تبیان، دستیار زندگی
مسؤول واحد اساتید مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان از آغاز مرحله تخصصی دوره تربیت مدرس در حوزه علمیه اصفهان از نیمه اول اردیبهشت ماه خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مرحله تخصصی دوره تربیت مدرس حوزه علمیه اصفهان
 دوره تربیت مدرس

مسؤول واحد اساتید مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان از آغاز مرحله تخصصی دوره تربیت مدرس در حوزه علمیه اصفهان از نیمه اول اردیبهشت ماه خبر داد.

حجت‌الاسلام احمد فعال، مسؤول واحد اساتید مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، گفت: دوره عمومی دومین مرحله تربیت مدرس در حوزه علمیه اصفهان سال گذشته به اجرا در آمد که در این دوره 80 نفر از طلاب اصفهان شرکت کردند و پس از برگزاری آزمون و مصاحبه مرحله اول تعداد 50 نفر از آنها جذب مرحله تخصصی می شوند.

وی ادامه داد: از جمله ویژگی های جذب مدرس امسال، استعداد یابی از طریق مدیران مدارس علمیه است، بدین صورت که فراخوان در سطح عمومی انجام نمی شود بلکه در سطح مدیران مدراس علمیه خواهد بود و معرفی شدگان از طرف مدیران مدارس در دوره آموزشی مرکز شرکت داده خواهند شد.

حجت‌الاسلام فعال اظهار داشت: شروع دوره از نیمه اول اردیبهشت ماه سال جاری است و تا اواخر مرداد ماه ادامه خواهد داشت.

وی افزود: پذیرش مدرس در دو مرحله دوره عمومی و اختصاصی خواهد بود که در دوره عمومی دانش پژوهان با گذراندن 60ساعت، سرفصل‌هایی چون روش تدریس و روش تحقیق، تهذیب و اخلاق و روان شناسی تدریس، مجوز شرکت در دوره تختصصی را دریافت خواهند کرد.

مسؤول واحد اساتید مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: در دوره تخصصی بر اساس تمایل دانش پژوهان، تدریس در چهار رشته ادبیات عرب، منطق، احکام و عقاید پایه اول آموزش داده خواهد شد و در نهایت پس از موفقیت در آزمون کتبی، مصاحبه شفاهی و گذراندن دوره کارآموزی، جواز تدریس در مدارس علمه را دریافت خواهند کرد.

وی ابراز داشت: این دوره نیز همانند دوره عمومی 60 ساعت درسی است و آشنایی با رشته مورد تمایل طلاب، روش تدریس رشته اختصاصی، متون تخصصی و کارگاه تمرین، از سر فصل های این دوره به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام فعال متذکر شد: تربیت مدرس ویژه کلاس های پایه یک حوزه علمیه است و برای تدریس در پایه های بالاتر سابقه تدریس از جمله شرایط عمومی آن خواهد بود.