تبیان، دستیار زندگی
اولین خانه‌ی شمشیربازی تاسیس می‌شود رییس فدراسیون شمشیربازی و ابراز خرسندی از حضور نامداران جهان در ایران مسابقات جهانی شمشیربازی طی روزهای 24 تا 26 تیر ماه به میزبانی تهران و در سالن هندبال برگزار می‌شود. ظاهرا این دوره از...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخباری خوش از شمشیربازی

اولین خانه‌ی شمشیربازی تاسیس می‌شود
رییس فدراسیون شمشیربازی و ابراز خرسندی از حضور نامداران جهان در ایران


مسابقات جهانی شمشیربازی طی روزهای 24 تا 26 تیر ماه به میزبانی تهران و در سالن هندبال برگزار می‌شود. ظاهرا این دوره از مسابقات صورت متفاوتی نسبت به مسابقات دوره‌ی قبل دارد و قهرمانان نامدار جهان در آن حضور خواهند داشت. دكتر باقرزاده كسب كرسی‌های جهانی طی یك سال گذشته را مهم‌ترین عامل در برگزاری مسابقات با این سطح می‌داند.

رییس فدراسیون شمشیربازی در این رابطه به ایسنا، گفت: جای خوشحالی دارد كه در مسابقات جهانی اخیر تیم‌های صاحب نام آلمان، اتریش، فرانسه، انگلیس، روسیه، ژاپن، كره و ... حضور دارند. تصور می‌كنم میزبانی خوب دوره‌ی گذشته‌ی ایران و كسب كرسی‌های آسیایی و جهانی كشورمان در كمیته‌ی داوران، فنی، قوانین، پزشكی و تجهیزات تاثیر بسیار مثبتی در حضور كشورهای صاحب نام دنیا داشته است.

وی ادامه داد: البته ما ارتباطات تنگاتنگی را با كشورهای مختلف جهان برقرار كردیم و در كنگره‌ای كه در لوزان سوییس برگزار شد حضور یافتیم. با این شرایط مسابقات امسال سطح بالایی خواهد داشت و امتیاز رتبه‌ی اول به صورت دوبل حساب خواهد شد، این قضیه برای جای گرفتن شمشیربازها در رنكینگ جهانی تاثیر زیادی خواهد داشت و از امتیاز لازم برای حضور در مسابقات المپیك 2008 پكن نیز برخوردار خواهند شد.

رییس فدراسیون شمشیربازی با بیان این كه حضور قهرمانان اول تا دهم دنیا موفقیت‌های ما در سال گذشته را دو برابر كرد گفت: با این شرایط و كسب نتایج ایران در مسابقات سال گذشته، كشورمان یكی از موفق‌ترین كشورهای آسیایی بوده است.

وی در ادامه از تبدیل یك سالن نیمه كاره به خانه‌ی شمشیربازی خبر داد و گفت: طی هماهنگی‌های انجام شده با تربیت بدنی استان تهران قصد داریم تجهیزاتی مانند آنچه برای هندبال در خیابان سئول ایجاد شده، برای شمشیربازی نیز فراهم آوریم. این در حالی است كه با توجه به نتایج كسب شده در شمشیربازی باید نگرش مسوولان را نسبت به این رشته‌ی ورزشی تغییر دهیم. البته اگرچه ما پیش از این بیشتر از 10 میلیون تومان اعتبار از كمیته‌ی ملی المپیك در طول سال دریافت نمی‌كردیم، امسال رقمی بالغ بر 50 میلیون تومان به ما اعتبار داده شد كه بی‌تردید این نشان از تغییر فرهنگ جامعه نسبت به شمشیربازی است.

وی افزود: البته این رشته برای مسابقات دوحه و پكن جز رشته‌های مدال‌آور شناخته شد و در درجه‌بندی كمیته‌ی ملی المپیك از فدراسیون‌های درجه‌ی 3 به درجه‌ی 2 ارتقا یافتیم.

رییس فدراسیون شمشیربازی در پایان از حضور تعدادی مربی زن خارجی در ایران خبر داد و گفت: روز چهارشنبه سه مربی مطرح كه یكی از آنها قهرمان 3 دوره‌ی المپیك است وارد ایران می‌شوند تا تیم بانوان ما را در یك اردوی پانزده روزه همراهی كنند، از میان این ورزشكاران 2 تا 3 شمشیرباز برای مسابقات قهرمانی آسیا در مالزی انتخاب می‌شوند. این مسابقات هفته‌ی اول مرداد ماه برگزار می‌شود.