تبیان، دستیار زندگی
طالقانی، خادم، دایی، برانكو، رضازاده، ساعی و آتشی از دستاوردهای دوران خاتمی می‌گویند یكشنبه شب برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان كشور فرصت مناسبی بود تا آنها بتوانند با رییس جمهور محبوب خود دیدار كنند، اما فضای مراسم امسال تف...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دوران خاتمی، بهترین روزهای ورزش

طالقانی، خادم، دایی، برانكو، رضازاده، ساعی و آتشی از دستاوردهای دوران خاتمی می‌گویند


یكشنبه شب برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان كشور فرصت مناسبی بود تا آنها بتوانند با رییس جمهور محبوب خود دیدار كنند، اما فضای مراسم امسال تفاوت بسیاری با سال‌های قبل داشت چرا كه این دیدار در واپسین روزهای دوران كاری آقای خاتمی صورت می‌گرفت و طعم تلخ وداع فضای سنگینی را در آكادمی المپیك حاكم كرده بود.

رییس جمهور محبوب با آرامش خاص خود از دوران مسوولیتش و دستاوردهایی كه در عرصه‌ی ورزش به بار نشسته است مطالبی بیان می‌كند و سپس نوبت ورزشكاران می‌شود كه به ترتیب با خاتمی عكس یادگاری بگیرند.

تیم ملی فوتبال بیشترین تعداد را دارد آنها سن را به طور كامل پر كرده‌اند، علی دایی به سرعت خود را به خاتمی می‌رساند و برای لحظاتی با وی گفتگو می‌كند اما برانكو از سایرین عجله‌ی بیشتری دارد، او به هر زحمتی كه هست خود را به خاتمی می‌رساند تا در این عكس در كنار مرد محبوب ایران بایستد.

زیباترین عكس را اعضای تیم ملی ناشنوایان ایران با رییس جمهور انداختند، هنگام حضور فوتبالی‌ها سن محل اجرای مراسم شكست و خاتمی مجبور شد برای دیدار با ناشنواها به پایین سن بیاید، اعضای تیم ناشنوایان از شادی در پوست خود نمی‌گنجیدند و سعی می‌كردند نهایت احساس خود را با حركات دست و بالا و پایین پریدن نشان دهند، آنها مدت زیادی خاتمی را در میان خود گرفتند و با وی داع كردند.

چند تن از مسوولان و قهرمانان در حاشیه‌ی این مراسم از احساسات خود نسبت به رییس جمهور و دستاوردهای ورزش كشور در دوران خاتمی به خبرنگار (ایسنا)، چنین گفتند:

رییس فدراسیون كشتی: خاتمی كارهای ماندگار زیادی انجام داده است

طالقانی در حاشیه‌ی این مراسم به خبرنگار ایسنا گفت: ماهیت چنین مراسم‌هایی بسیار زیباست و نشان می‌دهد كه فرهنگ قدرشناسی اثرگذار و رو به پیشرفت است.

وی افزود: خاتمی در صحبت‌های خود در این مراسم به گونه‌ای از دستاوردهای ورزشی در دوران ریاست جمهوری‌اش اشاره كرد اما واقعیت بسیار فراتر است.

طالقانی تصریح كرد: ایجاد صندوق اعتباری برای ورزشكاران از كارهای ماندگار و زیبای دوران خاتمی است.

امیررضا خادم: دوران خاتمی، بهترین روزهای ورزش بود

رییس كمیته‌ی تربیت بدنی و جوانان مجلس نیز تصریح كرد: در دوران خاتمی ورزش كشور بهترین نتایح خود را به دست آورد و این دستاوردها همچنان نیز ادامه دارد.

وی افزود: بی‌تردید اجتماع تعداد بسیاری از قهرمانان در مراسم تجلیل نشان دهنده‌ی افتخارات ورزش كشور است.

خادم كه خود یكی از قهرمانان سال‌های گذشته ورزش كشور بوده است افزود: بی‌تردید تجلیل از قهرمانان، در قشر جوان رغبت و نشاط عمومی برای ورزش كردن ایجاد می‌كند و سبب می‌شود آنها برای كار سالم و تفریح سالم تشویق شوند.

وی افزود: در دوره‌ی ریاست جمهوری خاتمی نگاه منحصر به فردی به ورزش صورت گرفت و به خصوص در زمینه‌ی امكانات مالی، ورزش كشور رشد بالایی داشت و با توجه به اقداماتی كه در مجلس نیز صورت گرفته است بی‌تردید این دستاوردها در آینده ادامه می‌یابد.

