تبیان، دستیار زندگی
كتابخانه رئیسی‌اردكانی در شیراز افتتاح شد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كتابخانه رئیسی‌اردكانی در شیراز افتتاح شد

حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد

وزیر ارشاد: شبكه ملی فرهنگ‌ در كشور ایجاد می‌شود

با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و پس از 10 سال انتظار كتابخانه مرحوم حسینعلی رئیسی‌اردكانی شیراز افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر امروز در آیین افتتاحیه كتابخانه مرحوم رئیسی اردكانی اظهار داشت: هم‌اكنون با برنامه ‌ریزی‌های صورت گرفته در وزارت فرهنگ‌ و‌ ارشاد اسلامی به‌دنبال توسعه كتابخانه‌های دیجیتال در زمینه‌های مختلف و ارتباط آن به‌صورت شبكه‌ای در كتابخانه‌های عمومی سراسر كشور هستیم.

حسینی گفت: این طرح با همكاری معاونت فناوری نهاد ریاست جمهوری اجرا می‌شود و امیدواریم بتوانیم با این روش ‌پاسخگوی نیاز‌های نسل امروز باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از ایجاد شبكه ملی فرهنگ ‌و ‌اتصال آن در مراكز استان‌های كشور خبر داد.

مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ‌فارس نیز در این مراسم گفت: ساخت كتابخانه خیرساز مرحوم رئیسعلی اردكانی در سال 78 به همت این نیك اندیش ارجمند با زیربنای 2 هزار و 700 مترمربع آغاز شد.

منصور طبیعی افزود: از سال 83 این كتابخانه برای تكمیل به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد كه با بیش از 17 میلیارد ریال اعتبار ساخت آن به پایان رسید.

وی بیان داشت: 7/5 میلیارد تومان از این اعتبار در سفرهای رئیس جمهوری جذب شد كه در صورت انجام نشدن سفرهای رئیس جمهوری شاید تاكنون ساخت آن كه با تاخیر نیز افتتاح شده است به پایان نمی‌رسید.

مدیر كل فرهنگ و ارشاد اسلامی‌ فارس در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه وضعیت كتابخانه‌های عمومی فارس قبل و پس از پیروزی‌ انقلاب اسلامی پرداخت و اضافه كرد: تعداد كتابخانه‌ها در فارس قبل از انقلاب 30باب بود كه تا سال 83 به 21 باب و پس از آن در چهار سال گذشته به 150 باب افزایش یافت.

متولی فرهنگ در فارس اضافه كرد: تعداد مشاركت خیران برای ساخت كتابخانه‌ها تا قبل از انقلاب صفر بود كه تا سال 83 به 13 مورد و در چهار سال گذشته به 30 باب رسید.

طبیعی ابراز داشت: همچنین متراژ كتابخانه‌های فارس كه تا قبل از انقلاب 22 هزار‌مترمربعٰ بوده در سال 83 به بیش از 41 هزار‌ مترمربع و در چهار سال گذشته به حدود 60هزار‌ مترمربع افزایش یافته‌است.

مدیر كل فرهنگ‌ و ‌ارشاد اسلامی تعداد كتابخانه‌های در دست ساخت را نیز 18 باب عنوان‌ كرد و ادامه داد: در دور سوم‌ سفر رئیس جمهوری‌ ساخت 19 كتابخانه‌ مركزی به تصویب رسیده است.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی