تبیان، دستیار زندگی
آسیب‌شناسی دین‌پژوهشی معاصر به قلم حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در بیست و سومین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آسیب‌شناسی دین‌پژوهی معاصر رونمایی می‌شود
آسیب شناسی

آسیب‌شناسی دین‌پژوهشی معاصر به قلم حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه در بیست و سومین نمایشگاه کتاب تهران رونمایی می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، مدیر گروه فلسفه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا از رونمایی کتاب آسیب شناسی دین پژوهی معاصر در بیست و سومین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: این کتاب نقدی بر دین‌شناسی روشنفکران دینی معاصر است که به نقد و بررسی سه گفتمان دین‌شناسی مهدی بازرگان، دکتر علی شریعتی و عبدالکریم سروش می‌پردازد.

وی افزود: کتاب آسیب‌شناسی دین ‌پژوهی معاصر ضمن تدوین چیستی دین‌پژوهی، آسیب‌شناسی و روش‌شناسی آن، عناصر اصلی سه گفتمان دین‌شناسی شخصیت‌های نامبرده را تبیین، تحلیل و ارزیابی می‌کند.

حجت‌الاسلام خسروپناه با بیان این‌که آسیب‌شناسی دین‌پژوهی معاصر در کتاب فصل حائز امتیاز شد، خاطرنشان کرد: بخش اول کتاب به کلیات تحقیق می‌پردازد و بخشی دیگر به دین‌شناسی بازرگان و منظومه فکری وی که عمدتاً بحث‌هایی مانند انتظار بشر از رابطه علم و دین است را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: بخش سوم کتاب به دین‌شناسی و منظومه فکری علی شریعتی و بخش پایانی نیز دین‌شناسی عبدالکریم سروش را مورد نقد و بررسی قرار می‌دهد و در پایان به تبیین، تحلیل و ارزیابی آراء می‌پردازد.

گفتنی است، چاپ اول کتاب آسیب‌شناسی دین‌پژوهی معاصر در شمارگان 2500 نسخه، 672 صفحه و بهای هشت هزار تومان از سوی انتشارات سازمان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.