تبیان، دستیار زندگی
جانشین دبیر کل ستاد کنگره شهدای روحانی کشور از شروع مطالعات احداث موزه روحانیت در ستاد برگزاری کنگره شهدای روحانی کشور خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مطالعات احداث موزه روحانیت آغاز شده است
جانشین دبیر کل ستاد کنگره شهدای روحانی

جانشین دبیر کل ستاد کنگره شهدای روحانی کشور از شروع مطالعات احداث موزه روحانیت در ستاد برگزاری کنگره شهدای روحانی کشور خبر داد.

حجت الاسلام محمد رضا مدیح، جانشین جدید دبیرکل ستاد کنگره شهدای روحانی کشور و رییس پیشین سازمان بسیج طلاب و روحانیون، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به برنامه های ستاد کنگره شهدای روحانی کشور تاکید کرد: ریزبرنامه های سال جاری این ستاد برای شهرستان ها و کل کشور تهیه شده ولی هنوز به تایید نهایی نرسیده است.

وی با تشریح ماموریت های ستاد کنگره شهدای روحانی کشور ابراز داشت: پیگیری اجرای یادواره های شهدای روحانی در شهرستان ها و مراکز استان ها، برگزاری کنگره سراسری یادواره شهدای روحانی، بررسی نقش علما و روحانیون در نهضت هایی که در انقلاب اسلامی مؤثر بوده از جمله برنامه های ستاد کنگره شهدای روحانی کشور است.

استاد حوزه علمیه تصریح کرد: بررسی نقش علما و روحانیون در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، بررسی و تدوین نقش علما و روحانیت در دفاع مقدس، بررسی و تدوین نقش حوزه های نمایندگی ولی فقیه در سپاه و دفاع مقدس و بررسی و تدوین نقش سازمان های عقیدتی سیاسی ارتش، وزارت دفاع، سپاه و نیروی انتظامی از دیگر ماموریت های ستاد کنگره شهدای روحانی کشور است.

وی در ادامه از پیگیری احداث موزه روحانیت از سوی ستاد کنگره شهدای روحانی کشور خبر داد و تصریح کرد: از جمله مسائلی که در حال حاضر برای این موزه پیش بینی شده است، می توان به ایجاد کتابخانه دیجیتال، ایجاد کتابخانه سنتی، تاسیس سالن نمایش پوستر، عکس و تندیس و همچنین آثار شهدای روحانی کشور و راه اندازی سالن نمایش فیلم اشاره کرد.

رییس پیشین سازمان بسیج طلاب کشور ابراز داشت: ما هم اکنون در حال طراحی و مطالعه طرح (فاز صفر) هستیم و این مرحله از کار در نیمه اول سال جاری تکمیل خواهد شد.

وی اظهار داشت: فاز اول این طرح که شامل تهیه و تدوین محتوایی موزه است نیز از نیمه دوم سال جاری شروع و جزئیانت آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام مدیح در خصوص مکان احداث موزه روحانیت نیز گفت: این موزه در شهر آفتاب در مجاورت حرم مطهر حضرت امام خمینی(ره)، کنار مجتمع موزه های دفاع مقدس احداث خواهد شد.