تبیان، دستیار زندگی
اگر اهل استفاده از آخرین فناوری روز دنیا هستید، بدون شبکه‌های اجتماعی مجازی صبحتان شب نمیشود، از اطلاعات گوشی همراهتان زیاد استفاده می‌کنید یا به دنبال طراحی جدید می‌گردید، منتظر کین مایکروسافت بمانید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معرفی موبایل مایکروسافت؛غول نرم‌افزار

مایکروسافت هفته گذشته در یک نشست خبری در سانفرانسیسکو از دو گوشی خود با نام ‌های Kin 1 و Kin 2 رونمایی کرد.

Kin1  و Kin 2 مایکروسافت دو گوشی هوشمندی هستند که برای دسترسی به شبکه ‌های اجتماعی طراحی شده اند.

kin

در جریان برگزاری نشست خبری مایکروسافت، درک اسنایدر (Derek Snyder)، مدیر بازاریابی این شرکت اعلام کرد که این گوشی‌ ها توسط شرکت شارپ ساخته می ‌شود و قرار است از طریق ورایزون وایرلس در ماه مه به بازار آمریکا و از طریق وودافون از پاییز امسال در بازار آلمان، ایتالیا، اسپانیا و انگلیس عرضه شود.

kin

وی افزود: این گوشی‌ ها فیدهای مختلف از سرویس‌ های اجتماعی همچون فیس بوک و مای اسپیس را در کنار یکدیگر قرار می‌ دهد و نرم ‌افزاری که در این گوشی‌ ها تعبیه شده زمان به اشتراک گذاری عکس و نظرات را در شبکه‌ های اجتماعی کاهش داده است.

گوشی ‌های Kin مایکروسافت کشویی هستند، از صفحه نمایش لمسی برخوردارند و ظاهری شبیه گوشی‌ های Sidekick دارند که توسط Danger ساخته و در سال 2008 توسط مایکروسافت خریداری شد.

مایکروسافت این اقدام را در رقابت با گوشی آیفون اپل و گوگل برای عرضه گوشی مبتنی بر سیستم عامل آندرویید انجام داده است.

گوشی‌ های Kin 1 و Kin 2 با موتور جست ‌وجوی بینگ و نرم‌افزار چند رسانه ای Zune که در سال 2006 برای رقابت با آیپاد اپل معرفی شد، سازگار هستند.

روبی باک (Robbie Bach)، مدیر بخش موبایل و سرگرمی ‌های مایکروسافت در این نشست خبری اعلام کرد که این گوشی ‌ها برای نسل جوان ‌تر که زندگی اجتماعی نخستین اولویت آنهاست، طراحی شده است.

وی افزود: این گوشی‌ ها مبتنی بر سیستم عامل ویندوز فون 7 طراحی شده اند.

kin

باک اعلام کرد: مایکروسافت تاکنون نرم‌افزارهای ویژه ای برای گوشی ‌های پیشرفته ارایه کرده که امکان دسترسی به اینترنت و ارسال ایمیل را فراهم می ‌کنند. در ماه فوریه این شرکت از سیستم عامل ویندوز فون 7 رونمایی کرد که برای دیگر محصولات مایکروسافت از قبیل Zune و Xbox نیز قابلیت استفاده دارد.

kin

براساس این گزارش Turtle نام مستعار  Kin One است که کشویی است و از صفحه کلید سخت ‌افزاری QWERTY پشتیبانی می‌ کند. طراحی این گوشی بسیار کوچک و ظریف است و به راحتی در دست جای می‌ گیرد.

Kin One  دارای دوربین 5 مگاپیکسلی است و از 4 گیگابایت حافظه داخلی، GPS  و قابلیت چند لمسی پشتیبانی می ‌کند.

اما گوشی Kin Two با نام مستعار Pink به بازار می‌ آید. این گوشی هم کشویی است و از صفحه کلید کامل QWERTY پشتیبانی می ‌کند.

دوربین Kin Two 8 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو HD است. حافظه داخلی این گوشی 8 گیگابایتی است و هر دو این گوشی‌ ها از کارت حافظه جانبی پشتیبانی می ‌کنند.

منبع: Marketwatch

برگرفته از فناوران

تنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی