تبیان، دستیار زندگی
نمایندگان ورزش ایران در فروردین ماه سال جاری 42 مدال رنگارنگ در مسابقات برون مرزی کسب کردند که این موضوع نشانگر همت مضاعف ورزش ایران برای کسب عنوان های آسیایی و جهانی در سال جدید است ..........
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كسب 42مدال برای ورزش ایران

مدال

نمایندگان ورزش ایران در فروردین ماه سال جاری 42 مدال رنگارنگ در مسابقات برون مرزی کسب کردند که این موضوع نشانگر همت مضاعف ورزش ایران برای کسب عنوان های آسیایی و جهانی در سال جدید است.

به گزارش ایرنا ، رهبر معظم انقلاب در نخستین روز سال 1389 در اجتماع عظیم زائران و مجاوران حرم مطهر ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) ، با تشریح زمینه ها و عرصه های مختلف تحقق شعار سال جاری یعنی «همت مضاعف ، کار مضاعف» ، به تبیین عوامل و ضروریات دهه پیشرفت و عدالت پرداختند.

ایشان در زمینه سلامت عمومی ، همت مضاعف و کار مضاعف در زمینه ورزش همگانی را موجب نشاط ، تحرک و آمادگی بیشتر جامعه برای تلاش و پیشرفت فردی و عمومی برشمردند.

براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دراین سخنرانی مبنی بر ضرورت همگانی شدن بیشتر ورزش در ایران ، سازمان تربیت بدنی نیز اولویت نخست کاری خود در سال 1389 را توسعه و رشد ورزش های همگانی قرار داده است.

اما عملکرد و آمارها نشان می دهد که ورزشکاران کشورمان در بعد قهرمانی نیز در نخستین ماه سال جاری «همت مضاعف و کار مضاعف» را سرلوحه برنامه های خود قرار داده و به فرمان رهبرشان لبیگ گفتند.

ورزشکاران و نمایندگان کشورمان در فروردین ماه سال جاری موفق به کسب 12 مدال طلا ، 14 نقره و 16 نشان برنز در مسابقات و رویدادهای ورزشی خارج کشور شدند که آین آمار در مقایسه با مدت مشابه در سال 1388 افزایش چشمگیری داشته است.

علاوه بر کسب مدال های متعدد، ورزش ایران در این ماه در میدان دیگر مانند فوتبال، والیبال ساحلی و... نیز موفق عمل کرده و برای جمهوری اسلامی ایران افتخارآفرینی کردند.

شرح افتخارآفرینی های ورزشکارن کشورمان در میادین بین المللی در فروردین ماه به قرار زیر است:

*** قهرمانی تیم کشتی آزاد و فرنگی جوانان ایران در مسابقات صوفیه بلغارستان: در رقابت های جام سیراکف بلغارستان، آزادکاران جوان کشورمان صاحب 3مدال طلا، یک نقره و 3 برنز شدند و فرنگی کاران نیز یک مدال طلا، 2 نقره و یک برنز کسب کردند. این رقابتها رده بندی تیمی نداشت، اما از نظر تعداد مدال ها، کشتی گیران ایران در آزاد مقام نخست و در فرنگی سوم شدند.

والیبال نشسته

***قهرمانی تیم والیبال نشسته ذوب آهن در مسابقات قهرمانی باشگاه های جهان در مصر.

***نایب قهرمانی تیم هندبال دانش آموزی در مسابقات جهانی پرتغال که برای نخستین بار به دست آمد.

***تیم ملی جودوی نابینایان و کم بینایان کشورمان در رقابت های جهانی آنتالیای ترکیه موفق به کسب 3 مدال نقره و یک برنز در بین 250 ورزشکار از 35 کشور جهان شد.

***کسب مقام قهرمانی والیبال نشسته گسترش فولاد تبریز در نخستین دوره مسابقات باشگاه های آسیا که با حضور 10 تیم برتر قاره کهن در پکن برگزار شد.این تیم در دیدار نهایی این دوره از مسابقات با انجام یک بازی جذاب و دیدنی موفق به شکست میزبان در سه گیم متوالی شد.

***کسب یک مدال نقره و دو برنز در رقابت های بین المللی بوکس ترکیه با حضور 32 کشور و تیم های مطرحی همچون روسیه ، قزاقستان ، ازبکستان ، اوکراین و مجارستان و همزمان با مسابقات ارمنستان و چین برگزار شد. ایران تنها تیم آسیایی این مسابقات بود که ورزشکاری در دیدار نهایی داشت.

***کسب یک مدال برنز در رقابت های بین المللی بوکس در ارمنستان بوسیله نماینده باشگاهی کشورمان.

***تیم جودو «کرج» نماینده ایران در مسابقات جام ریاست جمهوری سوریه با کسب چهار مدال طلا ، یک نقره و یک برنز به مقام قهرمانی رسید.این دوره از مسابقات با شرکت جودوکارانی از 12 کشور آسیایی و عربی از جمله ایران ، سوریه ، اردن ، مصر ، تونس ، الجزایر ، لبنان و فلسطین برگزار شد.

***مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا در شارجه کشور امارات برگزار شد و تیم ایران در دو رده سنی بزرگسالان و جوانان 9 مدال کسب کند.تیم ایران در این دوره با کسب یک مدال طلا ، چهار نقره و چهار برنز در رشته های مختلف دوچرخه سواری قهرمانی آسیا شد.

***یازدهمین دوره مسابقه های والیبال ساحلی آسیا - اقیانوسیه در شهر «سانخولا» در جنوب تایلند برگزار شد و تیم والیبال ساحلی دانشگاه آزاد اسلامی که به نمایندگی از والیبال ساحلی ایران در این رقابت ها شرکت کرده بود با شکست دادن تمامی حریفان خود در مراحل مختلف مقدماتی ، نیمه نهایی و نهایی و کسب 6 پیروزی پی در پی به مقام ارزشمند قهرمانی رسید.

***در پایان ششمین دوره رقابت‌های جهانی دو و میدانی داخل سالن معلولان کم توان ذهنی کاروان ورزشی کشورمان با دریافت 12 مدال شامل 4 طلا ، 4 نقره و 4 برنز و کسب 140 امتیاز به عنوان نایب قهرمان این رقابتها معرفی شد.

***علاوه بر عنوان ها و مدال های کسب شده در میادین مختلف ، عملکرد تیم های فوتبال استقلال ، سپاهان ، مس کرمان و ذوب آهن اصفهان در جام قهرمانان آسیا نیز قابل تقدیر است.

***چهار نماینده کشورمان در فروردین ماه سال جاری در 12 دیدار خود در این جام موفق به کسب 7 پیروزی شدند که از نظر آماری در 58 درصد بازی ها موفق به شکست حریفان شدند. آنان در این ماه یک تساوی و 4 شکست نیز در پرونده کاری خود ثبت کردند.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری