تبیان، دستیار زندگی
با اتمام مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های حاضر در مرحله حذفی این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند که طی آن تیم ذوب آهن میزبان مس کرمان و استقلال در عربستان میهمان الشباب خواهد بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جدال ایرانی ها در آسیا

ذوب آهن اصفهان

با اتمام مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های حاضر در مرحله حذفی این رقابت‌ها حریفان خود را شناختند که طی آن تیم ذوب آهن میزبان مس کرمان و استقلال در عربستان میهمان الشباب خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله گروهی رقابت‌های فوتبال لیگ قهرمان آسیا در دو منطقه شرق و غرب این قاره کهن، امروز چهارشنبه با برگزاری 8 دیدار به پایان رسید که در نهایت 16 تیم حاضر در مرحله حذفی این مسابقات، رقیبان خود را شناختند.

بر این اساس مکان و زمان برگزاری مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمان آسیا به شرح زیر است:

سه شنبه 21/02/89

* سوون سامسونگ بلووینگز کره جنوبی - بیجینگ گوان چین

* سئونگنام ایلهواچونما کره جنوبی - گامبااوزاکا ژاپن

* اشباب عربستان - استقلال ایران

* الغرافه قطر- پاختاکور ازبکستان

چهارشنبه 22/02/89

* کاشیما آنتلرز ژاپن - پوهانگ استیلرز کره جنوبی

* آدلایدیونایتد استرالیا - جئونبوک موتورز کره جنوبی

* ذوب آهن ایران - مس ایران

* الهلال عربستان - بنیادکار ازبکستان

مسابقات مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمان آسیا بصورت تک حذفی برگزار شده که برنده این دیدارها جواز حضور در مرحله یک هشتم نهایی را کسب می کند.

در این بین تنها تقابل تیم‌های یک کشور دیدار تیم‌های ذوب آهن و مس ایران است. ضمن اینکه 4 نماینده از کره جنوبی، 3 نماینده از ایران، 2 نماینده از کشورهای ژاپن، ازبکستان و عربستان و یک نماینده از کشورهای چین، استرالیا و قطر جواز حضور در مرحله یک شانزدهم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمان آسیا را بدست آورده اند.

استقلال تهران

استقلال هم در امارات شکست خورد

تیم فوتبال استقلال ایران با شکست برابر الجزیره امارات به مسابقات خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا پایان داد و با توجه به پیروزی 1 بر صفر الغرافه قطر مقابل الاهلی عربستان به عنوان تیم دوم گروه به دور بعد رقابت ها صعود کرد.

در ادامه دیدارهای روز دوم از هفته ششم و پایانی لیگ قهرمانان آسیا امشب چهار‌شنبه شب تیم‌های فوتبال الجزیره امارات و استقلال ایران برابر هم به میدان رفتند که در پایان این دیدار تیم استقلال در حالی که نیمه نخست را با پیروزی یک بر صفر به پایان رسانده بود در نهایت با نتیجه 2 بر یک مغلوب میزبان اماراتی خود شد.

در این دیدار که در ورزشگاه محمد بن زاید امارات و با قضاوت "توگو مینورو" ژاپنی برگزار شد، فرهاد مجیدی در دقیقه 38 گل تیم استقفلال را پیش انداخت اما صالح بشیر (48) و محمد حسن احمد (53) گل‌های برتری تیم الجزیره را به ثمر رساندند.

پیش از این و در 2 هفته گذشته، تیم‌های مس کرمان برابر الاهلی، ذوب آهن اصفهان برابر الوحده و سپاهان اصفهان برابر العین در کشور امارات تن به شکست داده بودند که باخت استقلال هم به این عدم موفقیت‌های تیم‌های ایرانی در این کشور عربی اضافه شد.

با این شکست که نخستین باخت آبی پوشان و اولین پیروزی الجزیره در گروه A مسابقات لیگ قهرمانان آسیا بود، الغرافه قطر با 13 امتیاز صدرنشین گروه شد. تیم‌ استقلال تهران با 11 امتیاز در رده دوم قرار گرفته است. تیم‌های الاهلی عربستان با 6 امتیاز و الجزیره امارات با 4 امتیاز رده‌های سوم و چهارم را به خود اختصاص دادند.

