تبیان، دستیار زندگی
كتاب ابرار جاوید، شامل زندگی‌نامه 123 شهید دوران انقلاب اسلامی در شهر تبریز، از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی چاپ و راهی بازار كتاب شده است. این زندگی‌نامه‌ها به همت گروهی از پژوهشگران بنیاد شهید گردآمده‌اند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زندگي‌نامه 123 شهيد انقلاب در كتاب "ابرار جاويد"
کتاب

كتاب "ابرار جاويد"، شامل زندگي‌نامه 123 شهيد دوران انقلاب اسلامي در شهر تبريز، از سوي بنياد شهيد و امور ايثارگران آذربايجان شرقي چاپ و راهي بازار كتاب شده است. اين زندگي‌نامه‌ها به همت گروهي از پژوهشگران بنياد شهيد گردآمده‌اند.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران (ايبنا)، شهيدان معرفي شده در اين كتاب در سال‌هاي منجر به پيروزي انقلاب و نخستين سال پس از پيروزي به شهادت رسيده‌اند.

كتاب "ابرار جاويد" كه در 2 بخش شهداي دوران انقلاب و شهداي 29 بهمن 1356 تنظيم شده، قالب تحقيقي و زندگي پژوهي دارد و مطالب آن برگرفته از اطلاعات بازماندگان شهداست. البته در بعضي از زندگي‌نامه‌ها به اطلاعات اندك شناسنامه‌اي و نحوه شهادت بسنده شده است.

در اين كتاب فعاليت‌هاي مبارزاتي شهيدان و جريان پيوستن آن‌ها به گروه‌هاي انقلابي و مردمي بازگو شده است.

در بخشي از زندگي‌نامه شهيد عليرضا عابديني‌نژاد در كتاب "ابرار جاويد" به نقل از مادر شهيد آمده است: در آن زمان ‍[سال 1357، تهيه] نفت نوبتي بود و عليرضا يك روز نوبت ايستاده بود تا نفت بگيرد. شب با دست خالي آمد. وقتي كه پرسيدم نفت كو؟ گفت: يك پيرمرد نتوانست نفت بگيرد و من نفت را به او دادم تا شب در سرما نخوابد، شما هم پالتوهايتان را بپوشيد، فردا نفت مي‌گيرم.

چاپ نخست كتاب "ابرار جاويد" در قطع رقعي و 237 صفحه، با شمارگان 1000 و بهاي 25000 ريال توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران استان آذربايجان شرقي منتشر شده است.