تبیان، دستیار زندگی
دو شکارچی با هم صحبت می کردند. اولی پرسید:« اگر خرسی به تو حمله کند، چه می کنی؟»دومی: «با تفنگ شکارش می کنم.»اولی: « اگر تفنگ نداشته باشی، چه؟»دومی:« می روم بالای درخت.»اولی:« اگر آنجا درخت نباشد،
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شکارچی و خرس

شکارچی

دو شکارچی با هم صحبت می کردند. اولی پرسید:« اگر خرسی به تو حمله کند، چه می کنی؟»دومی: «با تفنگ شکارش می کنم.»اولی: « اگر تفنگ نداشته باشی، چه؟»دومی:« می روم بالای درخت.»اولی:« اگر آنجا درخت نباشد، چی؟» دومی: «خب، پشت یک صخره پنهان می شوم.»اولی: «اگر صخره نبود، چه؟»دومی:« توی گودالی دراز می کشم.»اولی: «اگر گودال هم نبود؟»در این موقع، شکارچی دوم عصبانی شد و گفت: «داداش!  بگو ببینم، تو طرفدار منی یا خرسه؟

چراغ قرمز

چراغ

روزی افسر پلیس راهنمایی، دید که یک خودرو چراغ قرمزها رو رد می کنه و اصلاً عین خیالش هم نیست که خلاف می کنه. خودرو رو متوقف کرد و از راننده پرسید: «چرا پشت چراغ قرمز توقف نمی کنی؟» راننده در حالی که کاغذی رو که در دست داشت نشون می داد گفت: «جناب سروان تقصیر من نیست. روی این آدرس نوشته شده : چراغ اول را رد می کنی، چراغ دوم را هم رد می کنی و بعداز چراغ سوم می پیچی دست راست !!

دزد

دزد

سه تا دزد مشغول دزدی بودن که صاحب خونه رسید. هر کدوم داخل یه گونی قایم می شن. صاحب خانه یه لگد می زنه به گونی اول، صدای گردو در می یاد. به دومی لگد می زنه، صدای نون خشک می ده. به سومی لگد می زنه، صدایی نمی یاد. دوباره می زنه، بازم صدا نمی ده. چند بار دیگه می زنه. طرف شاکی می شه، می یاد بیرون و می گه:داخل گونی آرد،آرد که صدا نداره چرا اینقدر لگد می زنی.

بوق

ماشین

غضنفر ماشینشو میبره تعمیرگاه و به مكانیك میگه: میشه بوقشو درست کنی!؟

مكانیكه یه نگاهی به ماشین میکنه، به غضنفر میگه: اینجوری كه من فهمیدم ترمزهای ماشین شما خرابه!

غضنفر میگه: خب واسه همینه که میخوام بوقشو درست کنم!

پنی سیلین

پنی سیلین

یه روز شخص خسیسی روی خودش آب یخ می ریخته! یکی می بیندش و ازش می پرسه: چرا این كار رو می کنی؟! می گه: می خوام سرما بخورم! با تعجب می پرسه: چرا؟ می گه: آخه یه «پنی سیلین» تو خونه دارم، تاریخ مصرفش داره می گذره!

گروه کودک و نوجوان سایت تبیان_تهیه و تنظیم:نعیمه درویشی

مطالب مرتبط

نگران نباش برایت دعا می‏کنم

تدبیر پدرانه

خر طلبکار

کیسه یخ کنار دیوار است

نگاه به گلوی باد کرده

انتقام گرفتن هیزم‏ها از زبل خان

علت دویدن

ماجراهای زبل خان(طنز)

فرق پیاز و هندوانه

نقشه گنج

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.