صمد مرفاوی

سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران گفت: بازیكنانم در دیدار مقابل الجزیره به وظایف خود عمل نكردند و به همین دلیل بازی را واگذار كردیم.

صمد مرفاوی در نشست مطبوعاتی پس از پایان بازی با الجزیره اظهار داشت: بازی خوبی انجام ندادیم. شرایط بعد از گل اول تیم اماراتی برای ما سخت شد و برخی بازیكنان ما وظیفه خود را انجام ندادند.

وی ادامه داد: از نتیجه راضی نیستم. قصد داشتیم بعد از به ثمر رساندن گل اول جریان بازی را كنترل كنیم؛‌ اما متاسفانه عدم وظیفه شناسی شاگردانم كار دست ما داد و نتیجه را واگذار كردیم.

مرفاوی در پاسخ به سوال خبرنگاری كه پرسید اگر به دقیقه یك مسابقه برسیم باز هم با همین تركیب تیمتان را به زمین می فرستادید، گفت: صددرصد در تركیب تغییراتی ایجاد می كردم. برخی بازیكنان شرایط و اهمیت بازی را درك نكردند و پیروزی به دست آورده را با شكست عوض كردند.

وی در پایان در خصوص اینكه چرا تیم استقلال از دقیقه 50 به بعد تنها یك توپ روی دروازه حریف ارسال كرد، اظهار داشت: تمام صحبت های من به همان عدم وظیفه شناسی بازیكنان برمی گردد. مسئولیت هایی را كه به آنها سپرده بودم ساده گرفتند و همین مسئله باعث شكست استقلال شد.

ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن مقتدرانه به مرحله حذفی راه یافت

تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان با پیروزی برابر الاتحاد عربستان ضمن صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا به عنوان تیم نخست گروه B زمینه حذف الاتحاد و صعود بنیادکار ازبکستان را فراهم کرد.

در ادامه دیدارهای روز دوم از هفته ششم و پایانی لیگ قهرمانان آسیا عصر امروز چهار‌شنبه تیم‌های فوتبال ذوب آهن ایران و الاتحاد عربستان برابر هم به میدان رفتند که در پایان این دیدار شاگردان منصور ابراهیم زاده با یک گل از سد حریف عربستانی خود عبور کرده و مقتدرانه به عنوان تیم نخست گروه B به مرحله حذفی این مسابقات راه یافت.

در این دیدار که در ورزشگاه فولادشهر اصفهان و با قضاوت "بیستر گرین" استرالیایی برگزار شد محمدرضا خلعتبری در دقیقه 58 گل برتری تیم ذوب آهن را به ثمر رساند. ضمن اینکه محمدرضا خلعتبری و فرشید طالبی از تیم ذوب آهن و مشعل سعید و محمد نور از تیم الاتحاد عربستان بازیکنان اخطاری این دیدار بودند.

با این پیروزی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان 13 امتیازی شد و به عنوان تیم نخست گروه B راهی مرحله حذفی این لیگ قهرمانان آسیا شد. بنیادکار هم با 10 امتیاز به عنوان تیم دوم این گروه راهی مرحله بعد شد اما تیم‌های الاتحاد عربستان با 8 امتیاز و الوحده امارات با 3 امتیاز از گردونه این مسابقات کنار رفتند.

بر این اساس تیم فوتبال ذوب آهن در مرحله حذفی این مسابقات در اصفهان میزبان تیم مس کرمان است و تیم بنیادکار هم باید در عربستان به دیدار الهلال برود.

گفتنی است تیم فوتبال الاتحاد عربستان در سال‌های 2004 و 2005 عنوان قهرمانی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را از آن خود کرده بود.

