تبیان، دستیار زندگی
ای اسکار بهترین فیلم خارجی رقابت 91 کشور برای بدست آوردن جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان از دیروز با معرفی نماینده سینمای آفریقای جنوبی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی امریکا آغاز شد. به گزارش خبرنگار سینمایی مهر، سازندگا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رقابت 91 کشور برای اسکار بهترین فیلم خارجی


رقابت 91 کشور برای بدست آوردن جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان از دیروز با معرفی نماینده سینمای آفریقای جنوبی به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی امریکا آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سینمایی مهر، سازندگان فیلم "تسوتسی" هفته گذشته در محل ملرز آرک هتل ژوهانسبورگ جلسه ای با حضور مقام های دولت آفریقای جنوبی برگزار و آنها را متقاعد به معرفی فیلم خود به آکادمی اسکار کردند. "تسوتسی" (که در زبان محلی به معنای آدمکش است) به کارگردانی گاوین هود در آینده نزدیک در بخش مسابقه رسمی جشنواره های ادینبورگ و تورنتو شرکت می کند. فیلم اقتباسی آزاد و به روز شده از نخستین و تنها رمان اتول فوگارد است که در سال 1980 به همین نام منتشر شد.

"تسوتسی" که عده ای آن را "شهر خدا"ی سینمای افریقای جنوبی می دانند، داستان شش روز از زندگی یک جوان گستاخ و رهبر گروه تبهکاران است و در پایان او را در حالی نشان می دهد که ناچار شده از کودکی بی پناه مراقبت کند. فیلم به زبان محلی ساخته و در آن از زبان های تسوانایی، زولویی، افریقایی و اصطلاحات عامیانه استفاده شده است. قرار است "تسوتسی" شهریور ماه آینده در آفریقای جنوبی هم اکران شود تا مشکلی برای حضور در جمع نامزدهای اسکار بهترین فیلم خارجی زبان 2006نداشته باشد.

پس از آنکه فیلم "دیروز" به کارگردانی دارل جیمز روت موفق شد نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی زبان سال گذشته شود، صنعت فیلمسازی آفریقای جنوبی تلاش فراوانی کرد تا هر سال بخت خود را برای حضور در معتبرترین رویداد سینمایی جهان بیازماید.

منبع:خبر گزاری مهر