تبیان، دستیار زندگی
ربات Mint مربعی شکل است و بیشتر شبیه یک تلفن خانگی است همچنین Mint قابلیت حرکت بر روی کف و تمیز کردن آن را دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امسال به فروش می رسد!

ربات  Mint  مربعی شکل است و بیشتر شبیه یک تلفن خانگی است همچنین Mint قابلیت حرکت بر روی کف و تمیز کردن آن را دارد.

ربات رباتیک و روبوکاپ robot

iRobot رباتی است که مدت ها بر روی آن کار شده تا بتواند نقش یک خانه دار را بازی کند و نیازهای اولیه کار در خانه مانند جارو زدن و تمیز کردن منزل را انجام دهد ، بر روی این ربات جهت استفاده به جای جاروبرقی خودکار بسیار سرمایه گذاری شده است ولی قطعا iRobot تنها رباتی نیست که در این زمینه بر روی آن کار شده است.

جالب است بدانید در خبری که در روز شنبه 4 ادیبهشت ماه بر روی سایت Techchee آمده است ربات دیگری گوی سبقت را از iRobot   ربوده و در حالی که iRobot  هنوز جهت عرضه در بازار آماده نیست ربات اتوماتیک تمیز کننده کف منازل به نام Mint  آماده عرضه به بازار است که در حال حاضر به قیمت 249$ پیش فروش می شود. سازندگان این ربات ادعا می کنند که Mint می تواند خیلی بهتر و سریعتر از iRobot  اتاق شما را تمیز کند.

ربات اتوماتیک تمیز کننده کف منازل به نام Mint  آماده عرضه به بازار است

ربات  Mint  مربعی شکل است و بیشتر شبیه یک تلفن خانگی است همچنین Mint  قابلیت حرکت بر روی کف و تمیز کردن آن را دارد.

طرز کار این ربات بدین گونه است که از یک دستمال جهت برداشتن گرد و غبار و لکه ها استفاده می کند این دستمال قابلیت هایی دارد ولی برعکس iRobot در آن از مواد شوینده و داروهای پاک کننده استفاده نشده است، که سازندگان آن مدعی اند که مزیت واضح عملکرد این دستگاه آن است که سبب سر شدن و لیز خوردن افراد مخصوصا بچه ها و سالخوردگان بر روی زمین نمی شود.

Mind بویژه جهت تمیز کردن سطوح چوبی و موزاییک ساخته شده است اما هیچ اطلاعی در مورد نحوه عملکرد آن بر روی سطوح سرامیک بیان نشده است به هر حال این ربات را می توانید از اینجا رزرو کنید.

منبع:  http://www.techchee.com/2010/04/24/mint-automatic-floor-cleaning-robot/

ترجمه و تنظیم برای تبیان: فائزه سیدخاموشی