تبیان، دستیار زندگی
شاهزاده دورگه» به كارگردانی «جی‌كی رولینگ» امروز مصادف شانزدهم جولای (25تیر) در كتابخانه‌های انگلستان و بسیاری از كشورهای جهان منتشر می‌شود.طرفداران هری پاتر بی صبرانه منتظر هستند و كتاب فروشان شادمان دست هایشان را می مالند ت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جهان در انتظار فروش ششمین ماجرای هری پاتر


كتاب «هری پاتر و شاهزاده دورگه» به كارگردانی «جی‌كی رولینگ» امروز مصادف شانزدهم جولای (25تیر) در كتابخانه‌های انگلستان و بسیاری از كشورهای جهان منتشر می‌شود.طرفداران هری پاتر بی صبرانه منتظر هستند و كتاب فروشان شادمان دست هایشان را می مالند تا با آغاز فروش ششمین جلد ماجراهای هری پاتر در نیمه شب جمعه 15 ژوئیه ، هر یك به آرزویشان برسند.

به گزارش شبكه تلویزیونی كانال 2فرانسه ، جی.كی (جوان كاترین) راولینگ نویسنده و خالق هری پاتر در یك مراسم ویژه در كاخ ادینبورگ در اسكاتلند شركت می كند ، که یك دقیقه پس از نیمه شب جمعه یا به عبارتی دقیقه اول بامداد شنبه فروش نسخه انگلیسی كتاب «هری پاتر و شاهزاده نانتی» آغاز می شود.

كتاب «هری پاتر و شاهزاده دورگه» كه ششمین و آخرین نسخه نوشته شده این كتاب است امروز در16كشور جهان از جمله انگلستان، ایالات متحده آمریكا، برزیل، فلیپین، هلند، هندوستان، استرالیا و نیوزیلند منتشر می‌شود.

در حالیكه 10 میلیون نسخه از این كتاب تنها برای ایالات متحده آمریكا كنار گذاشته شده است، انتظار می‌رود كه این كتاب از همین نخستین روز انتشار در صدر فهرست پرفروش‌ترین كتاب‌های جهان قرار گیرد، آنچنانكه تنها در انگلستان بیش از دو میلیون نسخه از این كتاب به فروش رسد.

هم زمان در هزاران «شب نشینی هری پاتر» كتابفروشی های انگلستان و نیز ایالات متحده و سایر كشورهای انگلیسی زبان كه اختصاصا به این مناسبت بازخواهند بود را مملو از جمعیت علاقمندانی می كنند كه قادر نیستند تا صبح انتظار بكشند.كارشناسان عقیده دارند «هری پاتر و شاهزاده نانتی» تمام ركوردهای سابق ماجراهای هری پاتر را خواهد شكست.

 منبع:شبكه تلویزیونی كانال 2فرانسه