تبیان، دستیار زندگی
یک اپتومتریست گفت: مطالعه و یا تماشای تلویزیون در حالت درازکشیده به صورتی که چشم‌ ها حالت افتاده ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

درازکش تلویزیون نبینید، مطالعه هم نکنید

تماشای تلویزیون

یک اپتومتریست گفت: مطالعه و یا تماشای تلویزیون در حالت درازکشیده به صورتی که چشم‌ ها حالت افتاده پیدا کنند مُضر است و موجب مشکلات بینایی می‌ شود.

عبدالهادی رییس‌ زاده در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، منطقه خوزستان، اظهار داشت: در هنگام مطالعه و یا تماشای تلویزیون فاصله چشم ها با کتاب و تلویزیون باید یکسان باشد و بهتر است چشم ‌ها در حالت کاملا افقی قرار داشته باشند و به طور مستقیم به سطح نگاه شود.

وی افزود: برخی افراد هنگام مطالعه، روی یک دست دراز می ‌کشند و کتاب را روی زمین قرار می ‌دهند که در این حالت محور چشم‌ ها به صورت عمودی نسبت به زمین قرار می ‌گیرند. در این شرایط فاصله ی دو چشم با کتاب برابر نیست و این موجب مشکلات بینایی می ‌شود.

رییس ‌زاده تصریح کرد: مطالعه در حالتی که چشم‌ ها افتاده باشند موجب تفاوت در شماره ی چشم‌ ها و یا تغییر در محور آستیگماتیسم چشم می‌ شود.

مطالعه

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع افراد به مطب مراجعه می ‌کنند و می ‌گویند مشکل بینایی دارند ولی شماره ی چشم آن ها تغییر نکرده است. علت این مساله تغییر در محور آستیگماتیسم چشم در اثر مطالعه به صورت خوابیده است.

این اپتومتریست بیان کرد: بسیاری از کودکان دانش ‌آموز به دلیل این ‌که از مطالعه در حالت نشسته خسته می‌ شوند روی دست دراز می‌ کشند و کتاب را روی زمین قرار می ‌دهند و مشق خود را در این حالت می ‌نویسند.

والدین باید به این مساله توجه داشته باشند و اجازه ندهند کودک در حال درازکش درس بخواند.

اگر می خواهید با پزشک سایت مشورت کنید، اینجا کلیک کنید.

برای شرکت در بحث های انجمن سایت مرتبط با بهداشت و سلامت، اینجا کلیک کنید.

*مطالب مرتبط:

تماشای تلویزیون در اتاق تاریک چه ضرری دارد؟

رابطه کودک دیابتی و تلویزیون

تلویزیون هایتان را خاموش كنید بچه هایتان را روشن!

بخش تغذیه و سلامت تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.