و آخرین دلیل من برای همکاری دراین پروژه بود. به محض اینکه اوبه من پیشنهاد داد ومن پذیرفتم احساس کردم که مسئولیت ما آغازشده است این احتمال وجود داشت که فیلم ، اثرخوبی ازکاردرنیاید اما باید بگویم که این ریسک برای یک هنرپیشه بسیارهیجان انگیزاست وبه منزله یک مبارزه طلبی به شمارمی آید.

آیا ایفای نقش کاراکتری که دربرقراری ارتباط با جامعه هیچگونه مهارتی ندارد برایتان جذاب بود؟

بله من ازاین امرلذت می بردم .ایفای نقش کاراکترهایی چون " ونکا "، " کاپیتان جک " و" رائول دوک " همواره با جذابیت بسیاری همراه بوده است چرا که این کاراکترها، کارهایی را می کنند که هرگزبه مخیله من خطورنکرده اند.آنها به گونه ای با مردم سخن می گویند که من شخصاً هرگزچنین نمی کنم.

آیا بیشترازفیلمنامه برای تحقیق استفاده کردید. چه عاملی باعث شد که به کاراکتر" ویلی ونکا" نزدیک شوید؟

زمانیکه من و کارگردان درمورد ساخت این فیلم با یکدیگرسخن گفتیم هیچ فیلمنامه ای دردست نبود تنها کتاب را دراختیارداشتیم که به گواهی بسیاری یک شاهکاراست. به یاددارم زمانیکه پنج ، شش ساله بودم نمایشهایی را نگاه می کردم که براساس این کتاب به اجرا درمی آمدند ازآن نمایشها ، شخصیتهای خاصی درذهنم برجای ماندند. به یاددارم که درآن زمان با خود فکرمی کردم که این افراد چرا اینقدرعجیب وغریب سخن می گویند.نحوه صحبت کردن آنها به گونه ای بود که یک ریتم موسیقیایی خاصی داشت . من این وِیژگی را برای کاراکتر" ونکا " درنظرگرفتم.

چگونه به صدای این کارا کتر دست یافتید؟

نمی توان گفت که این صدای ونیکاست چرا که هروقت که فیلمنامه را می خوانم درمی یابم که صدای جدیدی برای یک کاراکترخلق کرده ام . برای کاراکتر" ونیکا " نیزبه این صورت بود که با د ختر6 ساله ام" لیلی رز" تمرین کردم تا ببینم که صدای مورد نظرمن تا چه میزان می تواند با مخاطب ارتباط برقرارکند. ما بارها وبارها با عروسکهای اوبازی می کردیم و اومی گفت که :" بابا ازاین صدا استفاده نکن .مثل یک آدام عادی صحبت کن."

اما این بارازصدای " ونیکا" استفاده کردم وبا این صدا با دخترم بازی کرد .اوبه هنگام شنیدن این صداشگفت زده شد وگفت :" این صدا را چگونه تقلید می کنی ".

اینگونه بود که فهمیدم راه درستی را انتخاب کرده ام.

فیلمبرداری پیوسته دوفیلم بعدی " دزدان دریایی کارائیب " چگونه پیش می رود؟

فیلمبرداری این اثریک فرایند طولانی مدت است ما تا آنجاییکه بتوانیم فیلمبرداری نماهای مربوط به قسمت دوم را به پایان می بریم وسرفرصت برروی قسمت سوم کارمی کنیم. درکل می توانم بگویم که درحال حاضربیشتربرروی قسمت دوم این اثرکارکرده ایم .به نظرمی رسد که پس ازخستگی بسیار، فیلمبرداری نماهای قسمت سوم آغازمی شود اما این امربسیارسرگرم کننده وهیجان انگیزاست.

چه مسئله ای باعث شد که پیشنهاد حضوردرقسمت دوم وسوم را بپذیرید ؟

دراین بین تنها یک دلیل وجود داشت که من این پروژه را پذیرفتم . دلیل مذکورنیزاین است که نمی خواستم فرصت ایفای نقش " کاپیتان جک " را ازدست بدهم . بسیاری می گویند که " جانی دپ " به سبب دستمزد این کاررا انجام داد اما هدف وانگیزه واقعی من این نبود.دوست داشتم نقش " کاپیتان جک" را باردیگربازی کنم چرا که این نقش با سرگرمی بسیاری همراه است وجای کاربسیاری دارد. بی تردید تا جاییکه به پروژه های " دزدان دریایی " بازمی گردد با تهیه کننده ها همکاری می کنم واگرقرارباشد یک روزقسمت هفتم این فیلم ساخته شود درآن نقش آفرینی می کنم .شما درقسمت دوم وسوم این فیلم با وجوه دیگری ازشخصیت کاپیتان جک مواجه می شوید واورا درشرایط متفاوتی می یابید .

آیا این مسئله صحت دارد که " کیث ریچاردز" دراین فیلم نقش پدرکاراکترکاپیتان جک را بازی می کند ؟

من درباره این موضوع با وی صحبت کرده ام واوبا خوشرویی بسیارازاین ایده استقبال کرد .اگرچنین شود نتیجه کارعالی خواهد بود . ما باید زمانهای فیلمبرداری را با توررولینگ استونز هماهنگ کنیم و سرانجام تصمیم بگیریم اما تصورش را بکنید که من قراراست دریک فیلم دزد دریایی با اوهمبازی شوم . این امربه مثابه رویایی است که وجه واقعیت به خود می گیرد.

منبع: خبر گزاری مهر