منصور ابراهیم زاده

سرمربی تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان گفت: امروز تیمی از خلیج همیشه فارس مقابل نماینده عربستان به برتری رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس، منصور ابراهیم زاده پس از برتری یك بر صفر برابر الاتحاد عربستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این پیروزی را به مردم ایران تبریك می‌گویم. یادمان نمی‌رود كه خلیج همیشه فارس جزئی از تاریخ و زندگی ما ایرانی‌هاست و امروز پرچم خلیج همیشه فارس را دیدیم؛ اما برای این مسئله باید سازماندهی داشته باشیم.

وی ادامه داد: ناظر كنفدراسیون فوتبال آسیا در ابتدای مسابقه به بنر خلیج فارس ایراد گرفت و بازی را متوقف كرد؛ اما در جریان بازی زمانی كه تماشاگران شعار دادند و یا بعد از گلزنی بنر خلیج فارس را نشان دادند همه دیدند كه تیمی از خلیج همیشه فارس گل زده و به برتری رسیده است.

وی ادامه داد: توقف بازی به سود حریف بود و تمركز را از بازیكنان ما می‌گرفت؛ اما در جریان مسابقه كه پرچم خلیج فارس به اهتزاز درآمد زیبا بود.

سرمربی ذوب آهن با اشاره به مسایل فنی مسابقه گفت: نیمه اول خوب نبودیم زیرا یك سری جابه‌جایی در تیم داشتیم و هدف تاكتیكی را تغییر داده بودیم؛ اما با تغییراتی كه در نیمه دوم انجام دادیم بهتر ظاهر شدیم. هدف ما ارسال توپ‌های بلند به پشت دفاع بود تا بازیكنان حریف را خسته كنیم. الاتحاد هم خوب بازی كرد؛ اما شهاب گردان درواز‌ه‌بان تیم به ما كمك زیادی كرد و سایر بازیكنان نیز وظایفشان را به خوبی انجام دادند.

وی افزود: در ابتدای مسابقات می‌گفتند كه افتخار ذوب آهن این است كه با تیم‌هایی نظیر بنیادكار و الاتحاد عربستان بازی می‌كند اما نشان دادیم كه توانایی‌های ما بسیار بالاتر از این حریفان است. هر چند بازیكنان تیم باید بدانند لیگ برتر هنوز تمام نشده است و دقت لازم را داشته باشند.

ابراهیم‌زاده در مورد مصاحبه نكردنش با رسانه‌ها گفت: به دلیل اینكه نمی‌خواستم تمركزم از بین برود فقط قبل از مسابقه و امشب مصاحبه كردم. باید از دكتر براتی مدیر كارخانه و مدیر عامل باشگاه تشكر كنم.

وی در مورد اینكه احتمال دارد تیمی از ایران قهرمان شود گفت: برای قهرمانی باید برنامه ریزی مناسبی داشته باشیم و همه مجموعه كمك كنند. نباید فقط از تیم انتقاد شود و باید راه‌حل هم در كنار انتقاد ارائه كرد و تشویق بیشتر از انتقاد باشد.

ابراهیم‌زاده تاكید كرد: زمانی كه خلعتبری را تعویض می‌كنم می‌گویند این بازیكن هنگام تعویض سرش را تكان داد؛ اما كسی نمی‌گوید این بازیكنان دو سه سال است كه استراحت نكرده‌اند. باید حرفه‌ای فكر كنیم و انرژی مثبت بدهیم.

مربی سابق تیم ملی در مورد نتایج ضعیف تیم‌های ایرانی برابر باشگاه‌های اماراتی و درخشش برابر تیم‌های عربستانی اظهار داشت: تیم ذوب آهن در اصفهان الوحده امارات را شكست داد اما در امارات به دلیل مصدومیت و غیبت چند بازیكن به این تیم باختیم، آن هم بر اثر یك گل اتفاقی بود. استرس یكی از دلایل نتیجه نگرفتن تیم‌هاست، به عنوان مثال سپاهان شب گذشته به دلیل استرس زیاد نتوانست نتیجه لازم را بگیرد اما در مقابل، تیم‌های اماراتی استرس كمتری داشتند.

تنظیم:سعید آقازاده