تبیان، دستیار زندگی
نخستین فعالیت آموزش و پرورش، تربیت انسان های دانا و مقتدری است که توانایی حضور در جامعه دانش بنیان را داشته باشند....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سیاست آموزش و پرورش تأمین کیفیت و رضایت ذی نفعان است

رییس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران گفت: تأمین مطلق كیفیت، مفاد قوانین و مقررات و رضایت ذی نفعان، از سیاست های اجرایی آموزش و پرورش شهر تهران است.

وزیر آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، زکریا یازرلو در نشست تأمین پیش نیازها، سیاست ها و راهبردها و احراز آمادگی تام برای بازگشایی شكوهمند مدارس در جمع معاونین و كارشناس مسوولان آموزش و نوآوری شهر تهران، ضمن اشاره به مطلب فوق افزود: در سال جاری باید به دو هدف اصلی ترمیم نتایج و ترفیع جایگاه و نیز تحول در بحث نظام تربیتی دست پیدا كنیم.

وی اظهار داشت: نخستین فعالیت آموزش و پرورش، تربیت انسان های دانا و مقتدری است که توانایی حضور در جامعه دانش بنیان را داشته باشند.

یازرلو خاطر نشان کرد: دانش آموزان شهر تهران باید دانش آموزانی نماز خوان، بسیجی، ریاضیدان و مسلط بر علوم باشند.

وی تصریح کرد: به منظور دستیابی به راهبرد اصلی آموزش و پرورش تأمین دو پیش نیاز ضروری است و وجود مدرسه برتر یا به تعبیری مدرسه مقتدر در این راستا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

یازرلو با تأکید بر اینکه مدیران مدارس، مسوول فرایندهای اصلی آموزش و پرورش هستند، خاطر نشان کرد: مدیران باید از بصیرت لازم و كافی برای تثبیت بنیان های اخلاقی و تربیتی دانش آموزان برخوردار باشند.

وی در خصوص بحث آمادگی برای بازگشایی شكوهمند مدارس خطاب به حاضران گفت: سازمان های آموزشی و تربیتی همچون سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، سازمان هایی اجتماعی و فرهنگی هستند كه مدیریت پیچیده تری را می طلبند.

رییس سازمان آموزش و پرورش شهر تهران، برنامه های آموزش و پرورش را در راستای آمادگی برای بازگشایی شكوهمند مدارس، سامان دهی فضا، سازمان دهی نیرو و دانش آموزان بیان کرد.

وی افزود: بخش عمده ای از فعالیت های آموزش و پرورش شهر تهران باید معطوف به فعالیت های توسعه ای باشد.

سایت پانا

گروه مدرسه اینترنتی سایت تبیان - تنظیم: نوربخش