تبیان، دستیار زندگی
مقدس منابع غنی هنری هستند نمایشگاه آثار هنرمندان مسیحی نمایشگاه بین المللی کتاب های اسلامی مراسم بزرگداشت مقام شهریار در کانادا انقلاب و دفاع مقدس منابع غنی هنری هستند تهران – با وجود تلاشهای ظاهراً فرهنگی – هنری برای تحریف ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انقلاب و دفاع مقدس منابع غنی هنری هستند

نمایشگاه آثار هنرمندان مسیحی

نمایشگاه بین المللی کتاب های اسلامی

مراسم بزرگداشت مقام شهریار در کانادا

انقلاب و دفاع مقدس منابع غنی هنری هستند

تهران – با وجود تلاشهای ظاهراً فرهنگی – هنری برای تحریف تاریخ انقلاب و دفاع مقدس ، اما این دو واقعه می تواند منابع بسیار غنی برای تولید آثار هنری قوی باشد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ، مقام معظم رهبری در دیدار هیات اسلامی هنرمندان با ایشان ضمن بیان این مطلب ، افزود : پیشتیبانی مدیریتی و اقتصادی از عناصر مومن و متعهد در رشته های مختلف هنری -  فرهنگی ضروری است ، زیرا هر حرکت اصیل هنری که بر مضامین عالی مبتنی باشد ، به رویش های جدیدی در میان جوانان مشتاق و با صفای کشور منجر می شود.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به لزوم افزایش جذابیت و محتوای کارهای فرهنگی – هنری خطاب به هیات اسلامی هنرمندان تصریح کردد : باید جوانان علاقمند به هنر متعهد و تعالی بخش را در یابید و برای تامین نیازهای کشور ، آنان را تربیت کنید.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ، حضور هنرمندان متعهد و برجسته در رشته های مختلف هنری را منشاء آثار بزرگ و تاثیر گذار بر شمرده  و افزود : باید در عرصه های فرهنگی – هنری حرکتی پیشرو ، دقیق ، منظم و مبتنی بر واقعیت را سامان داد که توفیق این حرکت ، بیش از هر چیز ، به تقویت ایمان و پالایش درونی عناصر مومن و متعهد وابسته است.

حضرت آیت الله خامنه ای به ضعف های موجود در برخی رشته ها از جمله فیلم نامه نویسی ، رمان و داستان نویسی اشاره نموده و تصریح کرد : در این زمینه ، استعدادهای خوبی وجود دارد که باید آنها را پرورش داد.

نمایشگاه آثار هنرمندان مسیحی

تهران – به مناسبت میلاد حضرت مسیح (ع) و سال نو میلادی نمایشگاهی از آثار هنرمندان مسیحی در تهران برپا شده است.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این نمایشگاه 70 تابلو از 28 هنرمند مسیحی با موضوعات زندگی حضرت مسیح (ع) ، اسطوره های تاریخی ، نقش ها و نگاره های کلیساها ، طبیعت و زندگی به نمایش گذاشته شده است.

علاقمندان می توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا دوازدهم دی از ساعت 9 تا 12 و 13 تا 19 به نگارخانه شماره یک فرهنگسرای ورزش " بهمن" ، در میدان بهمن ، میدان راه آهن مراجعه کنند.

نمایشگاه بین المللی کتاب های اسلامی

تهران – نخستین نمایشگاه بین المللی کتاب های اسلامی روز سه شنبه سوم دی ماه در قم گشایش یافت.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، مسئول امور بین المللی نمایشگاه های کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر گفت : هدف از برپایی این نمایشگاه ، دسترسی آسان محققان و مراکز علمی کشور به جدیدترین کتابهای منتشر شده در کشورهای دیگر است.

در این نمایشگاه 165 ناشر از کشورهای لبنان ، عربستان ، کویت ، مصر ، یمن ، انگلستان ، هندوستان و پاکستان با بیش از 21 هزار عنوان کتاب در زمینه های فلسفه و منطق ، کلام ، هنر ، علوم قرآنی ، شخصیت شناسی ، اخلاق ، جامعه شناسی ، حقوق ، فقه ، اصول ، ادبیات ، علوم سیاسی ، اقتصاد ، تاریخ ، جغرافی، عرفان ، تراجم و رجال به زبان های عربی و انگلیسی حضور دارند.

مراسم بزرگداشت مقام شهریار در کانادا

اوتاوا – مراسم بزرگداشت استاد "شهریار" شاعر معاصر ایران ، در فرهنگسرای "ایران" شهر اوتاوای کانادا برگزار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ، در این مراسم علاوه بر اجرای موسیقیایی آثار شهریار ، برنامه هایی در معرفی این شاعر گرانمایه ایرانی اجرا شد.