برانكو: خاتمی نشان داد كه عاشق ورزشكاران است

مرد كروات تیم ملی ایران كه به شدت تحت تاثیر مراسم تجلیل از قهرمانان و حضور رییس جمهور كشورمان قرار گرفته بود نیز تاكید كرد: حضور در چنین مراسمی افتخار بزرگی برای من است.

وی افزود: رییس جمهور نشان داد كه گرایش و عشق بسیاری به ورزشكاران دارد و ورزش كشور برای ایشان اهمیت بالایی دارد.

ایوانكویچ تصریح كرد: پیگیری ورزش به شكل فعالانه اهمیت بسیاری دارد و در هر كشور برگزاری چنین مراسمی به رسمیت شناختن ورزش و سبب ایجاد انگیزه‌ی مضاعف برای ورزشكاران می‌شود و در ضمن تشویقی خواهد بود برای جوانان تا به دنبال ورزش باشند.

برانكو افزود: پیش از این دو بار به دیدار خاتمی رفته‌ام كه این دیدارها افتخار بزرگی برای من است.

علی دایی: خاتمی بزرگ‌ترین حامی ورزشكاران بود

رییس جمهور توجه ویژه‌ای به كاپیتان تیم ملی فوتبال كشورمان دارد و شب گذشته نیز برای مدتی به گپ زدن با علی دایی پرداخت تا شاید به نوعی مخالفت خود را با برخی بی‌مهری‌ها نسبت به این ورزشكار نشان دهد.

علی دایی، رییس جمهور را بزرگ‌ترین حامی ورزشكاران خواند و افزود: خاتمی همواره در كنار ورزشكاران قرار داشت و پس از هر پیروزی و موفقیت آنها را مورد لطف قرار می‌داد.

وی افزود: در دوران خاتمی نتایج درخشانی در عرصه‌های بین‌المللی برای ورزش ایران به دست آمد.

دایی تاكید كرد: بی‌تردید تجلیل در این سطح از قهرمانان سبب دلگرمی آنان و تشویق جوانان برای روی آوردن به ورزش می‌شود.

آتشی: بزرگ‌ترین آرزوی بسكتبال كشور در دوران خاتمی برآورده شد

دبیر فدراسیون بسكتبال كشور نیز در حاشیه‌ی مراسم تجلیل از قهرمانان به ایسنا گفت: برگزاری چنین مراسمی بسیار با ارزش است چرا كه ورزشكارانی كه پس از یك سال با وجود محرومیت‌ها با جدیت و توانایی نام ایران را در جهان مطرح می‌كنند مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

وی افزود: در این مراسم‌ها نباید به رشته‌ی خاصی توجه شود و باید با رعایت عدالت ارزش یكسانی را برای همه قائل شد.

آتشی تصریح كرد: خاتمی مردی فرهیخته، دانشمند و سیاستمدار است كه در دوره‌ی وی توجه خاصی به ورزش صورت گرفت، در این دوران بسكتبال به بزرگ‌ترین آرزوی خود رسید و در دو رده‌ی سنی پس از 60 سال به جام جهانی راه یافت.

حسین رضازاده: مراسم امسال پرخاطره بود

قوی‌ترین مرد جهان هم می‌گوید: بی‌تردید تجلیل از قهرمانان بسیار پرارزش است.

رضازاده به ایسنا گفت: مراسم تجلیل از قهرمانان چندین سال است كه برگزار شده و هر سال نیز باشكوه‌تر انجام می‌شود.

وی تصریح كرد: اثرات توجهات ورزش در دوره‌ی خاتمی را در مسابقات المپیك در سال‌های 2000 و 2004 مشاهده كردیم كه من و قهرمانان دیگر توانستیم مدال‌های زیادی برای ایران به دست آوریم.

رضازاده افزود: مراسم امسال بسیار پرخاطره بود وامیدوارم در سال‌های آینده نیز بهتر شود.

ساعی : خاتمی میانه خوبی با ورزشكاران دارد

قهرمان تكواندو المپیك و جهان نیز به خبرنگار ایسنا گفت: برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان ورزشی سبب تشویق قهرمانان و ایجاد انگیزه‌ برای آنان می‌شود.

وی افزود: در دوران ریاست جمهوری خاتمی امكانات خوبی در اختیار ورزش قرار گرفت و افتخارات بسیاری به دست آمد.

ساعی گفت: خاتمی میانه‌ی خوبی با ورزشكاران دارد و اهمیت فوق‌العادهی برای این قشر قائل است.