تبیان، دستیار زندگی
همچنان که داشتن نیروی انسانی با استعداد و نخبه برای یک کشور بسیار مهم است؛ نگهداری و حفظ آن نیز بسیار مهم خواهد بود باید ما در حفظ آن ها تلاش کنیم و بتوانیم این نیروی انسانی را در مسیر صحیح و درست خود قرار دهیم تا خدای نکرده دیگر شاهد مسائل همچون فرار مغز
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نظر یک مرجع تقلید درباره فرار مغزها

به گزارش شیعه آنلاین به نقل از ایسنا، حضرت آیت الله شیخ ناصر مکارم شیرازی با بیان این‌که اگر در جوانان ما انگیزه‌های معنوی بیشتر ظهور و بروز کند دیگر مسائلی چون فرار مغزها بوجود نمی‌آید، گفت: این نگاه در بسیاری از جوانان ما وجود دارد که به خود اجازه نمی‌دهند زیر سلطه غرب قرار گیرند و برای درآمد مادی بیشتر، نوکری آنها را بکنند.

آیت الله مکارم شیرازی

این مرجع تقلید در دیدار مسئولان و مدیران بخش‌های مختلف دانشگاه شریف اظهار کرد: بسیاری از مردم ما از دانشگاه شریف خاطره خوبی دارند و همه آن را مرکزی علمی، پیشرو و ممتاز می‌دانند ما نیز هر چه از این دانشگاه دیده و شنیده‌ایم همین خاطرات شیرینی بود که همگان نقل می‌کنند.

وی در ادامه افزود: بسیاری از جوانان و دانشجویان همیشه در تلاشند برای ادامه تحصیلات خود به دانشگاه شریف راه یابند و این مایه سربلندی برای این مرکز علمی و آموزشی به شمار می‌آید.

این استاد درس خارج فقه حوزه به داشتن نیروی انسانی اشاره و اظهار کرد: خلاف آن چه که دیگران در خصوص سرمایه‌های اصلی کشورها تصور می‌کنند به نظر ما سرمایه اصلی هر کشور نیروهای انسانی کارآمد، متعهد و متخصص است؛ زیرا نیروی انسانی منابع ثابتی هستند که می‌توان همیشه از آنها در تمام موقعیت‌ها بهره گرفت.

وی همچنین تاکید کرد: نخبگان و استعدادهای برتر سرمایه‌های اصلی کشورند و باید از این منابع در تمام زمینه‌ها بهره گرفت تا سبب پیشرفت و توسعه کشور شوند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: امروز نیروی انسانی و نخبگان حرف اول را می زنند باید آن ها را حفظ و تقویت کرد، دولت نیز باید سرمایه گذاری خود را به نخبگان و استعدادهای برتر بیشتر کند.

همچنان که داشتن نیروی انسانی با استعداد و نخبه برای یک کشور بسیار مهم است؛ نگهداری و حفظ آن نیز بسیار مهم خواهد بود باید ما در حفظ آن ها تلاش کنیم و بتوانیم این نیروی انسانی را در مسیر صحیح و درست خود قرار دهیم تا خدای نکرده دیگر شاهد مسائل همچون فرار مغزها از کشور نباشیم

وی یادآور شد: گرچه دشمنان تلاش می‌کنند با تحریم‌های خود کشور ما را در تنگنا قرار دهند؛ اما خود این مساله سبب شده است تا همه نیروهای انسانی و استعدادها بسیج شوند و برای اعتلای و پیشرفت کشورشان تلاش کنند و در این شرایط باید نسبت به نیروهای دانشگاهی، متفکران و اندیشمندان، جوانان با استعداد توجه بیشتر داشت.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: شعار دولت نیز در این مسیر قرار دارد و امیدواریم که در عمل نیز چنین باشد.

وی ادامه داد: براساس آمار موجود بررسی‌ها نشان می‌دهد در کشور ما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پیشرفت‌های چشمگیری صورت گرفته است و ایران اسلامی توانسته در سطح جهانی ظهور و بروز کند و ما همه این پیشرفت‌ها را از برکت نظام جمهوری اسلامی می‌دانیم که چنین ظرفیت‌هایی را ایجاد کرده و سبب سربلندی ایران در جهان شده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: همچنان که داشتن نیروی انسانی با استعداد و نخبه برای یک کشور بسیار مهم است؛ نگهداری و حفظ آن نیز بسیار مهم خواهد بود باید ما در حفظ آن ها تلاش کنیم و بتوانیم این نیروی انسانی را در مسیر صحیح و درست خود قرار دهیم تا خدای نکرده دیگر شاهد مسائل همچون فرار مغزها از کشور نباشیم.

این مرجع تقلید در پایان یکصد میلیون ریال به بنیاد شریف به عنوان هدیه به دانشجویان مناطق محروم که در آن دانشگاه شرکت دارند اهدا کرد.

تنظیم:س.آقازاده