تبیان، دستیار زندگی
حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار شماری از مسئولان رادیو معارف ضمن تقدیر از برنامه های خوب صدا و سیما، افزایش کیفیت برنامه ها را لازم شمرد و بر دوری صدا و سیما از لغزش به سمت مسایل ضد ارزشی برای جذب مخاطب تاکید کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رادیو معارف یکی از نقاط روشن صدا و سیما به شمار می آید
آیت الله مکارم سیرازی

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار شماری از مسئولان رادیو معارف ضمن تقدیر از برنامه های خوب صدا و سیما، افزایش کیفیت برنامه ها را لازم شمرد و بر دوری صدا و سیما از لغزش به سمت مسایل ضد ارزشی برای جذب مخاطب تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، شامگاه دوشنبه،‌ 30 فروردین ماه در دیدار شماری از مسؤولان،  مدیران و برنامه‌سازان رادیو معارف گفت: رادیو معارف یکی از افتخاراتی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای جهان تشیع پیدا شد و این رسانه یکی از نقاط روشن صدا و سیما به شمار می‌آید، مردم نیز به این رسانه اسلامی علاقه خوبی پیدا کرده‌اند و نشان می دهد که کارهای شما در این رسانه نتیجه بخش بوده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه فعالیت‌ها و اقدامات این رسانه بسیار موفق بوده و توانسته جهش خوبی در برنامه‌های خود ایجاد کند. امیدواریم روندی را که در پیش گرفته‌اید ادامه دهید و هر روز سنگر تازه‌ای را در این زمینه فتح نمایید و بدانید که نباید به کارهای گذشته خود قناعت کنید و هر روز باید اقدام و فعالیت جدیدی را در راستای ترویج معارف اهل بیت علیهم‌اسلام در پیش بگیرید.

این مرجع تقلید با بیان این که افزایش و توسعه کیفیت برنامه‌ها در رسانه بسیار مهم است، اظهار داشت: گرچه کمیت در برنامه‌ها مهم است؛ ولی براساس آموزه‌های اسلامی همیشه کیفیت از جایگاه بسیار زیادی برخوردار بوده است و شما مسؤولان این رسانه مهم باید توجه کنید که همان گونه که حوزه فعالیت‌های خود را در بخش کمیت افزایش می دهید نباید از کیفیت آن نیز غافل شوید.

وی تصریح کرد: متاسفانه در جهان تجارت، افراط ‌های زیادی صورت می‌گیرد و کمیت را فدای کیفیت می‌کنند؛ ولی بدانید مردم همیشه متقاضی عرضه خوب هستند و هرچه به عرضه خوب بیشتر توجه شود مخاطبان بیشتری نیز جذب خواهد شد.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم گفت: بدانید برای جذب مخاطب بیشتر باید کیفیت برنامه‌های خود را افزایش دهید، ما آن آزادی را که دنیا مادی در عرضه کیفیت و کمیت دارد نداریم ، باید میان ارزش های اسلامی و مطالب جاذبه دار جمع کنیم و هرگز ارزش های اسلامی را فدای جاذبه ها نکنیم؛ متاسفانه در صدا وسیما برای ایجاد جاذبه‌ها گاهی ارزش ها قربانی می شود.

این مرجع تقلید تاکید کرد:‌ در عین این که از اقدامات و فعالیت های صدا و سیما تقدیر می کنیم؛ ولی هرگز این تقدیر به معنای این نیست که در مقام اصلاح نباشیم و نقاط ضعف آن را بیان نکنیم؛ ما با غربی ها بسیار فرق داریم؛ زیرا آن ها برای ارزش‌ها اهمیتی قائل نیستند؛ ولی مهارت ما این است که بین ارزش ها و جاذبه ها جمع کنیم .

وی جمع میان ارزش‌ها و جاذبه‌ها را ممکن دانست و تولید برخی فیلم ها در خصوص ائمه و ساخت فیلم حضرت یوسف را از جمله این شواهد برشمرد و اظهار داشت: برخی تولیداتی که در رسانه ملی صورت گرفت افزون بر داشتن جاذبه‌های خوب، ارزش‌ها نیز تا حد قابل قبول در آن مراعات شد و توانست بینندگان بسیار کم نظیری را به خود جذب کند.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از اهداف هجمه‌های دشمنان را تهاجم به جوانان خواند و افزود: امروز دشمن در تلاش است تا جوانان را از طریق روش‌ها مختلف و مفاسد اخلاقی همچون ماهواره و اینترنت به گمراهی بکشاند و به صورت مرتب این قشر عظیم جامعه را مورد هدف قرار می دهد شما مدیران رسانه باید توجه خود را به این قشر بیشتر کنید و با فراهم کردن جاذبه‌های مختلف آن‌ها را از قرار گرفتن در دام دشمن نجات دهید.

وی همچنین با اشاره به هجمه سایت های ضد شیعی گفت: در حال حاضر سایت‌های اینترنتی در فضای مجازی مرتب علیه شیعه سم‌پاشی می کنند و به شدت به مخالفت مذهب شیعه می‌پردازند شما که اهل رسانه هستید باید این موضوع را در برنامه‌های خود قرار دهید و با آن‌ها مقابله کنید.