تبیان، دستیار زندگی
سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پس از انجام مراسم قرعه کشی پانزدهمین دوره رقابتهای جام ملتهای آسیا از وضعیت گروه ایران ابراز رضایت کرد و گفت ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قطبی: قول قهرمانی نمی دهم

افشین قطبی

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان پس از انجام مراسم قرعه کشی پانزدهمین دوره رقابتهای جام ملتهای آسیا از وضعیت گروه ایران ابراز رضایت کرد و گفت: به نظر من هیچ حریف ساده ای در فوتبال وجود ندارد با این حال ما برای ارائه بهترین عملکرد وارد جام ملتها می شویم.

تیم ملی فوتبال ایران جمعه شب در پانزدهمین دوره رقابت های جام ملت های آسیا در گروه D با تیم های عراق (مدافع عنوان قهرمانی)، کره شمالی و امارات متحده عربی همگروه شد.

افشین قطبی پس از پایان مراسم قرعه کشی در جمع خبرنگاران گفت: تیم های آسیایی با گذشته تفاوت کرده اند و ما نمی توانیم تیمی را ساده به حساب بیاوریم. با این حال من از گروه ایران رضایت دارم و فکر می کنم و البته تمام تلاش خود را می کنیم که از این گروه صعود کنیم.

قطبی در پاسخ به این سوال که آیا وی مسعود شجاعی را با توجه به مصاحبه هایی که علیه او در رسانه ها انجام داده، به تیم ملی دعوت می کند یا خیر، اظهار داشت: اولا که من خودم آن مصاحبه را نشنیدم ضمن اینکه درهای تیم ملی بر روی همه بازیکنان باز است و هر بازیکن خوبی می تواند در تیم ملی جای داشته باشد. البته یک بازیکن حرفه ای هرگز نباید موضوعات تیم را رسانه ای کند و احترام دیگران را زیر سوال ببرد.

قطبی افزود: یک تیم برای اینکه به موفقیت دست پیدا کند باید رفته رفته در جریان مسابقه قرار بگیرد. ما در گروه خوبی قرار داریم و بازی به بازی این فرصت را پیدا خواهیم کرد تا به شناخت بهتری از ترکیب تیم دست پیدا کنیم.

قرعه کشی جام ملتهای آسیا

قطبی در پاسخ به یک رسانه عربی درباره شایعات مربوط به برکناری‌اش گفت:«برای اینکه تیم ملی موفقی داشته باشیم باید به مربی تیم کمک کنیم و از او حمایت به عمل آوریم. نباید یک نفر را با قهرمانی، آن بالا بالاها برد و مربی دیگر را به دلیل ناکامی زمین بزنیم. مربی تمام تیم نیست و عوامل دیگری هم دخیل هستند. برای مربی ایرانی، هدف باید پیروزی در این مسابقات باشد. برای مردم ایران ، این مسابقات بسیار حائز اهمیت است. پس از عدم صعود به جام جهانی، روحیه هواداران فوتبال در ایران بسیار ضعیف شده است. این مسابقات برای روحیه مردم ایران اهمیت زیادی دارد.»

قطبی در پاسخ به سئوال یک خبرنگار مبنی بر اینکه ایران با کسب چه جایگاهی به کار خود در این  رقابت ها پایان می دهد، گفت: من در خصوص اینکه چندم می شویم صحبت نمی‌کنم بلکه قول می دهم بهترین عملکرد خود را در این رقابت ها به نمایش بگذاریم.

قطبی در پایان گفت: برای اینکه تیم ملی موفقی داشته باشیم باید به مربی تیم کمک کنیم و از او حمایت به عمل آوریم. نباید یک نفر را با قهرمانی، آن بالا بالاها برد و مربی دیگر را به دلیل ناکامی زمین بزنیم. مربی تمام تیم نیست و عوامل دیگری هم دخیل هستند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری