تبیان، دستیار زندگی
معاونت آموزش حوزه‌های علمیه براساس مصوبه 634 شورای عالی حوزه علمیه، آزمون اعطای گواهینامه استخدامی سطح یک و دو به طلاب شاغل فاقد مدرک حوزوی را برگزار می‌کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعطای گواهینامه استخدامی سطح یک و دو حوزه
معاونت آموزش حوزه‌های علمیه

معاونت آموزش حوزه‌های علمیه براساس مصوبه 634 شورای عالی حوزه علمیه، آزمون اعطای گواهینامه استخدامی سطح یک و دو به طلاب شاغل فاقد مدرک حوزوی را برگزار می‌کند.

براساس این گزارش، اجرای طرح صدورگواهینامه استخدامی مربوط به طلاب می شود که قبل ازتشکیل شورای عالی در حوزه اشتغال به تحصیل داشته و فاقد پرونده تحصیلی هستند و یا طلابی که پس از تشکیل شورای عالی بر اساس ضرورت در مسئولیت های مرتبط با روحانیت و نیازهای کشور و نظام در سنگرهای مختلف اعم از نهادها، سازمانها و مراکز علمی به عنوان فردی حوزوی (اعم از معمم و غیر معمم) که تا تاریخ 12/7/88 به صورت تمام وقت اشتغال به خدمت داشته و دارای پرونده تحصیلی نیستند و یا علیرغم داشتن پرونده تحصیلی به دلیل اشتغالات مزبور موفق به گذراندن مراحل تحصیلی و ارزیابی نشده و با توجه به گذشت زمان، امکان گذراندن امتحانات را به صورت مرسوم نداشته اند و از طرف دیگر فاقد مدرک تحصیلی می باشند امری ضروری و قدردانی از تلاش و تعهد و ایثار آنان است بدین لحاظ شورای محترم عالی از گذشته در مصوباتی از جمله مصوبه 37 و 249 به این امر پرداخته است.

این گزارش می‌افزادی؛ با توجه به ضرورت بازنگری در اعطاء گواهینامه استخدامی بر اساس مصوبه 634 تاریخ 12/7/88 شورای عالی مقرر شد به مدت دو سال بر اساس آئین نامه جدید اعطاء گواهینامه استخدامی سطح یک و دو ادامه یابد.

اعتقاد و التزام عملی به ولایت فقیه و نظام جمهوری اسلامی، تابعیت جمهوری اسلامی ایران، برخورداری از سلامت فکری، اخلاقی و سیاسی، اشتغال به خدمت بصورت تمام وقت و موفقیت در آزمون جامع کتبی از شرایط اعطاء گواهینامه استخدامی به شمار می‌آید.

مواد آزمون سطح یک دروس اصلی: فقه شامل (ابواب صلاه، صوم، حج، متاجر و نکاح از کتاب شرح لمعه)، اصول فقه شامل (مباحث اوامر، نواهی و استصحاب اصول مرحوم مظفر)، دروس عمومی: شامل (تفسیر نمونه ج 1، بدایه المعارف مباحث امامت و معاد) و مواد آزمون سطح دو در دروس اصلی: فقه شامل (مکاسب محرمه و بیع مباحث شروط المتعاقدین و شروط العوضین)، اصول شامل ( استصحاب فرائد الاصول و مبحث اوامر کفایه الاصول)، دروس عمومی: شامل (تفسیر المیزان ج 1، نهایه الحکمه ج 1 مرحله اول، دوم، سوم و چهارم)

این گزارش حاکی است؛ متقاضیانی که در تمام مواد آزمون نمره قبولی کسب کرده باشد و معدل آنها به 12 برسد طی مراحل اداری گواهینامه مربوطه صادر خواهد شد. اگر در یک یا دو مورد از مواد آزمون قبول شده باشد نمره آن محفوظ خواهد ماند و درسی را که نمره قبولی کسب ننموده باشد در مرحله بعد فقط همان درس را ثبت نام و امتحان خواهند داد .

این آزمون طی دو سال در شش مرحله هر چهار ماه یک مرحله برگزار می شود که مرحله اول این آزمون در اسفند ماه 88 برگزار شد و زمان ثبت نام مرحله دوم از 5 اردیبهشت ماه تا چهارم تیرماه انجام خواهد شد.

نام نویسی از طریق سایت معاونت آموزش به نشانی http://www.howzeh-qom.com/ امکان پذیر است./