تبیان، دستیار زندگی
نبود امكانات، سردرگمی مسوولان را در راه دعوت از تیم‌های مطرح دنیا در پی داشته است ...........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بسکتبال خانه به دوش

بسکتبال خانه به دوش

برنامه‌های بسكتبال ایران در رقابت‌های متعدد آسیا و جهان آن هم در 7 ماه آینده بسیار فشرده است. این فشردگی از بازی‌های جوانان در لبنان آغاز شده و تا بازی‌های گوانگجو ادامه دارد.

مسابقه‌های قهرمانی جوانان غرب آسیا (وابا) ـ‌ 30 فروردین تا 3 اردیبهشت‎‌ماه ـ‌ لبنان

مسابقه‌های قهرمانی باشگاه‎های آسیا ـ‌ اول تا 9‌‌ خردادماه ـ‌ قطر

مسابقه‌های قهرمانی جام استانكوویچ وابا ـ‌ 15 تا 21 خردادماه ـ‌ عراق

مسابقه‌های جام استانكوویچ فیبا آسیا ـ‌ 16 تا 24 مردادماه ـ‌ لبنان

مسابقه‌های قهرمانی جهان ـ‌ 6 تا 20 شهریورماه ـ‌ تركیه

مسابقه‌های قهرمانی زیر 18 سال آسیا ـ‌ 31 شهریور تا 9 مهرماه ـ‌ یمن

مسابقه‌های قهرمانی 15 و 16 ساله‌های آسیا ـ‌ 20 تا 26 مهرماه ـ‌ تهران

بازی‌های آسیایی گوانگجوی چین ـ‌ آبان‌ماه

در این میان اما اردوها و بازی‌های تداركاتی برای ملی‌پوشان بسكتبال ایران اهمیت زیادی پیدا می‌كند. متاسفانه در همین آغاز برنامه‌ریزی‌ها، شاهد مشكلاتی هستیم كه نگرانی همیشگی را باز هم تكرار كرده است. نداشتن تالار مناسب تمرین. این مشكل سال‌هاست كه در برنامه‌های آماده‌سازی تیم‌های ملی وجود داشته و با همه موفقیت‌های بسكتبال، هنوز تنها تالار بسكتبال، در مجموعه ورزشی آزادی است كه اگر روزی این تالار به هر دلیلی تعطیل شود تمام فعالیت‌های تیم‌های ملی دچار وقفه می‌شود. اردوی تیم ملی بسكتبال كه قرار بود از روز 21 فروردین برگزار شود به علت تعمیر تالار بسكتبال آزادی به تعویق افتاد تا مشكلات این ورزش كه درخشش خیره‌كننده‌ای را در چند سال گذشته داشته است، بیش از پیش مشخص شود.

بسکتبال خانه به دوش

رضا مشحون، مدیر تیم‌های ملی می‌گوید: قرار بود سالن استانداردی را جایگزین تالار بسكتبال آزادی كه در دست تعمیر است برای اردو در نظر بگیریم كه موفق نشدیم. با این وضعیت، اولین اردوی تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2010 در سال 89 با تعویق مواجه شد.

نبود امكانات، سردرگمی مسوولان را در راه دعوت از تیم‌های مطرح دنیا در پی داشته است. تیم‌های طراز اول دنیا را چگونه باید به تهران آورد در حالی كه از زمان ساخت بهترین تالار بسكتبال در كشور نزدیك به 40 سال گذشته است. شاید برای ما حضور چشمگیر در مسابقه‌های جهانی مهم‌تر از هر مساله دیگری باشد. اما به هر حال بازی‌های آسیایی هم رویدادی است كه برای كل ورزش كشور حائز اهمیت است. پس چاره‌ای نیست جز لحاظ كردن هر دو مسابقه در برنامه‌های آماده‌سازی.

مدیر تیم‎های ملی بسكتبال در یك برنامه رادیویی گفت: برپایی اردوهای برون مرزی و حضور در چند تورنمنت بین‎المللی برنامه‎هایی كلی است كه در این زمینه پیش‌بینی شده است. با چند كشور مذاكراتی انجام شده و حتی به توافقات اولیه هم رسیده‌ایم، اما هنوز هیچ یك از آنها قطعی نشده است. در هر حال روی این قضیه تاكید زیادی داریم. در این میان اما هنوز هیچ كشور و تیمی برای سفر به ایران اعلام آمادگی نكرده است. فدراسیون بسكتبال مدت‎ها پیش دعوتنامه خود را برای چند كشور آسیایی و اروپایی ارسال كرد، اما هنوز از هیچ یك از آنها پاسخی حتی به صورت شفاهی دریافت نكرده‌ایم.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری