تبیان، دستیار زندگی
معاون تبلیغ و آموزش های کابردی حوزه های علمیه گفت: مبلغ باید مانند ناخدای کشتی که سکان را به دست می گیرد، قلوب مردم را در اختیار بگیرد و آنها را به سوی رستگاری هدایت نماید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مبلغ، ناخدای کشتی هدایت مردم
معاون تبلیغ و آموزش های کابردی حوزه های علمیه

معاون تبلیغ و آموزش های کابردی حوزه های علمیه گفت: مبلغ باید مانند ناخدای کشتی که سکان را به دست می گیرد، قلوب مردم را در اختیار بگیرد و آنها را به سوی رستگاری هدایت نماید.

به گزارش مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی، شامگاه روز گذشته در گردهمایی معاونان تبلیغ مدارس علمیه و مدیران مدارس و مراکز علمی و پژوهشی که در مجتمع شهید کلهری قم برگزار شد، جایگاه تبلیغ را در امور اسلامی  ارزشمند دانسته و بیان کرد: اگر مبلغ و تبلیغات دینی نباشد، هیچ انسان مومنی در زمان غیبت امام زمان‌(عج) باقی نمی ماند.

وی در تکمیل سخن خود با استناد به روایتی از امام حسن عسگری(ع) گفت: اگر افرادی نباشند که انسان را با اصول اسلامی و تعالیم اهل بیت(ع) آشنا نمایند و او را به امام زمان(عج) دعوت و از دسیسه های شیطانی حفظ کند، مردم به سعادت نمی رسند.

معاون تبلیغ حوزه تلاش در تربیت مبلغ را ضروری دانست و گفت: با توجه به این که آموزش‌های حوزه در عرصه تبلیغ نمی تواند تمامی نیازهای مبلغ را برطرف سازد، اگر تنها به این آموزش‌ها اکتفا شود، مبلغین توانمندی تربیت نخواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی در ادامه بیان داشت: همراه بودن با رشد جامعه، آموزش های مهارتی تبلیغی و دقت در جذب مبلغ در امور تبلیغی مهم و ضروری است.

وی در نظر گرفتن نیازهای مخاطبان را از عوامل مهم در موثر بودن تبلیغ دانسته و گفت: افرادی که برای تبلیغ اعزام می شوند، باید با توجه به نیازهای مخاطبان، به بیان احکام اسلامی و معرفتی بپردازد.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کابردی حوزه‌های علمیه در ادامه افزود: حوزه‌های علمیه باید مدارس و مراکز پیرامون خود را از نظر امام جماعت و مبلغ تأمین کند، تا در مناسبت‌های مختلف به امور فرهنگی و دینی در این مراکز بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مبلغان، کارهای بیشتری را در عرصه دین انجام دهند، مشکلات منکراتی که در جامعه به وجود آمده است را نخواهیم دید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نبوی با بیان اینکه شهریه طلاب، در راستای حمایت آنان از دین الهی پرداخت می‌شود، گفت: وجوهاتی که مراجع به طلاب می دهند، برای یاری رساندن به نشر دین خدا می باشد.