تبیان، دستیار زندگی
به نقل از Tokyo (AFP) دانشمندان ژاپنی برنامه خود را تا سال 2020 عنوان نمودند که طرح ساخت رباتی را دارند که توانایی خواندن ذهن را داراست و می تواند تنها توسط ذهن کنترل شود .
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ربات ذهن خوان سال 2020

به نقل از ( Tokyo (AFP دانشمندان ژاپنی برنامه خود را تا سال 2020 عنوان نمودند که طرح ساخت رباتی را دارند که توانایی خواندن ذهن را داراست و می تواند تنها توسط ذهن کنترل شود .

ربات  robotic , robot

محققان ژاپنی امیدوارند تا در دهه آینده این محصول را وارد بازار کننداین خبر روز سه شنبه گذشته منتشر گردید.

داستانهای تخیلی  همواره ماشین هایی را دوست داشته اند که به اصطلاح تکنولوژی امروز ماشین ذهن (Brain 0Machine) نامیده می شوند ، این نوع ماشینها به تحلیل و خواندن ذهن می پردازند و با تحلیل ذهن کاربر خود به خواسته او پاسخ دهند.

ربات  robotic , robot

آنچه که در حال حاضر از این ربات تصور می شود آم است که بتواند بدون اینکه شما از جای خود بلند شوید و دکمه تلویزیون را بزنید او متوجه شده و این کار را انجام دهد یا اینکه در ذهن خود تصور ارسال متنی را دارید آن متن را برای مخاطب شما ارسال نماید اما باید دید این تصورهای انسان تا چه اندازه محقق خواهد شد.

از دیگر کاربردهای آن که بر روی آن کار می شود و می تواند شامل این ربات گردد ، کنترل ماشین است که به طور مثال به اگر شما گرسنه شدید تشخیص دهد و به دنبال رستورانهای اطراف بگردد و شما را به یک رستوران ببرد و یا سیستم تهویه را با شما تنظیم کند اگر شما سردتان شد و یا گرمتان سیستم را روشن و یا خاموش کند.

این ربات می تواند افراد سالخورده و کسانی که از لحاظ ذهنی مشکل دارند را شناسایی کرده و به آنها کمک کند

این ربات توسط شرکت هایی مانند تویوتا، هوندا و هیتاچی حمایت می شود و در کنار آنها دانشگاه اوزاکا و چند سازمان تحقیقاتی بزرگ این کشور هم به این پروژه کمک خواهند کرد.

برگرفته از: Yahoo News 22 Apr2010

http://news.yahoo.com/s/afp/20100422/tc_afp/japansciencetechnologyrobots

تهیه و تنظیم برای تبیان: سیدخاموشی