تبیان، دستیار زندگی
نشست‌ «مدیریت ازدواج و مهارت‌های انتخاب همسر» از سوی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه و با حضور جمعی از طلاب و فضلا در سالن اجتماعات مدرسه معصومیه قم برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویژگی‌های ازدواج موفق
حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی

نشست‌ «مدیریت ازدواج و مهارت‌های انتخاب همسر» از سوی معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه و با حضور جمعی از طلاب و فضلا در سالن اجتماعات مدرسه معصومیه قم برگزار شد.

به‌ گزارش ‌مرکز‌ خبر ‌حوزه، در این نشست یکی از کارشناسان حوزوی مباحث خانواده، به ارائه مباحثی پیرامون ویژگی‌های ازدواج موفق پرداخت و گفت: جوانان در انتخاب همسر باید دقت بیشتری کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی در این خصوص افزود: برقراری ارتباط خوب با دیگران، توکل به خدا، خواندن نماز اول وقت، داشتن ایمان، شجاعت و صبور بودن و دارا بودن اخلاق حسنه از ویژگی‌های یک زوج موفق است.

این استاد حوزه و دانشگاه یادآور شد: انتخاب همسر خوب به شانس و قسمت نیست، کسانی در انتخاب همسر خوب موفق هستند که به مسایل شرعی و اخلاقی توجه داشته باشند.

این مشاور امور خانواده گفت: نباید بدون شناخت و اطلاع از سوابق خانوادگی و اخلاقی، همسر مورد نظر را انتخاب کرد زیرا این موضوع باعث به چالش کشیده شدن زندگی می‌شود و اثرات منفی بسیاری در بر خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین کرمی با تاکید بر لزوم ابراز محبت از سوی همسران به یکدیگر تصریح کرد: گاهی اوقات در زندگی برخوردهایی از سوی همسر می‌شود که باعث اذیت شوهر شده، این به خاطر کمبود محبتی است که زن در زندگی خود احساس می‌کند، مرد باید به این مباحث توجه کند تا بتواند زندگی آرامی داشته باشد.

وی یادآور شد: لباس تمیز و شیک پوشیدن، استفاده از عطر و توجه بیشتر به خواسته‌های همسر و ... باعث می‌شود زندگی همراه با آرامش و توأم با همدلی و استحکام خانواده باشد.