تبیان، دستیار زندگی
آیت الله سید علی سیستانی طی دیدار با معاون رئیس جمهوری عراق نسبت به تاخیر در تشکیل دولت جدید اظهار نگرانی کرده و خواستار تسریع در آن شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اظهار نگرانی آیت الله سیستانی از تاخیر در تشکیل دولت جدید عراق
آیت الله سیستانی

آیت الله سید علی سیستانی طی دیدار با معاون رئیس جمهوری عراق نسبت به تاخیر در تشکیل دولت جدید اظهار نگرانی کرده و خواستار تسریع در آن شدند.

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر عادل عبدالمهدی معاون رئیس جمهور عراق و عضو ائتلاف ملی این کشور روز گذشته با آیت الله سید علی سیستانی در نجف اشرف دیدار کرد و به ارائه گزارشی از آخرین تحولات سیاسی کشور پرداخت.

دکتر عادل عبدالمهدی پس از این دیدار طی کنفرانس خبری گفت: در این دیدار آخرین تحولات کشور خصوصا روند مذاکرات جهت تشکیل حکومت و پرونده امنیتی عراق را به استحضار این مرجع تقلید رساندم.

وی افزود: آیت الله سیستانی نسبت به تاخیر به عمل آمده در تشکیل جدید نگران بودند و بر لزوم تسریع در تشکیل آن و مشارکت همه گروههای سیاسی تاکید کردند.

عبدالمهدی گفت: آیت الله سیستانی خواستار کوتاه آمدن گروهها از خواسته ها و مطالبات خود و تلاش برای تشکیل دولت توافقی ملی و قدرتمند شد.

معاون رئیس جمهور عراق با اشاره به ادامه مذاکرات میان گروههای سیاسی تصریح کرد: در حال حاضر مذاکرات میان دولت قانون و ائتلاف ملی از یک طرف و دولت قانون و العراقیه از دیگر در حال انجام است ولی متاسفانه هنوز به توافقات نهایی با ائتلاف دولت قانون دست پیدا نکرده ایم و مساله معیارهای انتخاب نخست وزیر مانع ائتلاف میان این دو گروه شده است.

وی پس از این دیدار با آیات عظام شیخ اسحاق فیاض، سید محمد سعید حکیم، شیخ بشیر نجفی از مراجع تقلید نجف اشرف و سید احمد صافی و شیخ عبدالمهدی کربلایی نمایندگان آیت الله سیستانی دیدار و گفتگو کرد.